beantwoord

monteur aanleg glasvezel in huis

• 26 september 2013
  • 8 reacties
  • 3096 keer bekeken

Badge
Wij krijgen glasvezel in de wijk.
Voordat wij beslissen om glasvezel te nemen, willen wij graag eerst een monteur die ons kan adviseren omtrent de aanleg van bekabeling in huis.
Als dat advies voor ons acceptabel is en we besluiten glasvezel te nemen dan willen wij ook graag dat deze monteur de aansluitingen binnenshuis regelt.
Weet iemand van dit forum een goede en betrouwbare monteur.
Ik hoor dit graag.
icon

Beste antwoord door Enterprise 26 september 2013, 21:30

Duidelijk.
Telfort werkt ook met ZZP'ers die zich hebben aangesloten bij Guidion.
Jij kan uiteraard zelf ook zo'n ZZP'er van Guidion inhuren voor de aanleg van de bekabeling binnenshuis.

Zoals je vanavond gehoord zal hebben verzorgt Reggefiber de technische installatie van de verbinding zelf (aanleg, modem plaatsen).
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +10
En gaat Telfort binnenkort ook een verbinding leveren over die glasvezelaansluiting..?
Badge
En gaat Telfort binnenkort ook een verbinding leveren over die glasvezelaansluiting..?

Ja dat klopt, ben ook vanavond naar een bijeenkomst geweest van Reggefiber waar Telfort ook aanwezig was. Hun heb ik mijn situatie thuis uitgelegd en zij hebben mij een monteur (ZZP'er evt) aangeraden die van te voren kan langskomen, de Telfort monteur doet dat n.l. niet.
Reputatie 8
Badge +10
Duidelijk.
Jij kan uiteraard zelf ook zo'n ZZP'er van Guidion inhuren voor de aanleg van de bekabeling binnenshuis.

Zoals je vanavond gehoord zal hebben verzorgt Reggefiber de technische installatie van de verbinding zelf (aanleg, modem plaatsen).
Badge
Duidelijk.

Gaan zij niet alleen over computers, bekabeling betreft ook de digitale en ook analoge tv's op andere verdiepingen.
Reputatie 8
Badge +10

Gaan zij niet alleen over computers, bekabeling betreft ook de digitale en ook analoge tv's op andere verdiepingen.

Nee hoor, Guidion doet voor Telfort alle aansluitingen en deze monteurs zijn prima in staat om aan jouw wensen en eisen te voldoen.
Gewoon even bellen en je vraag voorleggen.
Badge
Nee hoor, Guidion doet voor Telfort alle aansluitingen en deze monteurs zijn prima in staat om aan jouw wensen en eisen te voldoen.
Gewoon even bellen en je vraag voorleggen.

Dank voor de tip!
Reputatie 1
Een monteur van Guidion heeft bij mij de TV, radio, telefoon en computer aangesloten op glasvezel. De monteur verstaat zijn vak goed!
Echter betreffende de uitgevoerde werkzaamheden en de daarbij horende rekening ben ik niet tevreden.
Hij heeft 5 stekkers gemonteerd, 1,5 m coax en 15 m UTP kabel geleverd. De UTP kabel heb ik zelf door de kruipruimte getrokken.
De router werd niet gemonteerd maar hing er bij aan de draden. De rekening: 52 euro aan Telfort en 88,35 euro aan Guidion, voor 1 uur werk.
Wat is niet gebeurt: configureren van de computer, instellen 1 e-mail account, demonstreren Mijn Telfort, configureren telefoon en bedrading langs de plint.
Vraag: wat doet de monteur eigenlijk voor die 52 euro? Zonder materiaal bedragen de kosten voor 1 uur: 104.50 euro
Badge
@jgleemker

Het klopt inderdaad dat het configureren van de computer, het instellen van 1 e-mail account, uitleg geven over Mijn Telfort en het configureren van de telefoon door de monteur had moeten worden uitgevoerd. De bedrading langs de plint hoort echter niet bij de standaard installatie, wel behoort de monteur dit op een nette manier weg te leggen.
Ik ontvang graag in een privébericht je gegevens zodat ik dit kan uitzoeken.

Mijn excuus voor het ongemak.

Moniek

Reageer