beantwoord

Modem, WIFI en tv werken met regelmaat niet

• 2 juni 2020
  • 13 reacties
  • 246 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1

WIFI werkt soms slecht tot niet, je bent dan wel op het netwerk aangesloten en tel geeft aan geen internetverbinding. 

TV stopt soms ook met werken, geeft een melding "zender niet beschikbaar, schakel naar een andere zender. Controleer de verbinding met de modem en herstart de tv ontvanger. In de meeste gevallen is een herstart van de modem voldoende. Echter starten we dan ook maar de tv onvanger nog maar een keer op.

Als we alleen de tv onvanger opstarten krijgen we een foutmelding 303 te zien. Geen verbinding met de modem.

Het aanzetten van de tv ontvanger is soms erg traag, weet niet of dat het hier mee te maken heeft. Drukt hem wel aan, je hoort wel geluid maar geen beeld, deze komt echt secondes later pas.

Modem meerdere malen gereset (ook met dat kleine schakelaartje) gaat dan heel even goed tot gisteravond. Weer geen internet, tv en bellen ligt eruit. Alle 6 de lampjes branden gisteravond op de modem maar niets werkt meer. De keer ervoor waren alle lampjes aan behalve internet en voice.

Mbt wifi, andere kanalen geprobeerd die wat rustiger waren, heeft totaal geen zin. 

Vorige maand had ik zelfs een upload (0.80) snelheid die hoger was dan mn download (0.24) snelheid, ik geloof dat dit niet helmaal de bedoeling is. 

Ben er nu wel een beetje klaar mee om de paar dagen de boel iedere keer weer te resetten. Ben bang dat de modem aan het eind van zn carrière zit. Was een paar jaar geleden ook al geen nieuwe modem die ik ontvangen heb.

Graag uw advies.

icon

Beste antwoord door jimny 2 juni 2020, 23:26

Begin eens met het vernieuwen van een ronde DSL kabel van max 150 cm vanaf je ISRA naar het modem.

Mocht dat niet helpen dan denk ik dat het modem zijn beste tijd gehad heeft

Voor de Motorola kun je een nieuwer model krijgen 

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk type modem heb je precies en gaat het om een DSL of glasvezel verbinding en welke tv ontvanger heb je precies is die bedraad of bekabeld aangesloten

Reputatie 1
Badge +1

Het gaat hier om een DSL verbinding met de V8 modem, tv ontvangers Motorola VIP1853. Alles is via een UTP draadje aangesloten.

Reputatie 8
Badge +18

Begin eens met het vernieuwen van een ronde DSL kabel van max 150 cm vanaf je ISRA naar het modem.

Mocht dat niet helpen dan denk ik dat het modem zijn beste tijd gehad heeft

Voor de Motorola kun je een nieuwer model krijgen 

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Reputatie 1
Badge +1

Kabel is het weekend voor de zekerheid vernieuwd door een nieuwe. Had er nog 1 groene liggen die bij de eerste modem was geleverd. 

Na een herstart gaat het even goed, maar naar mate de dagen verstrijken wordt de verbinding steeds slechter.

De modem blijft wel rond de 108175 Kbps zitten 

Kom nu niet boven de 1.97 Mbps. Laden van pagina's gaat zeer traag. Lijkt me niet meer van deze tijd.

Forumprofiel was al eerder gecompleteerd.

Status

You can use the Status screen to see the connection status for the router's WAN/LAN interfaces, firmware and hardware version numbers, any illegal attempts to access your network, as well as information on all DHCP client PCs currently connected to your network.

Current Time: 09.06.2020 (Tue) - 20:00:27
System uptime: 3 days 00:37:07

INTERNET
VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_17A
Download:  108175 Kbps.
Upload:  31513 Kbps.
WAN IP:  86.83.71.171
Subnet Mask:  255.255.255.0
Gateway:  86.83.71.1
Primary DNS:  213.75.63.75
Secondary DNS:  213.75.63.76

GATEWAY
IP Address:  192.168.2.254
Subnet Mask:  255.255.255.0
IPv6:  Disabled
DHCP Server:  Enabled
Firewall:  Enabled
UPnP:  Disabled
Wireless:  Enabled
NAT:  Enabled
USB:  Enabled
ECO:  Disabled
DDNS:  Disabled
Remote Management:  Disabled
Helpdesk Support:  Disabled
INFORMATION
Numbers of DHCP Clients:  16
Runtime Code Version:  02.00.141W4 (15.05.2019-10:52:36)
Boot Code Version:  v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7
LAN MAC Address: 84-9C-A6-8F-FE-7F
Wireless MAC Address: 84-9C-A6-8F-FE-7F
WAN MAC Address: 84-9C-A6-8F-FE-7E 
VoIP MAC Address: 84-9C-A6-8F-FE-7E 
iTV WAN MAC Address: 84-9C-A6-8F-FE-80 
Hardware Version:  R02
Serial Num:   A305084966

DHCP Client Log
View information on LAN DHCP clients recorded on the router.

Security Log
View any attempts that have been made to gain access to your network.

save.gif        

help.gif
Reputatie 8
Badge +18

Er komt meer dan genoeg binnen op je modem, ik vermoed dat de WiFi van je modem defect is, vul daarom je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare Telfort wie je bent zodra je topic aan de beurt is .

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Tropical, niet fijn dat jouw verbinding niet goed meer werkt. Ik lees dat jimny al met je mee gedacht heeft, en dat je de kabel tussen de aansluiting en modem vervangen hebt. Het helpt helaas niet, wel goed dat je 't geprobeerd hebt. Ik help je ook graag verder.

Ik stel voor dat we beginnen met het vervangen van het modem, en dat we vanaf daar verder kijken hoe het gaat. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je het weten zo gauw je 'm hebt en hoe het daarna met jouw verbinding gaat? :slight_smile:

Reputatie 1
Badge +1

Hi @Alexandra - Telfort,

Modem keurig netjes ontvangen, mijn dank hiervoor. Echter wil ik vandaag de toegezonden Experia Box v10A gaan installeren, maar zag dat deze maar 3 netwerkpoorten heeft t.o.v. 4 op onze oude V8. Wij hebben ze alle 4 in gebruik (2 tv ontvangers) en de rest is androidbox, alarmsysteem (verschillende plekken door het huis)

Ik had al zitten struinen door het forum, maar meer blijken dit probleem  te hebben gehad.  Ik zie graag passende oplossing. 

Is trouwens dat nieuwe "super" WIFI ook mogelijk met de v10a icm Telfort?

Groet,

Kleine update… ziet er voorlopig beter uit dan de laatste V8 en of de nog oudere Zyxel. De snelheid die nu behaald wordt nu dat ie net is opgestart heb ik al een tijdje niet meer gezien. :hugging:

Reputatie 8
Badge +18

Wellicht is een switch de oplossing voor je tekort aan LAN poorten op de V10a  en er zijn klanten die gratis eentje toegestuurd krijgen via webcare @Alexandra - Telfort door dit gemis

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Tropical, fijn dat de verbinding het beter doet met het nieuwe modem :slight_smile: Zo hoort het. En ja, je kan zonder problemen SuperWiFi gaan gebruiken met jouw huidige V10a als je dat wilt.

Klopt, de V10a heeft inderdaad een netwerkpoort minder. Ik begrijp dat dat in jouw situatie thuis lastig is. Een switch is dan een goede oplossing zoals jimny al aangaf. Ik heb er een voor je aangevraagd, zodat het aantal netwerkpoorten daarmee uitgebreid wordt. Laat maar weten of alles gelukt is.

Reputatie 1
Badge +1

So far so good, tv modems reageren ook sneller... 🤞

@Alexandra - Telfort Dank voor een snelle afwikkeling van het probleem.

@jimny bedankt voor het meedenken in deze.

Reputatie 8
Badge +18

@Tropical graag gedaan

Is trouwens dat nieuwe "super" WIFI ook mogelijk met de v10a icm Telfort?

Ja dat is mogelijk, wat is je verwachting hiervan?

Hier een review van dat product.

https://forum.kpn.com/internet-9/review-kpn-superwifi-489621

Reputatie 8
Badge +11

@Tropical Super, fijn om te horen! Graag gedaan. Deel hier gerust je bevindingen en laat het natuurlijk ook vooral weten als je iets opmerkt of als je vragen hebt.

Reageer