Modem stuk

• 15 juli 2012
  • 5 reacties
  • 1954 keer bekeken

Badge
@Webcare,

Hoe kom ik zo snel mogelijk in het bezit van een nieuw modem vanwege systeembeheer vanaf thuis? Zit nu op de zaak.

Ik ben gisteren thuisgekomen van een week Turkije en wilde even internetbankieren. Mijn HTC telefoon had al vreemd genoeg geen Wi-Fi meer thuis. Vaste computer opgestart maar ook geen internet en geen IP-adres van de DHCP server. Modem uit en aan gezet maar geen resultaat maar ook geen powerlampje. Tijdens opstarten gaat wel alles knipperen maar dat houdt snel op. Soms knippert het power lampje en soms helemaal niets. Reset heeft helemaal geen effect op het modem. Zelfs 50 seconden indrukken heeft geen effect. Het enige wat soms brand is het powerlampje nu ook al zitten alle stekkers erin zoals ook ADSL(LAN knippert snel).

Lampjes van de LAN branden vreemd genoeg wel(alleen snel knipperen) maar de DHCP server werkt totaal niet. Maar het powerlampje is dan gedoofd. vast IP-adres geven krijg ik ook totaal geen reactie van het modem.

Bedankt.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Snelste manier is de helpdesk bellen... als je een bruikleenmodem hebt, wordt het gratis vervangen.

Of als het ècht spoed is, zelf een nieuw of tweedehands modem op de kop tikken als noodoplossing.
Badge
Geregeld. Ik heb van de zaak een splinternieuwe Thomson TG789vn geleend welke over was van KPN.
Kan iemand mij helpen met de instellingen? Ik ben zover dat internet in ieder geval brand maar nog geen internet zelf.

Om VDSL2 te configureren zijn er nog wat instellingen welke ik niet weet. Zo moet je twee maal PPP account settings invullen zoals username en password. Dan moet je ook nog twee maal VLAN nr.3 en nr.4 invullen.

Alvast hartelijk bedankt voor de verlossende antwoorden.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort gebruikt geen PPP... voor zover ik weet tenminste.

Welk Telfort modem heb je nu? In je eerste post heb je het over ADSL... in het tweede over VDSL... 😕
Badge
Telfort gebruikt geen PPP... voor zover ik weet tenminste.

Welk Telfort modem heb je nu? In je eerste post heb je het over ADSL... in het tweede over VDSL... 😕

Het is VDSL2. Ik heb een ZyXEL P-2812HNU-F1 welke gesneuveld is. Vandaag getest bij mijn zwager omdat hij ook Telfort heeft met precies hetzelfde modem. 

Nu heb ik snel een Thomson TG789vn geregeld van de zaak. Is ook geschikt mits de juiste instellingen. Het is inderdaad IPoE.
Reputatie 4
Badge +3
@Draconian,

Op deze link vindt u de instellingen voor het instellen van het modem.

Ik heb u hierbij direct een nieuw modem verstuurd.

Henk

Reageer