beantwoord

Modem (V8) is elke morgen verbinding kwijt

De laatste weken is elke morgen de internetverbinding weggevallen.
Alle lampjes op het modem branden dan, maar een internetverbinding is er niet.
Door het modem uit te schakelen (met de uit/aan knop) en weer in te schakelen is het probleem opgelost.

Het type modem is: Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.138W4

Het lijkt er op of het modem 's nachts automatisch opnieuw opstart, maar ergens op vast loopt. Is dit door de mensen van webcare na te kijken? Zijn er zaken die ik eerst zelf nog kan uitproberen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Adrian
icon

Beste antwoord door van Kapelle 20 april 2017, 20:15

Dank voor de tips tot zover. De laatste 2 dagen gaat het goed. Zonder dat ik iets aangepast of veranderd heb. Ik wacht het even af.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe maak je verbinding met het modem? Met een kabel of via Wifi?

Als de internetverbinding niet meer werkt, kun je dan nog wel de web-interface openen op http://192.168.2.254 ?
Ik maak verbinding via wifi. Standaard via een airport extreme die met een kabel en een vast ipadres is verbonden.

Getest om via de wifi van de V8 te verbinden, ook dan geen verbinding mogelijk. Ook niet naar de beheerpagina van het modem.
Reputatie 8
Badge +17
Vervang je aansluit kabeltje tussen je modem en aansluitpunt eens en staat je wifi wel aan als je wederom even inlogt op je modem
Reputatie 8
Badge +16
Ik zou eerst proberen om het werkend te kijken zonder de airport extreme. Want er is een kans dat het probleem zich voordoet in de airport of in de verbinding tussen airport en Experiabox.

En liefst eerst bekabeld, dan via Wifi en als laatste met de airport erbij.
Dank voor de tips tot zover. De laatste 2 dagen gaat het goed. Zonder dat ik iets aangepast of veranderd heb. Ik wacht het even af.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo van Kapelle, bedankt voor je reactie. Fijn om te vernemen dat het modem nu naar behoren functioneert. Zodra de verbinding weer wegvalt dan zie ik graag een nieuw topic van jou tegemoet.