beantwoord

Modem werkt niet meer op netwerk

• 3 april 2016
  • 7 reacties
  • 663 keer bekeken

Ik heb een modem van jullie die ooit voor de pilot is gebruikt als back-up liggen . Van de week zette ik deze op de dsl aansluiting alleen kwam deze nooit verder dan een handshake.
Zijn er tegenwoordig beperkingen op modems? Waarom komt dit modem niet meer op het internet? Het is gewoon dezelfde als degeen die het wel doet.
Heb het modem gereset. Enzovoorts.
icon

Beste antwoord door Klant1900 12 april 2016, 08:42

De hele nacht laten staan en inderdaad een firmware update gekregen na 2-3 uur en daarna mooi werkend.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

De hele nacht laten staan en inderdaad een firmware update gekregen na 2-3 uur en daarna mooi werkend.
Hi Klant! Da's gek inderdaad. Ik denk dat het exemplaar niet helemaal meer doet wat het moet doen. Hoe kom je er precies bij dat hij 'niet verder komt dan de handshake'? Een upgrade van de firmware wordt lastig zonder een werkende verbinding.

Als ik in het profiel kijk zie ik dat hij een handshake doet en daarna stil valt en het later nog eens probeert. Tot een maand of 6 terug werkte het wel.
Reputatie 8
Badge +16
Aansluiten en vervolgens een reset uitvoeren, mogelijk komt dat de update binnen
Reputatie 8
Badge +2
Hi Klant! Da's gek inderdaad. Ik denk dat het exemplaar niet helemaal meer doet wat het moet doen. Hoe kom je er precies bij dat hij 'niet verder komt dan de handshake'? Een upgrade van de firmware wordt lastig zonder een werkende verbinding.
Reputatie 8
Badge +19
Zelfde type als wat erop zit. De VGV7519
De oude modem zal ook nog oude firmware hebben, gaat het blauwe upgrade-lampje niet branden als de modem een poosje aangesloten staat..?
Wellicht dat na de upgrade de modem wel werkt.
Zelfde type als wat erop zit. De VGV7519
Reputatie 8
Badge +19
Het lijkt me dan een oude ADSL-modem en je zal inmiddels wel een VDSL-verbinding hebben, en daar werkt de oude modem niet op.
Om welke merk en type oude modem gaat het..?

EDIT: als het hetzelfde merk en type is die je nu gebruikt (ZyXEL 2812 of Experiabox V8) dan is deze blijkbaar defect, zeker als deze na een reset ook niet meer werkt.