Modem stuk? Zyxel 2602H(W)-D1A

• 10 maart 2012
  • 12 reacties
  • 3122 keer bekeken

Hallo,

Om een lang verhaal kort te maken: Het modem van een vriendin van mij is stuk.

Ik had voor haar d'r nieuwe tv aangesloten en wilde daar het internet mee op. Aangezien er nog geen dongle is een kabel genomen. Geen verbinding te krijgen, werd er gek van.
Dan maar modem instellingen nakijken. Wat mij meteen opviel is dat haar pc draadloos met het modem verbonden was. Ze werkt nooit draadloos, altijd met kabeltje. Afin draadloze adapter van de pc uitgeschakeld en toen............niks. Geen verbinding te krijgen met modem. Vreemd. Modem gereset, pc herstart, nog niks.

Ik zag dat het lampje van poort 1 steeds twee,drie flitjes gaf en dan weer even uit, dat klopt dus niet. andere kabel geprobeerd, andere poort met hetzelfde resultaat. Misschien brakke firmware (2006)?
Nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd en tja daar ging het natuurlijk mis: Ik was even vergeten dat WiFi standaard UIT staat in het modem. M.a.w. einde oefening

Is het Lan gedeelte idd. stuk? Zoja hoe kom ik aan een nieuw modem?

Graag jullie advies.

12 reacties

Heb je alle 4 de lan poortjes geprobeerd?
Heb je alle 4 de lan poortjes geprobeerd?

jup
Te vlug gelezen.
Sorry #-o
Is het trouwens mogelijk nu de nieuwste firm erop staat dat Telfort op afstand WiFi kan aanzetten?
Badge +4
Of netwerkkaart van de pc stuk 😉 Andere pc al geprobeerd?
Hij heeft ook aan de tv gehangen en die werkte dus ook niet, das een ander netwerkkaartje 😉

Tijdelijk hangt alles nu aan een ander modem en alles draait prima.

Geen idee trouwens of het om een bruikleen gaat, anders is ze de sjaak denk ik. Of ze moet omgezet worden naar adsl_2plus.

Nog adviezen webcare-mensen??
Badge +7
Dan lijkt het dat het LAN-gedeelte van het modem niet correct functioneert. Ik kijk het graag voor u na met de gegevens van de desbetreffende vriendin, graag ontvang ik de postcode en huisnummer zodat ik dit voor u (jullie) kan uitzoeken. :)

Henk
Edit moderator: gegevens genoteerd. Alvast bedankt.
Badge +7
Ik heb een vervangend modem verstuurd, ik verwacht dat deze morgen of overmorgen bij mevrouw binnenkomt.

Henk
Mijn dank is groot. Ik kijk ernaar uit
Alles geinstalleerd, en draait weer als een zonnetje.

Bedankt voor de snelle service
Badge +7
Geen dank, goed om te lezen dat het allemaal inmiddels is opgelost.

Henk

Reageer