beantwoord

Modem valt dagelijks uit

• 18 mei 2020
  • 5 reacties
  • 110 keer bekeken

Hallo met Hamza mijn modem valt om de dag uit en gaat pas aan om de 2 dagen volgens mij is mijn modem te oud geworden ik heb alles al geprobeerd op de site niks werkt. ik zou graag een vervanger willen. Groetjes Hamza. 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 25 mei 2020, 08:44

@hamza.ha4265 Dat is goed om te weten. Toch ziet de kwaliteit van de verbinding er niet goed uit. Dat heeft heel vaak met de bekabeling in huis te maken. Stel dat ik een monteur zou inplannen, en hij zou vaststellen dat de kabel tussen de aansluiting en het modem niet goed is, dan  zijn er kosten aan verbonden. Dat is natuurlijk zonde en dat wil ik je besparen.

Daarom is het belangrijk om de situatie thuis goed na te kijken. Is deze aansluiting in de woonkamer de hoofdaansluiting, of zit er bijvoorbeeld ook een aansluiting in de meterkast? Ik raad je ook aan om de kabel tussen de aansluiting en het modem te vervangen, zorg dat je een kabel van maximaal 150 cm gebruikt. Ik ben benieuwd hoe het daarna met de verbinding gaat. Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Hi @hamza.ha4265, het is natuurlijk niet de bedoeling dat het modem steeds uitvalt. Goed dat je dit laat weten, ik help je graag verder.

Kan je me vertellen wat er precies gebeurt, vallen alle lampjes op het modem uit of blijft er nog iets aan? Heb je het modem al eens een volledige reset via deze stappen gegeven? Ik raad je aan om die reset sowieso te doen. Dat helpt vaak goed bij heel veel verschillende problemen. Laat je weten of het is gelukt en of het verschil maakt?

Niet alle lampjes vallen uit de power lampje blijft aan en de wireless lampje blijven aan ik heb een Experia V8 box de anderen gaan uit

Reputatie 8
Badge +10

@hamza.ha4265 Dat is goed om te weten, dat betekent dat het modem niet helemaal uitvalt. Het raakt blijkbaar wel de verbinding met het netwerk kwijt, en dat hoort natuurlijk niet. Daarom heb ik een paar vragen, om er achter te komen wat er precies aan de hand is.

Heb je de reset die ik je aanraadde al kunnen proberen? Op welke plek in huis is het modem aangesloten, is dat bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en het modem is aangesloten?

Ja ik heb alles al geprobeerd reset ook . De modem zit in de woon kamer en de kabels zijn 1 meter lang.

Reputatie 8
Badge +10

@hamza.ha4265 Dat is goed om te weten. Toch ziet de kwaliteit van de verbinding er niet goed uit. Dat heeft heel vaak met de bekabeling in huis te maken. Stel dat ik een monteur zou inplannen, en hij zou vaststellen dat de kabel tussen de aansluiting en het modem niet goed is, dan  zijn er kosten aan verbonden. Dat is natuurlijk zonde en dat wil ik je besparen.

Daarom is het belangrijk om de situatie thuis goed na te kijken. Is deze aansluiting in de woonkamer de hoofdaansluiting, of zit er bijvoorbeeld ook een aansluiting in de meterkast? Ik raad je ook aan om de kabel tussen de aansluiting en het modem te vervangen, zorg dat je een kabel van maximaal 150 cm gebruikt. Ik ben benieuwd hoe het daarna met de verbinding gaat. Laat je weten of het is gelukt?

Reageer