beantwoord

Na jarenlange tevredenheid kan Telfort mijn klapperlijn na 3 maanden niet verhelpen en mag ik opzeggen of een duurder abo afsluiten. Zijn er nog andere opties ?

• 8 september 2018
  • 17 reacties
  • 394 keer bekeken

Na een lange tijd van stabiel internet ben ik overgegaan op Internet en Telefonie.
Mijn vaste lijn bij KPN heb ik hiervoor stopgezet
Toen kon mijn modem (P-2812HNU-F1) geen verbinding meer maken met het netwerk.
Het modem is vervangen voor een V8 en een tijdje later (denk zo'n 2-4 weken na installatie V8) had ik nog maar 10MB, DSL up/down meldingen en een onderbrekende telefoonlijn.
Dit was zo'n 3 maanden geleden.
Tot nu toe heel veel contact gehad met de helpdesk, zowel eerste als tweede lijn, verkoop, klachtenafdeling, etc.
3 bezoeken van Guidon en 2 van KPN.
ISRA punt vervangen, kabels vervangen, modem 2 keer vervangen voor V10.
Maar nog steeds een klapperende lijn.
Na veel discussies over wat mijn lijn zou "kunnen" leveren blijf ik dat vreemd vinden nadat ik jarenlang (tot volle tevredenheid) een stabiele verbinding van 50MB had.
Dit was immers ook de reden om mijn vaste lijn van KPN om te laten zetten.
Er is een glasvezel aansluiting en die wil men graag aanbieden als oplossing.
Daarvoor moet ik echter een duurder abonoment afsluiten.
Blijkbaar zijn de meerdere technische oplossingen die ik als leek nog kan voorstellen geen motivator voor Telfort om aan de KPN een oplossing/stabiele lijn te vragen.
Waarom kan Telfort mijn oude stabiele goed werkende lijn niet meer leveren ?

Mijn technische probleem lijkt op het probleem (identieke logs en klachtomschrijving) zoals hier omschreven:
https://forum.telfort.nl/internet-267/dsl-media-down-hoe-krijg-ik-mijn-goede-verbinding-terug-68279/index2.html
ISRA (opnieuw door KPN geplaatst en direct aangesloten op de hoofdkabel) -> 10cm kabel (nieuw) -> Modem (P-2812HNU-F1, V8, V10, V10) -> vaste verbinding (3mtr) met PC.
Guidion geeft aan dat er (voor zover ik e.e.a. heb begrepen) nog andere apparatuur is aangesloten (van de oude vaste lijn).
Horizontale Sip -> vertikale Sip -> Telfort Sip -> Wijkcentrale -> Sip -> nog een ander apparaat.. mijn excuses dat ik e.e.a. niet specifieker kan aangeven.
KPN heeft tijdens een meting gezien dat de lijn stabiel was als de meetapparatuur was aangesloten.
Zodra het modem dan werd aangesloten was de lijn weer in-stabiel.
De 2 V10 modems hebben het probleem niet opgelost.
Meerdere DSLam resets hebben het probleem niet opgelost.
Wat ik ook voorstel hier lijkt het voor Telfort op te houden.
Op de tweede lijn geeft men aan dat er eigenlijk nog maar 2 opties zijn.
Ander Abo (waar men wel kortingen geeft en het advies om dan ieder jaar een nieuwe abo af te nemen voor nieuwe kortingen).
Onze overeenkomst verbreken.
Ik wil echter graag mijn stabiele verbinding terug en ik heb geen zin in hogere kosten/andere voorwaarden/koopjes jacht/etc.
Telfort heeft jarenlang bewezen dat het mogelijk is en lijkt het nu op te geven... Jammer.
Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben of oplossingen kunnen voorstellen ?

Metvriendelijke groet, Marco
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 12 september 2018, 10:53

Ik zie het contact inderdaad terug met het aanbod. Mijn collega heeft haar best gedaan om een zo goed mogelijk aanbod voor je te doen. Ik vind het een mooi aanbod. Het gaat dan om de overstap op glasvezel. De eerste 6 maanden betaal je 60 euro en je krijgt nog een extra vergoeding van 75 euro. Dit is inmiddels op de mail gezet. Deze heb je ontvangen toch? Je mag daar op reageren. Mijn collega zal het dan verder met je oppakken.

De huidige lijn verbeteren gaat niet lukken, zowel Guidion als KPN krijgt het niet voor elkaar. De lijn is gewoon niet goed. Er is dus een logische stap en dat is de overgang naar Glasvezel.

In ieder geval wil ik je aanraden om op de mail te reageren om de overstap verder te bespreken. Mijn collega helpt je graag verder.
Bekijk reactie

17 reacties

Staat je klantnummerin je forumprofiel? Dan kan webcare naar je zaak kijken.
Als ik lees wat er allemaal al gedaan is door de nodige mensen, denk ik niet dat een mede-klant hier nog wat aan kan toevoegen.
Reputatie 8
Badge +10
Weet je zeker dat er een DLM reset heeft plaatsgevonden?

Want die 10Mbps is een "soort van" laatste redmiddel voor DLM om een lijn actief te houden. Als er geen DLM reset is geweest, blijft DLM namelijk op die 10Mbps staan zonder verder nog dynamische aanpassingen aan de lijn te doen.
Na een DLM reset wordt het zg startprofiel op de lijn gezet (33Mbps) en daarvandaan gaat DLM weer inregelen.
De trend is toch dat waar glasvezel ligt zeker nieuwe klanten hierop geleverd krijgen.
En de klanten service ook de tweede lijn heeft ongetwijfeld de opdracht iedereen op glas over te laten gaan waar dit aanwezig is.

Uit kosten oogpunt zal de netwerkbeheerder(KPN) jou aansluiting ook liever naar het glasvezel net zien gaan, in onze gemeente ligt het onderhoud van het dsl net op een heel laag pitje. Verbeteringen naar bijvoorbeeld vvdsl zijn al helemaal niet aan de orde wat begrijpelijk is met een glasvezel net.

Neemt niet weg dat je een werkend stabiele lijn geleverd hoort te krijgen. Dus mischien kan 1 van de moderatoren achterhalen of de reset wel heeft plaatsgevonden, veel meer zal er niet in zitten.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi klappertje007, wat een verhaal zeg. Ik begrijp dat de lijn totaal niet doet zoals je zou verwachten. Er is de afgelopen maanden veel onderzoek geweest door de Technische Dienst. Zij komen naar alles geprobeerd te hebben tot de conclusie dat de huidige lijn niet te verbeteren valt. Dat is er spijtig. Overgaan op Glasvezel is de beste optie. Deze verbinding is veel stabieler dan koper. Nu heb je alleen al een aanbieding gehad, maar dan moet je meer betalen. Dat is erg jammer. Ik heb nog even weer contact gehad met de Technische Dienst. We hebben besloten deze case bij de afdeling Klantrelaties neer te leggen. Zij gaan contact opnemen om verdere afhandeling te bespreken. Er moet een goede oplossing komen. Wil je mij het laten weten als er contact is geweest?
Goedenavond allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Staat je klantnummerin je forumprofiel?
Nee, info welke is opgegeven is voor zover ik weet niet mijn klantnr. maar mijn Postcode (mocht ook).
D-Slam reset.
De tweede lijns welke ik het laatst aan de lijn had en die mij uit voorzorg nog een modem toezond heeft mij ook gevraagd om de monteur van Guidon te vragen voor een reset. Dit heb ik gedaan. Of de reset is gedaan weet ik niet.
En ja, inderdaad een verhaal.
En zo jammer dat jullie het geloof in koper al hebben opgegeven.
Als leek dacht ik nog dat er zeker door KPN nog wel even gekeken kon worden naar e.e.a. nu blijkt dat de laatste opgaaf van reden (het modem) het niet blijkt te zijn (3 stuks getest).
En ja, ik heb de meter gezien.... Meter erop ... stabiel.
Modem erop.... Instabiel.

Dus niet het modem, niet de aansluitingen, niet de kabel ..... ?
En als jullie een modem aansluiten in de centrale ? Klappert ie dan ook ?
Zou dit dan ook inhouden dat een andere aanbieder nu geen stabiel DSL op mijn adres meer kan leveren ?

En dit na jarenlang te zien en te beleven dat zo'n stabiele lijn met op zich voor mij al een flinke overcapaciteit mogelijk is (ik geloof het nog steeds) !
MOEST voor telefoon ook al een ander abo nemen (kon binnen mijn oude abo niets meer aanpassen).
En zo gaat het elke keer.
Nu dus niet omdat ik iets anders wil maar omdat het nu niet meer werkt.
Jammer !

Anyhow, ik zal afwachten tot ik wat hoor.

Kees-Jan, bedankt voor het vooral technische meedenken.

V8 modem, aangesloten op 9-9 rond 21:00

09/10/2018 17:48:37 DSL Media Up !
09/10/2018 17:47:36 DSL Media Down !
09/10/2018 15:45:39 DSL Media Up !
09/10/2018 15:44:37 DSL Media Down !
09/10/2018 15:04:50 DSL Media Up !
09/10/2018 15:03:49 DSL Media Down !
09/10/2018 14:35:29 DSL Media Up !
09/10/2018 14:34:27 DSL Media Down !
09/10/2018 13:49:36 DSL Media Up !
09/10/2018 13:48:34 DSL Media Down !
09/10/2018 13:41:52 DSL Media Up !
09/10/2018 13:40:50 DSL Media Down !
09/10/2018 13:39:03 DSL Media Up !
09/10/2018 13:38:02 DSL Media Down !
09/10/2018 12:58:25 DSL Media Up !
09/10/2018 12:57:24 DSL Media Down !
09/10/2018 12:30:13 DSL Media Up !
09/10/2018 12:29:11 DSL Media Down !
09/10/2018 12:27:29 DSL Media Up !
09/10/2018 12:26:28 DSL Media Down !
09/10/2018 12:18:19 DSL Media Up !
09/10/2018 12:17:18 DSL Media Down !

09/09/2018 21:03:35 sending ACK to 192.168.2.2
09/09/2018 21:01:47 192.168.2.1 Admin login success
09/09/2018 21:01:34 TR069:Session end.
09/09/2018 21:01:33 TR069:Sending GetParameterValuesResponse
09/09/2018 21:01:33 TR069:Received GetParameterValues
09/09/2018 21:01:33 TR069:Received InformResponse
09/09/2018 21:01:33 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
09/09/2018 21:01:32 TR069:Session end.
09/09/2018 21:01:31 TR069:Received InformResponse
09/09/2018 21:01:31 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
09/09/2018 21:01:31 TR069:Session end.
09/09/2018 21:01:31 TR069:Received InformResponse
09/09/2018 21:01:30 TR069:Sending 1 BOOT inform.
09/09/2018 21:01:23 NTP Date/Time updated.

08/16/2017 00:01:02 DSL Media Up !

Prettige avond en nogmaals bedankt,
Reputatie 8
Je kunt nog zoveel logfiles bijsluiten die aangeven dat er genoeg onderbrekingen zijn, ik denk niet dat KPN nog bereid is iets aan die DSL lijn te investeren voor een betere verbinding als er inmiddels ook een glasvezel infrastructuur ligt tot aan je huis. Waarom zouden ze?

Als een nieuw abonnement bij Telfort te duur is, kijk eens bij: https://www.nle.nl/alles-in-1/
Wil je toch bij Telfort blijven, onderhandel dan over het tarief.
Reputatie 8
Badge +11
De koperlijn verbeteren gaat niet meer lukken. Dat is inderdaad al opgegeven. Ze komen er niet verder uit. 😞 Overstap naar glasvezel is dan een logische keuze. Mijn collega gaat je dan ook nog zeker bellen voor een goede afhandeling. Want dit is niet werkbaar. Wil je het laten weten als er contact is geweest?
Hoi Bart,

Yup het contact is er geweest.
Voor zover ik e.e.a. begreep kan men hier en daar nog een korting geven.
Voor vover ik heb begrepen praten we dan over de standaard korting (3 maanden).
Hiernaast kan men deze termijn nog verlengen met een 3 of 6 maanden ?
Als ik het goed heb begrepen kan er dan nog een "extraatje" worden gegegeven a 75 euro (of 75 totaal met inbegrip van de "extra" 3 maanden).
Maar ik heb gevraagd of men e.e.a. op de mail kon zetten in de hoop dat e.e.a. dan wat duidelijker zal worden.
Als ik echter 3 maanden a 31 neem dan zit ik al op een bedrag van 93 euro (voor slecht geleverde diensten).
Dan praat ik nog niet over de extra kosten die ik heb gemaakt (telefoneren), de ellende die ik heb meegemaakt, de tijd dat ik met e.e.a. bezig ben geweest en de vrije dagen die ik heb opgenomen.
Dit alles zodat Telfort een probleem met hun dienst zou kunnen oplossen.
Het probleem is echter niet opgelost !

Na de eerste kortingen zal Telfort het bedrag van mijn Abo dan alsnog verhogen.
Stel ik blijf wederom netjes klant bij Telfort a 8 jaar.
8 x 12 x minimaal 6.5 = 624 ! Euro (78 euro per jaar).

Vanuit Telfort vind men dit een nette/goede oplossing om e.e.a. in orde te maken.
Persoonlijk vind ik de "opgeef" en "probleem verlegging methode" niet zo netjes en correct.

Ik zou graag zien dat Telfort in deze zijn verantwoordelijkheid zou nemen om de verbroken dienstverlening te herstellen.
Het maakt mij niet uit (ondanks mijn geloof in de DSL verbinding en techniek) HOE Telfort deze dienst zou gaan leveren/dit probleem gaat oplossen.
Het zou echter wel prettig zijn als Telfort dit gemis aan correct werkende hardware dan intern oplost zonder dat ik hier nog extra lasten of kosten door ervaar.

Maar, ik wacht het mailtje nog even af.

Met vriendelijke groet,
Marco
Los van dsl of glas,; je kan altijd aan het einde van je contractjaar bellen voor een nieuw jaarcontract met een nieuwe korting. Doen velen, en scheelt een hoop geld.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het contact inderdaad terug met het aanbod. Mijn collega heeft haar best gedaan om een zo goed mogelijk aanbod voor je te doen. Ik vind het een mooi aanbod. Het gaat dan om de overstap op glasvezel. De eerste 6 maanden betaal je 60 euro en je krijgt nog een extra vergoeding van 75 euro. Dit is inmiddels op de mail gezet. Deze heb je ontvangen toch? Je mag daar op reageren. Mijn collega zal het dan verder met je oppakken.

De huidige lijn verbeteren gaat niet lukken, zowel Guidion als KPN krijgt het niet voor elkaar. De lijn is gewoon niet goed. Er is dus een logische stap en dat is de overgang naar Glasvezel.

In ieder geval wil ik je aanraden om op de mail te reageren om de overstap verder te bespreken. Mijn collega helpt je graag verder.
Hoi Bart,

Yup, ik heb uiteindelijk de aanbieding maar geaccepteerd.
Het was echter even wachten voordat je collega reageerde (was ook een andere collega) voor het nieuwe abo.
En dan nog een weekend wachten voordat ik bij Guidion e.e.a. in kon plannen en dat kan pas eind deze week.
Dus nog steeds even wachten maar e.e.a. is nu wel in gang gezet.

We gaan het zien.

In ieder geval nog wel bedankt voor je service.

Met vriendelijke groet,
Marco
Reputatie 8
Badge +9
Hi klappertje007, mijn collega is op vakantie, ik neem je topic daarom van hem over. Fijn om te lezen dat het in gang gezet is 🙂 Laat het gerust weten als je later nog vragen hebt.
Hoi Alexandra,

20 Nov. is e.e.a. geactiveerd.
Vanmiddag al een monteur van Guidion, jammer genoeg geen glas verbinding.
Alles in mijn huis lijkt goed te werken maar het middelste lampje van de gals interface gaat niet aan.
Guidion heeft e.e.a. doorgegeven aan Regesfiber en die hebben me net gebeld om een afspraak te maken zodat een monteur naar het probleem kan kijken.
Maandag in de ochtend is het zover...

Ik wacht dus maar af .......

Met vriendelijke groet,
Marco
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen Marco, jammer om te lezen dat het signaal er niet meteen was! Goed dat het doorgezet is naar Reggefiber en dat ze er vanochtend naar kijken. Ik ga er vanuit dat dat helemaal goed komt 🙂
Hoi Alexandra,

Eindelijk... ik heb weer stabiel internet.
In eerste instantie dus nog steeds geen glas maar de monteur van Reges heeft e.e.a. in orde gemaakt.
Bleek dat mijn poorten in de wijkcentrale "niet goed" waren.
Meneer heeft een portchange aangevraagd (die blijkbaar meteen is uitgevoerd).
Hierna had ik meteen verbinding en was e.e.a. eindelijk weer stabiel..

Jammer dat e.e.a. zo moest lopen maar na lang wachten heb ik weer stabiel internet.

Met vriendelijke groet,
Marco.
P.S. moet ik nu nog iets doen om deze entry af te sluiten ?
Mooi dat het weer goed werkt!
De kans dat het goed blijft is veel groter met glas dan met koper.
En je topic zakt vanzelf weg als er niet meer in gepost wordt.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen, ik ben ook blij om te horen dat het weer werkt! Vooral fijn dat, aangezien je al even bezig bent geweest, de monteur het gisterochtend direct heeft kunnen oplossen 🙂 Verder hoef je niets aan dit topic te doen, fijn dat je laat weten dat het opgelost is! En je weet ons te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Reageer