beantwoord

Modem valt regelmatig uit

• 7 juni 2017
  • 15 reacties
  • 727 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds ongeveer 2mnd heb ik een nieuw modem gekregen, omdat mijn oude verouderd zou zijn. Experia V8 . Vanaf het begin valt hij steeds uit, lijkt alsof hij zichzelf reset. Na een minuut of wat zegt hij klik en start de heleboel weer op. Erg vervelend als je aan het bellen bent of een programma aan het kijken bent. Heb hem al gereset wat niet helpt. In de loop van de tijd is het wel minder vaak geworden maar nog steeds bijna dagelijks. Iemand die weet wat hier aan te doen. Of Telfort zelf ?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast
icon

Beste antwoord door mwe.blom 27 juni 2017, 21:34

Hoi Deborah,

Ik heb inderdaad vrijdag een nieuw modem gekregen. Maandag aangesloten. Mijn telefoon doet het in ieder geval weer 😊. En tot nu toe is de verbinding ook oké, niet meer uitgevallen. Dus toch een defect modem ontvangen vermoed ik. Zal het nog een tijdje in de gaten houden. Bij deze en bedankt voor je akties.

Gr
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Heb je ook de nieuwe bijgeleverde netadapter aangesloten? Of gebruik je die van het oude modem?

Heb je het modem al een reset gegeven naar de fabrieksinstellingen?
Reputatie 1
Gebruik de nieuwe netadapter.
Hoe reset je hem naar fabrieksinstellingen. Is dat niet gewoon resetten ?
Reputatie 8
Badge +16
Terugzetten naar de fabrieksinstellingen doe je via het resetgaatje aan de achterkant... circa 20 seconden indrukken met een scherp voorwerp totdat het modem opnieuw opstart.

Daarna moet je wel je vermoedelijk wel je Wifi opnieuw instellen.

Als het modem blijft herstarten, dan heb je wellicht een defect modem of een defecte voeding ontvangen.
Reputatie 1
Heb hem al gereset via gaatje achterkant . Zal het nog een keer proberen. Bedankt 😊 Anders toch Telfort maar bellen 😏
Reputatie 4
Badge +10
Hi mwe.blom, via het forum kan ik je hiermee helpen 😳. Je hoeft hiervoor niet te bellen. Had je de reset nog opnieuw gedaan? Ik zie namelijk op afstand dat de reset niet is doorgekomen. Je kan de resetknop indrukken totdat het powerlampje rood brandt. Daarna mag je gelijk loslaten. Daarnaast zie ik dat de verbinding vanaf de hoofdaansluiting naar het modem niet goed is. Ik vermoed dat je verbinding daardoor regelmatig wegvalt. Kun je de kabel tussen de hoofdaansluiting en het modem vervangen? Deze kabel mag niet langer zijn dan 1.50 meter. Ik hoor het graag van je!

Dankje @Franzki!:)
Reputatie 1
Hoi Deborah,

Heb hem gereset. Heb het kabeltje vervangen, deze was en is nog geen meter lang. Weet nog niet of het probleem van uitvallen is opgelost. Nog te weinig tijd gehad om dat te checken. Wel een nieuw probleem !!! M'n vaste telefoon doet het niet meer. Ondanks wisselen kabeltjes en resetten. Geeft een ingesprektoon toon. Kan jij nog verder nagaan wat er nou mis is. Laat ik horen of het uitvallen over is.

Gr mwe Blom.
Reputatie 1
En hij valt nog steeds uit.😩
Reputatie 1
Graag een definitieve snelle oplossing.
Reputatie 4
Badge +10
Jammer om te lezen dat je verbinding nog niet optimaal is en je telefoonverbinding ook niet goed werkt! Kun je wel zelf bellen? Brandt het 'Voice' lampje op het modem? Zo ja, welke kleur? Is je telefoon of basisstation direct op het modem aangesloten? Kun je de telefoon opnieuw aansluiten?

Wat ik op afstand zie, is dat de kwaliteit vanaf de hoofdaansluiting naar het modem is verbeterd. Vermoedelijk door het vervangen van de kabel. Daarnaast zie ik dat de reset nog steeds niet is doorgekomen. Doe je de reset aan de hand van deze pagina? De resetknop kun je ingedrukt houden totdat het powerlampje brandt. Ik hoor het graag van je 🙂. Aan de hand van je antwoorden verwacht ik dat ik de juiste stappen kan ondernemen.
Reputatie 1
Deborah

Nee ik kan sinds ik hem een paar keer heb gereset niet meer bellen of gebeld worden , had ik eerder geen last van . En ja ik heb hem een paar keer goed gereset. Hij valt nu ook weer vaker uit.

In verband met de huisregels is de tekst van deze reactie aangepast.
Reputatie 1
Oja, het voice lampje brand niet meer sinds ik hem een paar keer heb gereset.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi mwe.blom, ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk een oplossing hiervoor wil 🙂. Om je in een keer goed te kunnen helpen, heb ik voldoende informatie nodig. Aangezien de reset nog steeds niet is doorgekomen en je telefoonverbinding niet meer werkt door het vaak resetten, vermoed ik dat je modem stuk is. Ik heb daarom een nieuw modem voor je besteld. Het modem wordt morgen of vrijdag bezorgd. Kun je mij laten weten of alles weer goed werkt met het nieuwe modem?
Reputatie 1
Hoi Deborah,

Ik heb inderdaad vrijdag een nieuw modem gekregen. Maandag aangesloten. Mijn telefoon doet het in ieder geval weer 😊. En tot nu toe is de verbinding ook oké, niet meer uitgevallen. Dus toch een defect modem ontvangen vermoed ik. Zal het nog een tijdje in de gaten houden. Bij deze en bedankt voor je akties.

Gr
Reputatie 4
Badge +10
Wat goed om te lezen dat alles weer goed werkt na het gebruik van je nieuwe modem. Graag gedaan! Mocht je nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag. Als je een andere vraag hebt, kun je een ander topic starten 😳.
Reputatie 4
Badge +10
Trouwens, wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Kan je dat doen via bit.ly/feedbackopdeborah.

Reageer