na 10 dagen geen verhoging naar 30 meg?

• 1 december 2013
  • 17 reacties
  • 1929 keer bekeken

• Starter
  • 30 reacties
na 10 dagen staat mijn instelling in het modem nog steeds op 8meg, terwijl het abo 30 meg  is afgesloten
experia modem v8.
de signaal ruis is prima zo te zien. Foutje bij het instellen van Telfort?

VDSL Status Information:
System uptime: 10 days 06:07:51
Status:
   Configured  Current
Line Status  --- SHOWTIME
Trained Mode  Auto PROFILE_8B

VDSL Data Rate:
   Upstream  Downstream
Actual Data Rate  500 (Kbps.)  7760 (Kbps.)
Attainable Rate  2197 (Kbps.)  7767 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data  Upstream  Downstream
Noise Margin  35.6 dB  34.1 dB
Attenuation  0.0 dB  15.7 dB

Indicator Name  Upstream  Downstream
FEC Error  379  61
CRC Error  0  0

17 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Waardes laten mijn inziens een slechte verbinding zien tussen modem en ISRA-punt of in het ISRA zelf.
Signaal/ruis is veel te hoog, tussen 5 en 10 dB is normaal voor een stabiele verbinding.
Ook de upload is veel te laag (500 kbps..!) en wijst op een slechte aansluiting binnenshuis.

Wat voor type ISRA-punt heb je (meterkast of woonkamer)?
Hoe is het modem daarop aangesloten?

Welke snelheid zou je moeten halen volgens de postcodecheck..?
modem staat vrijwel op het isra punt. Alleen dat bijgeleverde doosje met die rj11 kabel zit er tussen. Het modem staat in de meterkast waar die ptt kabel uit de grond komt

Kan het modem eens uit/aan zetten. Maar dat mocht eigenlijk niet volgens de handleiding
wel is er een monteur bezig geweest voordat de boel werkte. Niet hier maar ergens aan de andere kant. Misschien heeft dat er iets mee te maken gehad. De aansluiting was dan ook 1 dag later opgeleverd

volgens mij is een signaal/ruis van 35db juist prima.
volgens de postcode check zou ik 49 meg moeten kunnen halen. Die straatkast staat hier niet al te ver vandaan, ca 400 meter
postcode check:
Internet Extra

Snelheid op jouw adres: 49 Mb/s
Reputatie 1
Badge +1
Waardes laten mijn inziens een slechte verbinding zien tussen modem en ISRA-punt of in het ISRA zelf.
Signaal/ruis is veel te hoog, tussen 5 en 10 dB is normaal voor een stabiele verbinding.

Wat een onzin! Hoe hoger de signaal/ ruis verhouding des te beter de verbinding! Maar goed jij bent de expert toch?

O ja, het ligt nooit aan de infra toch? 

Reputatie 8
Badge +16
Als je een noisemargin down van 34dB hebt, betekent dat gewoon dat er gewoon een veel hogere snelheid mogelijk zou moeten zijn.

Maar waarom de attainable snelheid dan op 8Mbps blijft staan, is een groot raadsel... die zou veel hoger uit moeten komen.

Misschien het modem een keer een complete reset geven?
misschien dat iemand van telfort morgen wat kan laten weten, of een DLM reset kan doen.
ik wacht nog wel ff met zelf resetten van het modem.
Of ze hebben me ingevoerd als 8 meg en geen 30 meg. Daar lijkt het wel een beetje op.

Overigens ben ik tot dusver zeer tevreden met Telfort, zeker wanneer ik het vergelijk waar ik vandaan kom. (42!! dagen zonder internet gezeten, dus mag niet klagen wanneer er wat opstartprobleemjes zijn.)
Als je een noisemargin down van 34dB hebt, betekent dat gewoon dat er gewoon een veel hogere snelheid mogelijk zou moeten zijn.

Maar waarom de attainable snelheid dan op 8Mbps blijft staan, is een groot raadsel... die zou veel hoger uit moeten komen.

Misschien het modem een keer een complete reset geven?

wanneer ik deze waarden vergelijk met anderen die veel hogere snelheden hebben, begrijp ik het ook niet. Ik wacht nog ff met reset, misschien dat iemand van Telfort morgen er op wil reageren . Neem aan dat ze aan mijn ip adres kunnen zien welke aansluiting het is
Reputatie 1
Badge +1
Met jouw profiel (8b) en je s/r verhouding moet je een veel hogere snelheid kunnen halen.
Wat Franzki voorstelt lijkt mij een goed idee.
Gewoon even de spanning van het modem afhalen.
Het modem zend dan een "dying gasp" en heeft verder geen nadelige invloed.
Reputatie 8
Badge +10

Wat een onzin! Hoe hoger de signaal/ ruis verhouding des te beter de verbinding! Maar goed jij bent de expert toch?

Je hebt gelijk.
Maar ik ben geen expert zoals jij beweerd, en heb dat ook nooit geclaimd.
Reset gedaan....dit hielp inderdaad..
22 meg is mooi, misschien kruipt ie nog wat omhoog

Status:
   Configured  Current
Line Status  --- SHOWTIME
Trained Mode  Auto PROFILE_8B

VDSL Data Rate:
   Upstream  Downstream
Actual Data Rate  2056 (Kbps.)  22016 (Kbps.)
Attainable Rate  15319 (Kbps.)  61480 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data  Upstream  Downstream
Noise Margin  34.3 dB  24.6 dB
Attenuation  0.0 dB  16.9 dB

Indicator Name  Upstream  Downstream
FEC Error  379  0
CRC Error  0  0
Reputatie 1
Badge +1

Je hebt gelijk.
Maar ik ben geen expert zoals jij beweerd, en heb dat ook nooit geclaimd.

Dan houdt eens een keer op met jouw euwige opmerkingen dat het aan de slechte verbinding tussen modem en is/ra punt ligt zoals bij mij en hier bijv. https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/zeer-trage-verbinding-na-aangeboden-wijziging-plus-naar-standaard-36675/
Reputatie 8
Badge +10

22/2 is inderdaad het startprofiel van dit 'Internet Standaard' abonnement (max. 30/3).
De snelheid zal snel klimmen naar het maximum.
Reputatie 8
Badge +10

Dan houdt eens een keer op met jouw euwige opmerkingen dat het aan de slechte verbinding tussen modem en is/ra punt ligt zoals bij mij en hier bijv. https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/zeer-trage-verbinding-na-aangeboden-wijziging-plus-naar-standaard-36675/

Afgesproken... ;)

Op voorwaarde dat jij je kennis ook op een positieve manier laat gelden en niet alleen maar negatief reageert op de 'miskleunen' van andere bezoekers.
Help ook eens iemand in plaats van alleen maar hierop te letten... 😉

22/2 is inderdaad het startprofiel van dit 'Internet Standaard' abonnement (max. 30/3).
De snelheid zal snel klimmen naar het maximum.

ik was ff voorzichtig met dat uit/aan zetten.
maar nu mooi snel internet
61 meg is zelfs mogelijk volgens de test. Maar van 4 meg (vorige pr)  naar 22 is al een dag en nacht verschil
speedtest:
Speedtest

Speedtest

Uw huidige bandbreedte is 28.44 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 3.56 MB/sec.

64 kbps  ISDN 
256 kbps  ADSL 256 kb 
512 kbps  ADSL 512 kb 
1024 kbps  ADSL 1 Mb 
2048 kbps  ADSL 2 Mb 
4096 kbps  ADSL 4 Mb 
8192 kbps  ADSL 8 Mb 
20480 kbps  SDSL 20 Mb 
29127.1 kbps  Uw verbinding 
40960 kbps  VDSL 40 Mb
Reputatie 1
Badge +1

Afgesproken... ;)

Fijn Enterprise, en dat meen ik.
No hard feelings.

Uiteraard als blijkt dat het wél, uit de verstrekte gegevens, blijkt dat het een slechte verbinding tussen modem en is/ra punt kan zijn moet je je niet inhouden
🙂
Reputatie 8
Badge +10

Uiteraard als blijkt dat het wél, uit de verstrekte gegevens, blijkt dat het een slechte verbinding tussen modem en is/ra punt kan zijn moet je je niet inhouden
:)

Dat ga ik ook niet doen hoor... 😉
Reputatie 4
Badge +3
@bvk,

Welkom op ons forum!

De waarden in het modem zien er inderdaad prima uit voor de verbinding. Lijkt erop dat het modem wat moeite heeft gehad met de initiële startup, fijn dat de lijn na de reset normaal intraint.

Mijn excuus voor het ongemak.

Henk
  Upstream  Downstream
Actual Data Rate  3080 (Kbps.)  31996 (Kbps.)
Attainable Rate  15335 (Kbps.)  61544 (Kbps.)

binnen een week op 30 meg!!

Reageer