beantwoord

Na activering internet extra, snelheid niet omhoog!

• 10 december 2015
  • 27 reacties
  • 964 keer bekeken

Ook op mijn adres zijn nu eindelijk hoge snelheden haalbaar. Zie https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/snelheid-na-upgrade-53122
Dit issue is opgelost!
Voor mij een reden te kiezen voor internet-extra met een snelheid van 80/8. Gezien de netco informatie absoluut geen probleem zou je zeggen.
Vandaag is deze wijziging actief geworden. Helaas vindt ik dit niet terug in de snelheid. Deze is 50/5 gebleven 😞 . Wat hierbij opvalt, is dat ik geen vectoring profiel heb gekregen. Dan wordt het inderdaad lastig.... Via de klantenservice kwam ik bij de technische dienst. Zij wezen mij erop dat ze in mijn Fritzbox (7490) 'vectoring' niet aan konden zetten, en dat ik het Arcadyan modem moet aansluiten. Dit klinkt mij niet logisch. Vectoring wordt toch op DSLAM niveau aangezet??
Ik hoop dat webcare voor mij na kan gaan wat hier mis is..
icon

Beste antwoord door PH68 31 december 2015, 11:18

Inmiddels is duidelijk wat er aan de hand is. Ik ben zojuist gebeld door de tweede lijn. Zij gaven aan dat dit abonnement mij eigenlijk nog niet had aangeboden mogen worden. Omdat voor 'mijn' kast vectoring (nog) niet aan staat, kan de beloofde snelheid niet worden gehaald. Er zijn nog een aantal aansluitingen binnen deze kast die niet compatibel zijn met vectoring. Hierdoor kan het nog niet worden aangezet. Pas als hier de modems zijn vervangen, of geüpdatet, wordt vectoring aangezet. Men verwacht dat dit ergens in januari zal zijn.

Omdat ik de eerste drie maanden toch niets betaal voor mijn verbinding (was een goede deal!), heb ik hier niet zoveel problemen mee. Mocht het eind februari nog niet zijn opgelost, meld ik me weer!
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

27 reacties

Je modem moet wel met Vectoring om kunnen gaan. De 7490 kan dat volgens mij, maar dat snappen ze bij Telfort niet. De enige oplossing is om het Telfort modem tijdelijk te plaatsen en zodra je lijn geupgrade is de 7490 weer terug te plaatsen.
Bedankt voor je reactie.

Omdat ik gebruik maak van de dect functionaliteit, kan ik niet zonder de Fritzbox.
Ik zal morgen eens proberen of mijn SIP accounts ook willen werken in een NAT achter NAT oplossing (FB achter de Arcadyan). Moet het maar zo..
Inmiddels ben ik aan het stoeien geweest met de Arcadyan. Het lukt me (nog) niet de inkomende voip calls te forwarden naar de Fritzbox 😞. Omdat ik vandaag bereikbaar moet blijven, heb ik de Arcadyan weer afgekoppeld.

Wat me wel opviel: De Arcadyan ging direct updaten na het aanschakelen. Na het intrainen kwam de snelheid exact uit op de snelheid welke al weken op de Frizbox actief is (50/5). Ik vraag me dan ook af of ik niet gewoon een verkeerd profiel heb gekregen??
Ik snap je probleem. Ik ben zelf ook een vervend Fritzbox gebruiker. Kan je niet de Arcadyan een nachtje aan laten staan? en anders zit er niks anders op dan de helpdesk te bellen en op dat moment de Arcadyan aan te sluiten. Mij wilden ze ook niet helpen met een Fritzbox aangesloten. Terwijl de logging van de Fritzbox duidelijk aangaf dat de problemen in de centrale lagen.
Inmiddels is het Arcadyan modem al twee nachten online. De ingetrainde snelheid blijft 50/5. Zie het nog een nachtje aan, en ga dan maar weer eens bellen..

Jammer dat er geen reactie van Webcare is.

[...]
Ik hoop dat webcare voor mij na kan gaan wat hier mis is

In het algemeen gesteld is het zo dat webcare, een moderator, werkt van oud naar nieuw. Ik verwacht dat dit topic wordt opgepikt, er is mijns inziens tijd verloren gegaan door meerdere (goed bedoelde) reacties, ook extra's van jou dus.
Persoonlijk, ik zou het iets meer tijd geven en wachten op de reactie van een moderator.

Suuk 6,
Friesian
Bedankt voor je reactie. Misschien moet ik inderdaad meer geduld hebben..
Evengoed kan ik alle tips waarderen!
Reputatie 8
Badge +16
Beste PH68, excuses voor de late reactie. Ik wil je vriendelijk verzoeken om het modem nog even te laten staan. Mocht de snelheid deze week niet omhoog zijn gegaan dan zal ik intern een verzoek indienen om je lijn te bekijken. Mocht je in de tussentijd updates hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Bedankt voor je reactie Stephen. Excuses zijn niet nodig hoor... Ben zelf een beetje ongeduldig 🙂.
Ik laat het Arcadyan modem voorlopig staan. Aan het eind van de week kom ik er op terug.
Reputatie 8
Badge +16
Beste PH68, ik zie dat de snelheid helaas nog steeds niet is verhoogd. Ik heb mijn collega's gevraagd om je lijn te onderzoeken. Binnen 2 werkdagen ontvang je hier een terugkoppeling over. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben in de tussentijd dan zie ik deze graag tegemoet.
Bedankt voor je actie, Stephen. Ik heb inderdaad niets zien gebeuren. De snelheid is nog steeds 50/5. Ik wacht je terugkoppeling af!
Ik ben gisterenavond gebeld door Telfort. Ik werd vriendelijk te woord gestaan door deskundig personeel. Na wat tests is uiteindelijk een DLM reset aangevraagd bij KPN. Dit zou binnen 48 uur moeten gebeuren. Hier is nu het wachten op.
Reputatie 8
Badge +16
Beste PH68, graag gedaan en bedankt voor je reactie. Nu nog even afwachten om te zien of de DLM ook heeft gewerkt. 🙂
Stephen, ik heb de indruk dat de DLM reset (nog) niet is uitgevoerd. Kan ik dit eventueel terug vinden in de logging van het modem? Ik heb nog niets zien gebeuren.
Inmiddels is de 48 uur ruim verstreken. De snelheid is nog steeds 50/5 😞.
Gisteren maar even gebeld met de klantenservice. Zij gaven aan dat KPN het heeft teruggezet naar Telfort. Probleem ligt niet bij KPN. Waar dan wel?? Wisselen modem doet niets. Interne bekabeling is vervangen. Blijft weinig anders over toch?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo PH68, dat is nogal vreemd. Ik ga even informeren hoe dit verder zal worden afgehandeld. Ik verwacht je binnen 2 werkdagen van meer informatie te kunnen voorzien. Excuses voor het ongemak.
Hallo PH68, dat is nogal vreemd. Ik ga even informeren hoe dit verder zal worden afgehandeld. Ik verwacht je binnen 2 werkdagen van meer informatie te kunnen voorzien. Excuses voor het ongemak.

Het is niet anders. Gelukkig is mijn verbinding wel stabiel. In ieder geval vast bedankt voor je actie. Ik wacht het af!
Reputatie 1
Badge
Ik herken deze problemen maar al te goed, ook ik zou sinds 15 december gebruik kunnen maken van 80Mbit echter de VDSL2 lijn zit steevast geCAPped op 52Mbit al 10 dagen lang. Ook die lelijke VW ertussen gezet ( aka Experiabox8 ), maar natuurlijk precies hetzelfde: 52Mbit. Als ik in het overzicht kijk van mijn Lexus ( fritzbox 7390 ) zou ik een theoretische max download kunnen halen van 74Mbit ( 74056 attainable en jawel 52000 Max. DSLAM throughput ). Nu lijken er twee dingen aan de hand:

1/ telfort moet profiel " even " aanpassen - ik bel bijna elke dag 😉, dan zou ik inderdaad richting 70Mbit moeten kunnen
2/ eind januari gaat KPN VVDSL implementeren ipv VDSL2, de technische gereedmelding is er al bij fourstack ( zie postcode check voor bijvoorbeeld 2591 CA 11 ) en dan gaat het allemaal nog sneller.

Echter laten we bij 1/ beginnen: TELFORT HELP! (wederom)
Ik herken deze problemen maar al te goed, ook ik zou sinds 15 december gebruik kunnen maken van 80Mbit echter de VDSL2 lijn zit steevast geCAPped op 52Mbit al 10 dagen lang. Ook die lelijke VW ertussen gezet ( aka Experiabox8 ), maar natuurlijk precies hetzelfde: 52Mbit. Als ik in het overzicht kijk van mijn Lexus ( fritzbox 7390 ) zou ik een theoretische max download kunnen halen van 74Mbit ( 74056 attainable en jawel 52000 Max. DSLAM throughput ). Nu lijken er twee dingen aan de hand:

1/ telfort moet profiel " even " aanpassen - ik bel bijna elke dag 😉, dan zou ik inderdaad richting 70Mbit moeten kunnen
2/ eind januari gaat KPN VVDSL implementeren ipv VDSL2, de technische gereedmelding is er al bij fourstack ( zie postcode check voor bijvoorbeeld 2591 CA 11 ) en dan gaat het allemaal nog sneller.

Echter laten we bij 1/ beginnen: TELFORT HELP! (wederom)

Kijk je rond op het forum zijn er meer met soortgelijke klachten. Of dit toeval is...??
Reputatie 1
Badge
Omdat ik het beu word te bellen en ook om te mailen, heb ik mij inderdaad maar eens op het forum aangemeld en zie daar meteen raak, meerdere kompanen met dezelfde perikelen ... Hopelijk komen wij allen er op deze manier uit. Ik houd het hier ook in de gaten in ieder geval. Verschillende verhalen gehoord afgelopen 10 dagen, variërend van modem moet opnieuw intrainen tot dus hetgeen van eind januari 2016 ( in mijn geval ). Ook al een keer moeten horen dat mijn profiel op Basis stond, 40Mbit ( technisch ) terwijl administratief het abonnement wel op " Internet Extra " staat voor 80Mbit.

Nogmaals mijn vraag naar TELFORT om de CAP van de lijn te halen en de " oude " 50Mbit profielen om te zetten naar 80Mbit voor hen die hebben geupgraded of meteen met 80Mbit zijn binnen gekomen
Reputatie 1
Het blijft een vreemde gang van zaken, maar het extra abonnement loopt al wel, maar waar ik voor betaal wordt niet geleverd.
Ik hoop dat Telfort met een duidelijk verhaal komt, anders blijf je in een cirkel lopen en steeds de zelfde dingen vertellen aan de helpdesk. Ik ga morgen nog maar een keer bellen
:S
Reputatie 1
Badge
@PH68 en @Ricard - ik ga hier ( https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/vdsl2-fritzbox-7390-54102 ) verder.
Ben wel benieuwd of het belletje naar TELFORT nog iets heeft uitgehaald?
Anders wellicht Webcare?
Reputatie 1
@PH68 en @Ricard - ik ga hier ( https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/vdsl2-fritzbox-7390-54102 ) verder.
Ben wel benieuwd of het belletje naar TELFORT nog iets heeft uitgehaald?
Anders wellicht Webcare?

Hallo Dolpha, Ik heb gebeld en het is doorgezet naar de KPN, (overigens mijn ex werkgever).
Je hoort nog het resultaat.
Inmiddels is duidelijk wat er aan de hand is. Ik ben zojuist gebeld door de tweede lijn. Zij gaven aan dat dit abonnement mij eigenlijk nog niet had aangeboden mogen worden. Omdat voor 'mijn' kast vectoring (nog) niet aan staat, kan de beloofde snelheid niet worden gehaald. Er zijn nog een aantal aansluitingen binnen deze kast die niet compatibel zijn met vectoring. Hierdoor kan het nog niet worden aangezet. Pas als hier de modems zijn vervangen, of geüpdatet, wordt vectoring aangezet. Men verwacht dat dit ergens in januari zal zijn.
Omdat ik de eerste drie maanden toch niets betaal voor mijn verbinding (was een goede deal!), heb ik hier niet zoveel problemen mee. Mocht het eind februari nog niet zijn opgelost, meld ik me weer!