beantwoord

Modem werkt niet

• 15 juli 2019
  • 25 reacties
  • 319 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemiddag, ik wou even doorgeven dat mijn modem het niet doet alleen 2 lampjes branden. en ik zit nu zonder internet en tv zit thuis..en dat is niet zo handig..
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 20 juli 2019, 13:47

Hoi @Yvette klomp, super, wat fijn om te horen dat de monteur je goed geholpen heeft en dat alles weer is opgelost 😀 Ik stuur je een privébericht om te zorgen dat je compensatie krijgt voor de dagen waarop je verbinding niet werkte. En als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Yvette klomp, dat is zeker niet handig 😞 wat rot dat de verbinding het niet doet. Sinds wanneer merk je dit? Ik help je graag verder om de verbinding te herstellen.

Is er onlangs iets veranderd in huis, bijvoorbeeld aan de kabels waarmee het modem aangesloten is? En heb je het modem opnieuw opgestart sinds je dit merkt? Ik wil graag de verbinding voor je nakijken, maar dat wordt lastig omdat ik nog geen gegevens van je heb. Kan je voor mij je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan je profiel? Als je ze invult bij 'Extra informatie' zijn ze alleen zichtbaar voor jou en voor mij 🙂
Reputatie 1
Ik merkte het sinds vanmorgen. Ik heb alles al gedaan kabels eruit gehaald, gereset alles. Maar niks helpt..
Ik zal het even aanpassen als het lukt.
Reputatie 1
Ik heb de gegevens aangepast.
U zou het nu moeten zien.
Reputatie 8
Badge +9
@Yvette klomp dankjewel voor het invullen, ik heb meteen je verbinding nagekeken. Ik zie inderdaad dat je modem geen verbinding met het netwerk krijgt, maar ik kom geen problemen op de lijn tegen. Het ziet er vanaf deze kant uit alsof het modem niet bereikbaar of niet goed aangesloten is. Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd.

Welke twee lampjes zijn aan en welke kleur hebben ze? Is de kabel die van de hoofdaansluiting komt aangesloten op de grijze 'DSL' poort van het modem? Hoe lang is deze kabel? Kan je het modem voor de zekerheid resetten met deze instructies? Laat het maar weten, dan kijken we vanaf daar verder.
Reputatie 1
Hij was vannacht nog aan, en vanmorgen was die ineens uit, dus lijkt mij wel dat alle kabels goed zitten toch?

Alleen wireless en power branden en deze zijn beide groen
Reputatie 1
Alles zit er gewoon goed in.
Vind het zo vervelend. Zit nou zonder alles en kan gewoon niks...

Hem resetten heb ik al zo vaak geprobeerd. Dat helpt helaas ook niet.
De kabel is ongeveer 1 meter denk ik ofzo. Geen idee.
Reputatie 8
Badge +17
Dat kabeltje kan best eens de boosdoener zijn en dus zou het kabeltje vervangen zou best eens de oplossing kunnen zijn
Reputatie 1
Kabel is gewoon nog goed lijkt me? Want er is niks kapot aan?
Misschien ligt het wel aan me modem ofzo.
Hoop dan wel dat het snel opgelost is. Want wordt nu al gek zonder tv..zo saai
Reputatie 8
Badge +17
Voordat je nog gekker wordt zou ik in jou geval toch het kabeltje vervangen en nog sterker het kan ook het aansluitpuntzijn waar corrosie in zit
Reputatie 1
Ik heb 2 andere nieuwe kabels gevonden, een grijze en groene..maar nee, wilt het niet doen helaas..ook ander kastje geprobeerd. Ook niet gelukt..dus ik weet het niet meer nu!
Reputatie 8
Badge +17
Vervelend dat dit niet heeft geholpen, @Alexandra - Telfort moet morgen maar even kijken wat de vervolgstappen zijn
Reputatie 1
JJa want wil wel tv..zit morgen al een dag zonder. Heel vervelend dit
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Yvette klomp, ik zie dat @jimny je nog van advies voorzien heeft. Fijn dat je een ander kabeltje hebt kunnen testen. Stel dat ik meteen een ander modem voor je had aangevraagd en het kabeltje bleek wel het probleem te zijn, dan wacht je voor niets op een ander modem. Daarom willen we dat soort dingen graag uitsluiten en zeker weten :)

Het is jammer dat de andere kabel geen verschil maakte. De metingen geven nog hetzelfde aan, ook als ik nu opnieuw de lijn controleer. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd! Deze ontvang je zo snel mogelijk, binnen uiterlijk 2 werkdagen thuis. Met een beetje geluk ontvang je 'm morgen al. Laat je weten wanneer je het pakketje ontvangen hebt en hoe het gaat met het nieuwe modem? Dan kijken we vanaf daar verder.
Reputatie 1
Goedemorgen, ik heb bij mij thuis een ander modem gevonden. En daar doen ook alleen maar die 2 lampjes het helaas. Misschien ligt het aan de bedrading in huis, ik heb geen idee.
Zit nu wel een dag zonder en me mb's van me telefoon zijn bijna op.
Lekker weer😥
Reputatie 8
Badge +17
Toch maar even afwachten totdat het nieuwe modem gearriveerd is
Reputatie 1
Ja, die komt morgen, hopelijk wel als ik thuis ben.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen, ik heb bij mij thuis een ander modem gevonden. En daar doen ook alleen maar die 2 lampjes het helaas. Misschien ligt het aan de bedrading in huis, ik heb geen idee.
Zit nu wel een dag zonder en me mb's van me telefoon zijn bijna op.
Lekker weer😥

Goedemorgen Yvette, toch handig dat je nog een modem had liggen! Hierdoor lijkt het me sterk dat het andere modem - dat onderweg is - verschil gaat maken 😞. Het is zeker een goed idee om de bekabeling na te kijken thuis, want dat kan een oorzaak zijn. En hoe meer we weten van waar het niet aan ligt, hoe eerder we bij de oplossing zijn 🙂

Waar zit de hoofdaansluiting bij jou in huis, in de meterkast of ergens anders? Is het modem ook daar aangesloten? Hoe lang is de kabel die van de hoofdaansluiting naar het modem gaat, en is dit een ronde of een platte kabel? Zit hier nog andere apparatuur tussen of is deze rechtstreeks aangesloten?
Reputatie 1
Ja, helaas ben ik daar zelf niet zo goed in..
Maar is raar want zondag nacht deed die het nog en maandag ineens niet meer. Vind het heel apart..

De aansluiting waar ik die kabels in moet doen zit in me woonkamer. En er zit verder niks anders daar aangesloten alleen die modem..

Ik heb nu een ander kabel erin zitten die is best lang. En tis een platte geloof ik. Ben op dit moment ook niet thuis om te kijken.
Reputatie 1
Dunne kabels dus, alles zit toch goed?
Reputatie 1
.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Yvette klomp, ik heb je twee keer geprobeerd te bereiken, maar heb je helaas niet te pakken gekregen. Een lange, platte DSL kabel is niet goed voor de verbinding. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het de oorzaak van de storing is, maar de kans is aanwezig.

Als je nog kabels (uit bijvoorbeeld het installatiepakket) hebt liggen thuis, dan raad ik je zeker aan om tijdelijk een andere kabel tussen de hoofdaansluiting en de DSL poort van het modem aan te sluiten. Zo kan je testen of dit verschil maakt. Wat we ook kunnen doen, is een afspraak met een monteur inplannen. Het is wel goed om te weten dat als de monteur langs komt en constateert dat die DSL kabel de oorzaak blijkt te zijn, dat hij dan kosten in rekening brengt, omdat het probleem dan in de bekabeling in huis zit. Vandaar dat het me goed lijkt om, als het lukt, een ander kabeltje te testen.

Ik kan de monteur voor je inplannen, maar je kan ook even bellen met de klantenservice om dit te doen. Dan kan je bellen wanneer het jou uitkomt, dus ik kan me voorstellen dat dat makkelijker en sneller is. Laat je weten hoe het is gegaan en ook als ik iets voor je kan doen?
Reputatie 1
Oow sorry, wist niet dat u dat was..

Deze kabels had ik er dinsdag ingedaan on te kijken of die het dan wel doet. Maar nee dat was niet het geval. Gisteren heb ik de kabels erin gedaan die erbij horen. Maar niks doet het nog.

Ik ga straks me andere modem ophalen, u zou me wel nog een keer kunnen bellen, nu weet ik dat u dat bent. 😁

Als die modem het niet doet, zou u dan een monteur kunnen sturen??
Reputatie 8
Badge +9
@Yvette klomp Geen probleem 🙂 Ik heb je net gesproken en we hebben de monteur morgenvroeg ingepland, tussen 8 en 10 uur. Ik verwacht dat de monteur het morgenvroeg voor je oplost. Laat je weten hoe de afspraak afgelopen is?
Reputatie 1
Goedemiddag, het is opgelost!!

Het probleem zat in de muur geloof ik.
En ik heb een nieuw kastje van hem gehad, dus die andere kan ik terugsturen.
Ik had nog een ouwe van 2010 ofzo zei die haha.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Yvette klomp, super, wat fijn om te horen dat de monteur je goed geholpen heeft en dat alles weer is opgelost 😀 Ik stuur je een privébericht om te zorgen dat je compensatie krijgt voor de dagen waarop je verbinding niet werkte. En als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.

Reageer