Modem start meerdere malen per dag op.

• 13 september 2013
  • 15 reacties
  • 5405 keer bekeken

Badge
Gister en vandaag ben ik een dagje thuis geweest en heb ik naast de radio soms ook de tv aan staan.

Nu merk ik dat er meerdere malen per dag het modem zichzelf opnieuw opstart. Alles valt dan weg. Waarom is dit?

Gister gebeurde het zeker 5 keer en nu zit ik al over de 10 keer heen. Vind het best storend. Heb hem al een keer gereset maar dit hielp dus niets het probleem blijft. Ook zie ik geen storing op de site staan in mijn omgeving.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Is het modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het ISRA punt, vervang het kabeltje vanaf ISRA punt eens.
Reputatie 8
Badge +10
@Enkelaar

Hoe is dit afgelopen, ik lees geen terugkoppeling van jouw kant..? ;)

Vraag: broadband lampje brandt niet na aansluiten
Badge
@ Jimmy, het modem zit practisch aan het ISRA punt geplakt dus dat zal helaas geen probleem vormen... Heb alle kabels al eens los getrokken en opnieuw aangesloten. Heb ze niet vervangen want ik heb dat soort kabels niet standaart in huis liggen natuurlijk.

@ Enterprise: nou de monteur die als 1e kwam vlak voor het weekend had geen zin in zn baan want naast het feit dat hij sjagie was, keek hij totaal niet naar het modem en zag hij ook niet in de centrale dat onze stekker los zat. De monteur die maandag kwam heeft het heel netjes opgelost. Was erg vriendelijk en toen ik vroeg wat het probleem was zei hij dat hij het bijna niet durfte te zeggen maar dat het kabeltje in de centrale gewoon los zat... hahaha daarvoor heb ik dus bijna een week zonder internet gezeten... Kookte van woede toen maar kan er nu achteraf wel om lachen. Die monteur die er donderdag was mag wel eens een andere baan gaan zoeken. Bij Telfort heeft hij het duidelijk niet naar zijn zin 😉
Reputatie 8
Badge +18
@Enkelaar geeft het modem nogmaals een harde reset door met een puntig voorwerp gedurende 20 tellen in het kleine gaatje te drukken terwijl het modem aanstaat.
Badge
@Jimmy Dat heb ik al gedaan.
Reputatie 8
Badge +18
Om defect kabeltje uit te sluiten vanaf ISRA naar modem dit vervangen voor een nieuwe graag.
Reputatie 8
Badge +10
@Enkelaar

Bedankt voor je uitleg ;)
Ik denk toch dat er een monteur nogmaals een bezoekje aan de centrale moet brengen want je verbinding is behoorlijk instabiel.
Er vanuit gaande dat bij jou het ISRA-punt in orde is en je zoals jimny zegt een nieuw kabeltje hebt aangesloten, lijkt het probleem in de centrale nog niet opgelost.
Badge
Ik heb alles gedaan behalve het kabeltje vervangen, dit kan ik niet want ik heb die kabels hier niet standaard liggen natuurlijk.

Nu doe ik de tv aan voor de kids zodat ik even kan strijken en binnen een kwartiertje ligt het modem er weer uit... grrrr

Dit gebeurd natuurlijk altijd vlak voor het weekend allemaal...

Ohja als mijn man de tv op pauze zet en daarna op play drukt loopt het geluid ook niet meer synchroon met het beeld. Het voordeel is wel dat hij zo geirriteerd raakte door de storingen en het beeld/geluid dat hij gezellig wat eerder mee naar bed ging ;)

Ohja en doordat het modem er zo vaak uit ligt krijgt mijn man een telefoonrekening van bijna 400 euro aan het eind van de maand aangezien hij ongemerkt tv keek op zijn telefoon via 3G netwerk ipv wifi.... Daar kwamen we gister ook achter toen we de kosten buiten de bundel wilde kijken...

Krijg toch lichtelijk een beetje spijt van mijn overstap naar Telfort...
Badge
Is er serieus niemand die me helpt van de klantenservice? Lachen, mag ik zo weer dat 0900 nummer gaan bellen...
Reputatie 4
Badge +3
Is er serieus niemand die me helpt van de klantenservice? Lachen, mag ik zo weer dat 0900 nummer gaan bellen...

Storingsmelding is aangemaakt. Er wordt contact met je opgenomen voor de vervolgstappen. Mijn excuus voor het ongemak.

Henk
Badge

Storingsmelding is aangemaakt. Er wordt contact met je opgenomen voor de vervolgstappen. Mijn excuus voor het ongemak.

Henk

Prima, ik wacht even af. Vandaag nog niets vernomen.
Badge
Nou dat is vreemd.

Ik zou vandaag tussen 14:00 en 16:00 een monteur krijgen, nu is er nog steeds niemand. Ik bellen (alweer naar dat 0900 nr) krijg ik een vrouwelijke medewerker aan de telefoon die me verteld dat ik er rekening mee moet houden dat de monteur helemaal niet langskomt maar het probleem al opgelost heeft. Dus ik vraag haar of dat de normale werkwijze is om een afspraak te maken, mensen thuis te houden en dan niet langs te komen en de mensen niets te laten horen er vanuit gaande dat alles geregeld is. Ja zegt die mevrouw, als je het zo verteld kan het me voorstellen dat het nogal raar overkomt. En ja inderdaad ik vind dit een hele vreemde werkwijze.

Kan ik nog op een of andere manier onder mijn abonnement uit? Ik zou heel graag terug willen naar Ziggo. Vind het slechte beeld en de storingen zo eens in de zoveel tijd helemaal niet zo erg meer nu ik Telfort gewend ben.
Helaas heeft Telfort hier niet zoveel invloed op, er zijn helaas veel monteurs die niet de moeite nemen bij de klant langs te gaan als ze bij de wijkkast zijn langsgeweest om aan te geven dat het probleem opgelost zou moeten zijn.
Reputatie 4
Badge +3
@Enkelaar,

Zoals _Arjen_ al aangeeft is de monteur niet bij jou langs geweest maar alleen in de wijkcentrale. Ik meet nu wel een stabiele verbinding, kun je dit bevestigen?

Mijn welgemeende excuses voor hete ervaren ongemak.

Henk
Badge
Ja de monteur kwam pas iets na kwart over 4 langs (wederom zonder enig excuus). Toen ik aangaf dat ik bang was dat hij niet meer zou komen zei hij "hoezo ik ben toch op tijd?" Dus ik gaf aan dat de klantenservice aangaf dat hij tussen 2 en 4 zou komen en om 4 uur dan klaar hoort te zijn en ik nog meer afspraken had die dag en dat het nu al kwart over 4 geweest was. Hij mompelde dat de klok in zn auto 2 voor 4 aangaf en liep door. Erg onbeschoft.

Hij heeft de kabels gecheckt en opnieuw aangesloten en het probleem heb ik sinds dien niet meer gehad dus hoop dat de verbinding stabiel blijft.

Reageer