beantwoord

Monteur nodig voor aansluiting router en stopcontact plaatsen in meterkast

• 17 april 2019
  • 8 reacties
  • 281 keer bekeken

Goedemiddag allen,

Dit is mijn eerste vraag op dit forum. Mijn excuses als het antwoord al ergens vermeld staat.

Ik ben al jaren klant bij Telfort, en onlangs verhuisd van een flat naar een woonhuis. Voorheen sloot ik mijn pc/router altijd direct aan op de aanwezige telefoonaansluiting.
Maar nu heb ik op de 1e verdieping van mijn huis (waar ik de pc wil hebben) helaas geen dergelijke aansluiting. Daarom moet ik nu zelf vanuit de meterkast een kabel naar boven laten doorlopen.

Inmiddels heb ik die kabel gelegd, en het uiteinde hangt al los klaar in de meterkast.
Helaas doen zich daar 2 problemen voor: de aansluiting is een (zo heb ik begrepen) 'PTT IS/RA punt', en er is geen stopcontact voor de router.
Nu vraag ik mij af:

Kan ik, als bestaande klant, een monteur van Telfort laten langskomen om zowel de router op de hoofdkabel aan te laten sluiten, als ook het stopcontact aan te leggen?
En zo ja: kost mij dat dan dubbele kosten, of komt de monteur voor één bedrag langs?

(Voor alle duidelijkheid: hij hoeft dus alleen in de meterkast te zijn voor deze 2 taken, hij hoeft verder geen kabels te leggen.)

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Arho 27 april 2019, 12:17

Beste Alex,

De monteur is donderdag langsgeweest, en heeft alles in orde gemaakt.

Ik was er alleen helaas niet van op de hoogte, dat ik de monteur direct (cash) diende te betalen voor de extra kosten. Ik ging ervan uit dat ik een rekening zou krijgen. Daarom had ik ook niet genoeg geld in huis.
De monteur was hier niet bepaald blij mee. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar helaas een nogal ongemakkelijke situatie.

Maar goed, alles werkt, en ik ben erg blij dat het nu is geregeld.

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp!
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hi Arho, welkom hier. De monteur komt deze zaken in 1 keer doen. Ik neem aan dat je een UTP kabel hebt getrokken naar de meterkast? Dan kan de monteur daar de modem plaatsen en een stopcontact aanleggen indien mogelijk. Voor je stopcontact zal het rond € 25.- zijn afhankelijk van wat er nodig is zonder de kosten per kwartier. Indien je dit wenst kan ik een monteur voor je bestellen.

Beste Alex,

Hartelijk bedankt voor de reactie!

Ja ik heb inderdaad al zelf een UTP kabel getrokken naar de meterkast.

Je zegt nu alleen, "een stopcontact aanleggen indien mogelijk". Wanneer zou dat niet mogelijk zijn? Is er iets dat ik eerst daarvoor nog moet nakijken?

Het zou heel fijn zijn als je een monteur voor mij zou willen bestellen, dank je wel. Wordt er dan nog contact met mij opgenomen voor de precieze datum?
Reputatie 5
Badge +8
Sorry, dat had ik moeten toelichten. Ik bedoelde daarmee dat het veilig moet zijn en dat de meterkast en elektrakabels bij wijze van spreken niet uit elkaar vallen. Daar ga ik echter niet vanuit.

Ik heb eentje voor je besteld, je krijgt ook een e-mail en sms om het in te plannen.
Beste Alex,

Ok, dan zal het wel in orde zijn denk ik, er hangen geen half kapotte kabels of zoiets.

Ik heb inmiddels een bericht gehad van Guidion, en zij komen binnenkort bij mij langs.

Hartelijk bedankt voor alle hulp!
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan, laat me even weten hoe het afloopt. 🙂
Beste Alex,

De monteur is donderdag langsgeweest, en heeft alles in orde gemaakt.

Ik was er alleen helaas niet van op de hoogte, dat ik de monteur direct (cash) diende te betalen voor de extra kosten. Ik ging ervan uit dat ik een rekening zou krijgen. Daarom had ik ook niet genoeg geld in huis.
De monteur was hier niet bepaald blij mee. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar helaas een nogal ongemakkelijke situatie.

Maar goed, alles werkt, en ik ben erg blij dat het nu is geregeld.

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Arho ,
het is even zoeken, maar er moet inderdaad voor extra werk contant betaald worden per kas of, indien mogelijk, per pin:
Na afloop van het bezoek betaal je de monteur direct. Je kunt altijd contant betalen en vaak ook via pin.
Reputatie 5
Badge +8
Het is inderdaad cash of pin, meende dat dit in de bevestiging van de monteur zou staan. Zal het in vervolg in ieder geval specifiek benoemen. Ben uiteraard wel blij dat alles nu in orde en werkend is. 🙂

Reageer