beantwoord

Modem werkt niet meer

• 12 juli 2020
  • 15 reacties
  • 259 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds vanmiddag doet mijn Experia box v8 het niet meer. Groene lampjes gaan alleen aan bij power en wireless. Heel vervelend aangezien ik nu niemand kan bereiken. Ik heb al meerdere malen geprobeerd te resetten maar helaas geen verbetering.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 juli 2020, 09:35

@Anu01 Dankjewel voor de uitgebreide toelichting! Dat maakt heel duidelijk dat het probleem echt in het modem zit. En nee, het krakende geluid is zeker niet de bedoeling.

Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Ik verwacht dat je verbinding het daarmee weer prima doet. Laat je weten of alles is gelukt en of de verbinding weer goed werkt? Laat het ook gerust weten als je vragen hebt, natuurlijk.

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Heb je een koperverbinding zo ja vervang het aansluitkabeltje  van max 150 eens

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Anu01, niet fijn dat de verbinding het ineens niet meer doet. Het modem lijkt het nog wel te doen, gezien jouw beschrijving van de lampjes, maar het modem krijgt geen verbinding met het netwerk. Daar moeten we naar kijken.

Met de gegevens die in jouw forumprofiel staan heb ik je gegevens erbij gepakt en de verbinding alvast nagekeken. Zo te zien heeft het modem wel weer verbinding met het netwerk gekregen, dus je internetverbinding werkt weer, klopt dat? 

De verbinding ziet er niet optimaal uit, dit kan voor storingen zorgen, zoals het wegvallen van de verbinding. De bekabeling in huis is van grote invloed op de verbinding tussen het modem en het netwerk. Daarom ben ik benieuwd naar op welke plek in huis het modem aangesloten is, is dat meteen bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen het aansluitpunt en het modem zit? Kan je die kabel vervangen, zoals jimny ook tipte? Ik verwacht dat dat de verbinding flink zal verbeteren. Laat je weten of dat is gelukt en hoe het daarna met de verbinding gaat?

Reputatie 1

Hi Alexandra,

Bedankt voor je reactie.

De modem heeft gisteren uren helemaal niet meer gedaan ( lampjes deden het  toen ook al niet meer). Heb toen kabel verwisseld en toen deed de modem het weer, maar alleen de verbinding is niet optimaal. Internet valt om de haverklap weg. Heb dit in het begin van ontvangst haast nooit gehad. De laatste tijd valt het echt vaak uit. Ook maakt de modem soms krakende geluiden weet niet of dit normaal is. De modem staat vlak voor de hoofdaansluiting.

Zeer vervelend aangezien wij dan niet meer bereikbaar zijn. 

Reputatie 8
Badge +11

@Anu01 Dankjewel voor de uitgebreide toelichting! Dat maakt heel duidelijk dat het probleem echt in het modem zit. En nee, het krakende geluid is zeker niet de bedoeling.

Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Ik verwacht dat je verbinding het daarmee weer prima doet. Laat je weten of alles is gelukt en of de verbinding weer goed werkt? Laat het ook gerust weten als je vragen hebt, natuurlijk.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Anu01, ik heb nog niets van je gehoord, ik hoop dat alles gelukt is met het nieuwe modem. Je weet me hier te vinden als ik iets voor je kan doen.

Reputatie 1

Goedemiddag!

Ik ga de nieuwe modem vanavond installeren.

U hoort nog van mij

Reputatie 8
Badge +11

@Anu01 Helemaal goed, ik ga er van uit dat dat goed komt. Laat het maar weten.

Reputatie 1

Hi Alexandra!

Nieuwe modem is inmiddels geïnstalleerd.

Helaas is de verbinding nog wel een aantal keer uitgevallen. Duurt maar een aantal seconden en dan wordt er weer verbinding gemaakt.

Misschien was er een storing in mijn buurt?

Ik ga er van uit dat het wel goed komt.

Oude modem gaat zsm retour.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Anu01, Alexandra is vrij dus ik neem het even van haar over. Ik zie dat er vannacht nog een verbreking is geweest, merkte je dat ook? Hoe gaat het nu met de verbinding?

Reputatie 1

Hi Jasper!

Klopt dat er in avond en in de nacht nog een verbreking is geweest. Meestal duurt de verbreking niet lang, maar het blijft toch irritant.

Vandaag is er naar mijn weten nog geen verbreking geweest.

Reputatie 1

Hi Jasper!

Klopt dat er in avond en in de nacht nog een verbreking is geweest. Meestal duurt de verbreking niet lang, maar het blijft toch irritant.

Vandaag is er naar mijn weten nog geen verbreking geweest.

Vannacht rond 03:00 is er weer een verbreking geweest

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel typisch inderdaad @Anu01, op beide dagen rond hetzelfde tijdstip. Gebeurt er rond die tijd iets in huis, bijvoorbeeld een wasmachine (of iets dergelijks) die op een ingestelde timer start? 

Reputatie 1

Dat is wel typisch inderdaad @Anu01, op beide dagen rond hetzelfde tijdstip. Gebeurt er rond die tijd iets in huis, bijvoorbeeld een wasmachine (of iets dergelijks) die op een ingestelde timer start? 

Hey Jasper,

Nee, wasmachine stond ook uit

Heb sowieso geen apparaten die draaien op een ingestelde timer

Reputatie 8
Badge +11

Dat maakt de specifieke verbreking nog gekker inderdaad. Ik heb de verbinding nogmaals nagekeken en nu zie ik geen verbreking meer van vannacht. Heb jij het ook niet meer gemerkt? Laten we dan even kijken of het nu stabiel blijft, of dat we er verder naar moeten kijken.

Reputatie 1

Dat maakt de specifieke verbreking nog gekker inderdaad. Ik heb de verbinding nogmaals nagekeken en nu zie ik geen verbreking meer van vannacht. Heb jij het ook niet meer gemerkt? Laten we dan even kijken of het nu stabiel blijft, of dat we er verder naar moeten kijken.

Hi Jasper !

Naar mijn weten is er vannacht geen verbreking geweest. Okay hopen dat het stabiel blijft. 

Reageer