beantwoord

Modem ZyXEL P-2601HN-F1 doet het niet

• 25 november 2013
  • 1 reactie
  • 899 keer bekeken

Beste mevrouw, meneer, 

Onlangs heb ik gebeld met de klantenservice van Telfort, waarin ik aangaf dat mijn modem het niet meer doet. Ondanks dat hij was aangesloten brandde er geen enkel lichtje. De meneer die ik aan de telefoon begeleidde mij om een aantal stappen te doorlopen om het modem weer aan de praat te krijgen/te resetten. 

Er gebeurde wel iets; de lichtjes gingen branden, maar bleven knipperen en bovendien had ik na een aantal uur - en nu nog steeds niet - nog steeds geen WIFI. Wireless knippert soms, evenals power, 1 en 2. Het DSL-lichtje knippert/brandt niet. 

Voordat ik nogmaals naar de klantenservice bel met het verzoek om een nieuwe router te krijgen, vroeg ik me af of u mij nog een aantal tips kan geven om de router weer te laten werken. In de ruim drie jaar dat ik hem heb heeft hij namelijk altijd goed gewerkt.

Mvg
DelRey
icon

Beste antwoord door Franzki 25 november 2013, 22:23

Wat je altijd kunt proberen is:

Modem uitschakelen met de aan/uit-knop.
Alle stekkertjes losmaken behalve die van de netvoeding.
De resetknop (achter het gaatje) indrukken met een scherp voorwerp, bijvoorbeeld met een saté-prikker.
Het modem inschakelen met de aan/uit-knop terwijl je de resetknop ingedrukt blijft houden.
De resetknop nog circa 40 seconden ingedrukt blijven houden.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Wat je altijd kunt proberen is:

Modem uitschakelen met de aan/uit-knop.
Alle stekkertjes losmaken behalve die van de netvoeding.
De resetknop (achter het gaatje) indrukken met een scherp voorwerp, bijvoorbeeld met een saté-prikker.
Het modem inschakelen met de aan/uit-knop terwijl je de resetknop ingedrukt blijft houden.
De resetknop nog circa 40 seconden ingedrukt blijven houden.

Reageer