beantwoord

Monteur afzeggen niet mogelijk bij overstap naar KPN

• 9 juli 2019
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Reputatie 1
Ik stap binnenkort over van Telfort (100Mbit glasvezel) naar KPN(200Mbit glasvezel). Bij het plaatsen van de bestelling was het verplicht een monteur te plannen. Ik doe het liever zelf en wilde de monteur annuleren, maar dat blijkt niet mogelijk. Ik heb gebeld met KPN, maar daar kon de klantenservice me alleen melden dat er iets moest gebeuren zodat alles werkte en dat kon alleen de monteur. Is hier misschien iemand die weet wat er gebeuren moet anders dan de experiabox en TV-ontvanger ompluggen?

Ik weet dat de monteur gratis is, maar als het niet nodig is en ik er niet apart voor hoef thuis te zijn heeft dat uiteraard mijn voorkeur.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Galdor68 9 juli 2019, 13:12

Bij glasvezel kom je niet onder een monteur uit.
Als je nog een oudere NT hebt wordt deze vervangen voor een gigabit model bijvoorbeeld. De eerste generatie kan naar wat ik lees net 100Mb aan.
.
Terzijde.
Als je dit bij KPN hebt besteld hoort de vraag eigenlijk op hun forum thuis.
Bekijk reactie

4 reacties

Bij glasvezel kom je niet onder een monteur uit.
Als je nog een oudere NT hebt wordt deze vervangen voor een gigabit model bijvoorbeeld. De eerste generatie kan naar wat ik lees net 100Mb aan.
.
Terzijde.
Als je dit bij KPN hebt besteld hoort de vraag eigenlijk op hun forum thuis.
Reputatie 1
Hallo Galdor,

bedankt voor je reactie. Dat zal dan de reden zijn. Vreemd dat de klantenservice me dat dan niet kan meedelen.

En de vraag had ik misschien ook op het kpn forum moeten zetten, maar ik had daar nog geen account(net aangemaakt) en ben nog wel steeds Teflort klant.
Het maakt op zich weinig uit waar je deze vraag stelt wat wel meespeelt de monteur die je krijgt zal van KPN zelf zijn geen Guidion monteur. Daar kunnen als dat nodig mocht zijn de KPN moderatoren je gerichter mee helpen. Vandaar de opmerking.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @wa627611, ik lees dat je overstapt van Telfort naar KPN. Het is prima om je vraag hier te stellen 🙂 Als je al glasvezel hebt, snap ik dat het wat verwarrend is dat er toch een monteur moet komen. Goed dat je dit aangeeft!

Het is precies zoals Galdor aangeeft. Waarschijnlijk moet de NT vervangen worden, en de monteur controleert de gehele aansluiting om te zorgen dat alles straks goed werkt. Vandaar dat je de afspraak niet annuleren kan. Het gaat inderdaad om een monteur van KPN, niet van Guidion. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Reageer