beantwoord

Modem wissel?

• 21 november 2019
  • 11 reacties
  • 402 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Vanaf het begin dat ik abonnee ben geworden bij telfort, heb ik een zyxel modem gekregen.Maakt het iets uit als ik een nieuwe modem krijg ?

Experia Box kan ik dan download verschil gaat merken?Bij mijn ouders heb ik hem vervangen en ja hoor significant verschil voor wat betreft down en upload.

icon

Beste antwoord door rbuijt 5 januari 2020, 07:02

Het is opgelost de modem staat standaard op auto kanaal.

De buren hebben ook telfort dus met xxxx personen op het zelfde kanaal.

Daardoor valt hij dus weg.

In de modem via admin met wachtwoord het vinkje auot uitgezet en een ander kanaal gekozen uitgezocht (met de app op android wifi annalyzer).

Zowel 2,4ghz en 5ghz ander kanaal.OPGELOST DUS VOORZOVER.

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Je gebruikt dus de V10a, duidelijk. Deze valt dus steeds weg. Heeft dit modem al een reset gehad? En heb je de WiFi check doorlopen die ik je stuurde? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk. 

Reputatie 8
Badge +12

Alles werkt perfect zeer eenvoudig install.

Maar door overijverigheid van (KPN) heb ik nu 2 modems gekregen.

Fijn dat alles werkt. Allen een tweede modem is wel een beetje overdreven. Zou je eentje terug willen sturen? Dit is kosteloos. 

Reputatie 1
Badge

Helaas niet helemaal Wifi valt ieder moment uit.

Geprobeerd oude zyxel terug te  zetten zonder resultaat,daar nooit problemen met wifi mee gehad.

Als ik op mijn anroid vergeten wifi doet moet ik iedere keer ww opnieuw instellen.

Is er een oplossing zonder extra kosten?

Reputatie 1
Badge

Alles werkt perfect zeer eenvoudig install.

Maar door overijverigheid van (KPN) heb ik nu 2 modems gekregen.

Dan moeten ze hem maar weer ophalen?

Badge

Ha, als ik mijn 3 modems een voor een aanzet, dan jaag ik al dat automatische spul naar ch 1.
Starten op ch 12, dan ch 8 en als laatste ch4, klaar!

Reputatie 1
Badge

Het is opgelost de modem staat standaard op auto kanaal.

De buren hebben ook telfort dus met xxxx personen op het zelfde kanaal.

Daardoor valt hij dus weg.

In de modem via admin met wachtwoord het vinkje auot uitgezet en een ander kanaal gekozen uitgezocht (met de app op android wifi annalyzer).

Zowel 2,4ghz en 5ghz ander kanaal.OPGELOST DUS VOORZOVER.

Met auto zou het probleem van hetzelfde kanaal als de buren volgens mijn beleving niet moeten voorkomen maar goed opgelost.

Reputatie 8
Badge +12

Top. Goed dat je de oplossing hebt gevonden. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 8
Badge +12

De Zyxel werkt dus ook ook niet meer? Met dat modem moet je elke keer het wachtwoord instellen? Staat deze wel zo ingesteld dat deze de WiFi gegevens bewaard? Heb je verder de WiFi check al doorlopen? Geeft dat verbetering?

Reputatie 1
Badge

Ik heb een Experia box v10A staat in de meterkast net als vorige zyxel, afstand tot mobiel en tablet 4 meter.Dat moet het probleem niet zijn.Ik moet steeds naar instellingen wifi de VRV……… en dan verbinden wel 5x per uur.Hij wil niet blijven plakken op de VRV…...Totaal niet stabiel dus.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @rbuijt, ik zie inderdaad dat je een Zyxel hebt, Deze is al aan de oude kant. Ik heb deze dus ook voor je vervangen. Het nieuwe modem krijg je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag hoe deze werkt. 

Reageer