beantwoord

Monteur komt niet opdagen

• 17 april 2020
  • 85 reacties
  • 1271 keer bekeken

Reputatie 1
  • Starter
  • 49 reacties

Wat een slechte ervaring met de klantenservice vandaag. 

Al weken lang heb ik wiebelig internet. Vanwege Corona mag er alleen een monteur komen als er helemaal geen signaal meer is. dat was vandaag (vrijdag) dan eindelijk. Er wordt mij verteld dat de monteur tussen 14 en 16 komt. Ruim na 16 gebeld en wordt mij verteld dat het voor 17 wordt. Ruim na 17 gebeld en wordt mij doodleuk meegedeeld dat de melding is gesloten om onbekende reden. Er gaat dus niemand komen. Medewerker wil proberen een afspraak t maken voor de avond, maar kan geen nieuwe afspraak maken omdat het planningssysteem plat ligt.  Zij beloofd mij dat ik binnen 48 uur wordt teruggebeld.  Vanavond nog maar een keer gebeld of het systeem al weer werkt. Medewerker vertelt me dat ze niets kan plannen en dat de betreffende afdeling sowieso niet ‘s avond en in het weekend werkt, dus het wordt maandag (ruim na 48 uur dus) dat ik wordt terug gebeld om een afspraak te maken. En ze verteld me nog met zoveel woorden dat dat nu eenmaal hoort bij een goedkope provider: Ik had beter KPN kunnen nemen zegt ze, want die hebben wel 24/7 service. Kortom; mijn enige schuld dus…

En ik maar denken dat KPN en telfort samen zijn gegaan….

gevolg: ik kan 2 dagen niet werken, mijn kinderen kunnen geen school volgen.

Dit kan toch beter?

icon

Beste antwoord door GdH 28 april 2020, 12:12

Beide breuken zijn gerepareerd. Nu hopen dat t dit keer langer dan een dag heel blijft 😀

Bekijk reactie

85 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welke verbinding heb je als het werkt is dat glas of koper en welk modem heb je en heeft men je ook verteld wat het probleem met je verbinding is

Reputatie 1

ik heb koper, modem v10. Deze is een maand oud. toen lijn wiebelig was een paar keer DLM reset gedaan. Nu echt geen service meer. Klantenservice kan ook niet bij modem komen

Reputatie 1

bedankt in ieder geval dat je hier nog naar wilt kijken.

Reputatie 8
Badge +18

Hoelang is het DSL kabeltje precies en welk ISRA punt heb je zie hieronder 

Reputatie 1

hoi, geen van alle; Het lijkt het meest op 1a, maar dan met ander aansluitpunt.

ik heb foto bijgevoegd van ISRA die ik heb. En ik heb 2 verschillende dsl kabeltjes geprobeerd. werkt allebei niet. Deze stappen heb ik afgelopen 4 weken al minstens 3 keer doorlopen. niets ten nadele van jou dat je wilt helpen, maar hier ligt het echt niet aan.

Reputatie 8
Badge +18

Is het mogelijk dat je die aansluitstekker los haalt of heb je dat al eens gedaan of moet daar die monteur voor komen

Reputatie 1

Aansluitingen intern zijn goed. Ook dat is gecontroleerd. ik heb geen idee wat het idee is om de monteur langs te laten komen, want ik denk niet dat het bij mij in huis ligt. Hooguit dat hij kan meten of hij in de verdeelkast kan komen ofzo?

Reputatie 8
Badge +18

Staat de verdeelkast vlakbij je woning en  is men daar de laatste tijd bij geweest, voor hetzelfde geld heb je op de rode en blauwe draadjes geen signaal meer en zit het nu op de oranje en witte draadjes, als je er bij kunt komen zou je dat eens kunnen proberen en niet geschoten is altijd mis toch

Reputatie 1

ik heb alleen rood en blauw waar ik bij kan. ik kan helaas niet zelf oranje en wit aansluiten. 2 weken geleden is een monteur in de kast aan het kijken geweest volgens mij en heeft uiteindelijk een DLM reset gedaan. Ik denk  niet dat hij meer aangepast heeft, anders had ik eerder geen signaal moeten hebben.

Reputatie 1

ik heb nu rood van 1a naar 2a gezet en blauw van 1b naar 2b, maar geen oplossing helaas

Reputatie 8
Badge +18

Tja dan houd het voor mij ook op en hoe vervelend het voor je is dan toch maar afwachten totdat er een monteur langskomt

Reputatie 1

kan jij proberen om een monteur te plannen? als ik tot maandag moet wachten voor ik gebeld wordt en dan moet er nog iemand langs komen, dan wordt het waarschijnlijk dinsdag op zn vroegst. Zou ik zeer op prijs stellen als je dat kan proberen.

Reputatie 8
Badge +18

Zou het wel willen echter ik ben net als jij een klant en dus niet in dienst bij Telfort

Reputatie 1

o, sorry, dacht dat je van de klantenservice was:grinning: . Je begon met hetzelfde protocol namelijk...Bedankt voor het meedenken in ieder geval! prettige avond

Reputatie 1

ik werd op het verkeerde been gezet door het telfortmannetje op de foto bij de mailnotificatie

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @GdH, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je ontzettend baalt dat de monteur niet langskwam, excuses. Nu is er steeds geprobeerd een nieuwe afspraak te maken, maar zonder succes. Nu wil ik graag eens meekijken of ik dat kan. Ik mis alleen nog jouw huisnummer. Wil je die nog toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Reputatie 1

Hoi, ik ben in de loop van de dag gebeld en heb teruggebeld. Er is een afspraak gemaakt voor maandag tussen 800 en 1000. Wil je dat voor de zekerheid checken, want nu begin ik me zorgen te maken of dat dan wel goed gaat. Ik pas mijn profiel nu direct aan.

Reputatie 1

Vanmorgen rond 11.00 uur is de afspraak gemaakt. ik moest terugbellen naar een 088 nummer en een toegangscode gebruiken. ik zou nog een bevestiging van de afspraak krijgen, maar dat is nog niet gebeurd

Reputatie 8
Badge +12

Yes, de 20e tussen 0800-1000 uur staat de monteur gepland. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is.

Reputatie 1

Bedankt voor de dubbelcheck

Reputatie 1

vanmorgen inderdaad een monteur langgewenst die na ruim een half uur constateerde dat het inderdaad niet bij mij thuis zat. Er is namelijk een kabel kapot gegraven, deze ligt boven de grond kapot te zijn, Ik heb vrijdag al aangegeven dat de werkzaamheden waarschijnlijk de oorzaak zijn.Aannemer heeft er vrijdag al melding van gemaakt. Inmiddels vandaag al meerdere monteurs in de straat geweest op verschillende adreseen om allemaal te constateren dat toch echt die kapel kapot is. En om ook allemaal voor ieder adres apart een monteur in te plannen om die zelfde kabel te repareren. Voor ons is dat woensdagochtend, voor twee huizen verder op wordt dezelfde kabel op donderdag gerepareerd...

Reputatie 8
Badge +12

Klinkt wel een beetje omslachtig. Het is in ieder geval wel duidelijk wat de oorzaak is. Daar kan geen twijfel meer over zijn lijkt mij. Hopelijk woensdagochtend snel opgelost. Lijkt mij dat ze het dan in een keer voor iedereen doen. Hoor graag van je als het weer werkt. 

Reputatie 1

Het is gisteren in de loop van d dag opgelost.. Zojuist wel weer een onderaannemer van KPN (volker wessels geloof ik) aan de lijn gehad voor een afspraak om de kabel te repareren..

Inderdaad niet heel efficiënt. 

maar goed ik kan weer werken, school lukt ook weer.

Reputatie 8
Badge +12

Dat is fijn. Ja Volker Wessels werkt inderdaad mee aan het netwerk, voornamelijk de kopergebieden uit mijn hoofd. Maar fijn dat je weer kan werken en dat de kinderen weer met school bezig kunnen. Dat is het belangrijkst. :)

Mocht er nog iets zijn, dan horen we graag weer van je. 

Reputatie 1

Helaas, na een dag upload niet hoger dan 0,5mbit/s. Monteur is weer onderweg

Reageer