beantwoord

Modem werkt niet meer

• 22 mei 2016
  • 19 reacties
  • 374 keer bekeken

Hallo,

Sinds gisteren werkt mijn modem (zyxel) niet meer!
Het internet lampje brandt niet meer. Ook na een aantal malen herstart, brandt dit lampje niet!

Ik heb voor nu de modem van ouders (ook een zyxel) gepakt om morgen te kunnen werken (mijn ouders wonen bij mij in de buurt).
Zouden jullie me zo snel mogelijk een nieuwe modem willen toesturen svp?

Groet,
Agaroud
icon

Beste antwoord door Stephen 23 mei 2016, 11:31

Hallo MoesCH, ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice en dat een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Ik verneem dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Dat kan webcare voor je regelen, maar die zijn alleen op werkdagen aanwezig op het forum.
Je kan ook morgenochtend de klantenservice bellen.

0900-9596
€ 0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten.
Openingstijden
Ma t/m vr: 9.00 tot 21.00 uur
Jammer dat het weer een 0900 nummer is. Het is niet meer van deze tijd joh..
Help die klanten toch normaal.. Die betalen al genoeg..
50 cent per gesprek is toch te overzien?
Je kan ook wachten tot webcare het hier oppakt, dan kost het je niets.
Typisch antwoord.. 50 cent is inderdaad niks ja.. pff
Reputatie 8
Badge +16
Hallo MoesCH, ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice en dat een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Ik verneem dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.

Hallo Stephen,

De modem is binnen. Echt top dat het snel geregeld is.
Het enige probleem is, is dat mijn tweede aansluiting van de tv niet werkt. Zou je dit na laten checken svp?

De tv beneden werkt prima (Eerste aansluiting). De tv boven niet.

Netwerkaansluiting van TV1 aangesloten op poort 3.
Netwerkaansluiting van TV2 aangesloten op poort 4.
Reputatie 8
Met de TV boven, zit daar misschien nog een switch tussen, of is die rechtstreeks aangesloten via een kabel op de modem/router?
Rechtstreeks.
Reputatie 8
Even dan toch maar webcare erbij voor een oplossing.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo MoesCH, wat vreemd dat de tweede TV-ontvanger het niet doet. Zou je deze kunnen aansluiten op een ander poortje of op poortje 3 waar je de eerste TV-ontvanger hebt aangesloten. Doet de tweede TV-ontvanger het dan wel?
Ik heb de poorten aansluitingen reeds omgedraaid. Dus tv1 op poort 3 en tv2 op poort 4.
Het enige waar ik aan zit te denken is dat mijn netwerkkabel niet werkt. Ik ga deze vanavond testen. Misschien ligt het gewoon daaraan.
Reputatie 8
Dan is een kabeltester in huis een welkom hulpmiddel.
http://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-tester/187/2231/netwerk-kabel-tester.html

Her- en der bij mensen heb ik daar geregeld slechte kabels mee tussenuit gehaald.
Zelfs nieuwe kabels voldoen niet altijd aan de eisen.
Ik kan de kabel ook testen door deze aan de ene kant te prikken in poort 1 (internet poort) en aan de andere kant in mijn laptop. Als het dan niet werkt dan ligt het aan de kabel. Ik laat het in ieder geval vanavond weten.
Reputatie 8
TV set-up kastjes van boven met beneden uitwisselen is ook een optie.
Of even alle twee beneden aansluiten (met een ander kort kabeltje).
Reputatie 8
Badge +16
Als je dat allemaal kunt testen, graag. Ik zie je bevindingen dan tegemoet.
Het ligt inderdaad aan de kabel :(
Door een of andere oorzaak werkt deze niet meer.. 😞
Ik heb zojuist een verbindingset besteld. Dan ben ik eindelijk af van die kabels.
Reputatie 8
Met misschien 2 nieuwe stekkertjes eraan geknepen, was het mogelijk ook opgelost.
(Is alleen voor de echte hobbyisten die er het gereedschap voor hebben).

In ieder geval heb je de oorzaak van het probleem gevonden.
(Hoop voor je dat een verbindingset voldoet).
Succes.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het testen en het bestellen van de draadloze verbindingsset! Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan verneem ik het graag van jou in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.