beantwoord

Modem start elke keer opnieuw op

• 13 juli 2018
  • 9 reacties
  • 376 keer bekeken

Na eerder al geklaagd te hebben over wifi sterkte en nog steeds niets concreets van u vernomen te hebben zit ik vanavond lekker tv te kijken start mijn modem zonder dat ik wat doe 2 keer opnieuw op dit is wel meer het geval geweest maar word er nu wel een beetje gestoord van graag zou ik eens iets van uw horen waar we eens Wijzer van worden Mvg tvnorden

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 16 juli 2018, 15:58

Hallo tvnorden, het is niet de bedoeling dat je Experia Box regelmatig opnieuw gaat opstarten natuurlijk! Ik ben meteen voor je gaan kijken met de adresgegevens die in je profiel staan. De resultaten doen vermoeden dat de verbinding stabiel is, de laatste geregistreerde verbreking is bijna 6 dagen geleden. Jij had daarna nog wel een verbreking begrijp ik? Wat gebeurde er op dat moment met de lampjes op de Experia Box, kwam daar verandering in?
Voor de WiFi kan ik me alleen aansluiten bij bovengenoemde opties, andere opties daarvoor zijn er niet. Mocht je achterin de tuin een tuinhuisje hebben, zou je een netwerkkabel naar het tuinhuisje onder de grond kunnen plaatsen en daar een WiFi versterker aansluiten, zodat je daar altijd ook een goed bereik zult hebben.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Na eerder al geklaagd te hebben over wifi sterkte en nog steeds niets concreets van u vernomen te hebben...
https://forum.telfort.nl/wifi-269/waarom-betalen-voor-wifiversterker-76868

@Bart - Telfort heeft als laatste reactie op je vraag hierover duidelijk uitgelegd hoe de vork in de steel zit over je wifiverbinding.
Daarnaast is door meerdere mede-klanten geprobeerd aan je uit te leggen wat de beperkingen zijn van een wifiverbinding en hoe je daar zelf iets aan kan doen om de ontvangst te verbeteren.
Dus nu zeggen dat je 'nog niets concreets' hebt vernomen is nogal naiëf...

...zit ik vanavond lekker tv te kijken start mijn modem zonder dat ik wat doe 2 keer opnieuw op dit is wel meer het geval geweest maar word er nu wel een beetje gestoord van graag zou ik eens iets van uw horen waar we eens Wijzer van worden Mvg tvnorden

Heb je deze klacht al eerder bij Telfort gemeldt en zo ja, wat is daar uitgekomen..?
Dat is allemaal leuk antwoorden van buitenaf maar ik zou liever van Telfort zelf eens wat horen B.v of jullie geen versterker kunnen leveren aangezien een eerder antwoord van jullie waarin jullie aangeven dat het bereik van het modem niet zo een goed bereik zou zijn ik heb nog steeds de experia V8 die telkens opnieuw opstart tijdens het tv kijken waar ik ook niet vrolijk van word ik heb al een kabel liggen om hem eventueel bedraad te kunnen aansluiten wat jullie aanraden en om nou te gaan werken met open geknipte blikjes om het bereik te verbeteren lijkt me geen mooie oplossing leuk gezicht in de woonkamer ik zit er aan te denken om naar een andere provider over te stappen ik word er niet goed van als het probleem zich blijft voordoen Mvg tvnorden
Dat is allemaal leuk antwoorden van buitenaf maar ik zou liever van Telfort zelf eens wat horen
@Bart - Telfort is een Telfort medewerker.
Dat kan je zien aan het kleine t-tje in zijn avatar.
Dit was zijn reactie in je andere topic.
https://forum.telfort.nl/wifi-269/waarom-betalen-voor-wifiversterker-76868/index1.html#post633841
Reputatie 8
Badge +10
'Jullie' dat zijn andere klanten van Telfort en geinteresseerde bezoekers van dit gebruikersforum, ook wel de 'Telfort Community' genoemd.
Voor en door klanten dus, met uiteraard ondersteuning van Telfort (Webcare).
Als je één-op-één contact wil met een Telfort medewerker dan kan je de klantenservice bellen, of via Facebook of Twitter contact opnemen (zie onderin deze pagina).

Je vraagt of Telfort geen versterker kan leveren en het antwoord daarop is ja... maar niet gratis.
In de webshop kan je deze bestellen, zie de link hieronder.
Plaats deze zo dicht mogelijk bij de tuin en sluit hem met een ethernetkabel aan op een vrije LAN-poort van de modem.

https://m.webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/?pos=0

Wat je tweede probleem betreft, het spontaan opstarten van je Experiabox V8, lijkt het me het beste dat Telfort maar eens een monteur langsstuurt om dit te verhelpen.
We kunnen je hier proberen uit te leggen hoe je het probleem vermoedelijk zelf kan oplossen (hoofdaansluiting controleren op corrosie, kabeltjes controleren of ze goed vast zitten en het DSL-kabeltje vervangen) maar je lijkt niet open te staan voor adviezen en hulp van anderen dus laten we daar verder geen energie in steken...

Wellicht kan @Bart - Telfort je verder van dienst zijn..?
Bij deze wil ik jullie bedanken voor de reactie,s en ik sta juist open voor alle adviezen maar aangezien ik het meeste al heb gedaan en niet tot oplossingen kom blijf ik klagen en een paar jaar geleden kan je nog rechtstreeks mailen waardoor je beter contact had met Telfort waardoor je meestal eerder tot oplossingen kwam jammer dat dat niet meer kan voor restant ik zeggen dat het probleem zich blijft voordoen helaas Mvg tvnorden
Het is wellicht jammer dat email contact er niet meer is. Maar ook heel begrijpelijk, via social media blijben openstaande vragen zichtbaar, ook wij klanten kunnen via het menu structuur open staande vragen zien. Via email kunnen deze eerder uit beeld verdwijnen, en een grotere wachttijd veroorzaken. Aangezien het Webcare team hier op het forum niet 24/7 aanwezig is kunnen medeklanten op basis vragen vaak antwoord geven of tips in de juiste zoek richting.

Een goede klantenservice kost een hoop aan personeelskosten zeker als je 24/7 hulp wil bieden dus dit is een goed alternatief.

Terug naar je wifi probleem dit zal bij een andere provider niet anders zijn vanwege de in het andere topic genoemde tekortkomingen. Om er 1 provider te noemen met de Power Promis(Ziggo) ook daar moet je zelf in de buidel tasten zodat ze die belofte van wifi power waar kunnen maken, ik heb hierover onlangs hun website bekeken wat dit allemaal inhield.

Als je dit spontaan opstarten in je andere vraag ook had genoemd had er een monteur gestuurd kunnen worden die uitvoorzorg een vervangend modem had mee kunnen nemen.

Nog even meedenken met het bereik.
Heb je een glasvezel aansluiting? Dan is het nog een optie om je Experia te verplaatsen zodat deze effectiever de totaal oppervlak van je perceel bestrijkt hoewel de meterkast veel gebruikt wordt is dit voor de verspreiding van het wifi signaal de meest ongunstige plek.
De beste plek voor verspreiding zou hoog en centraal zijn voor een gezinswoning dan hangt het toestel wel zichtbaar wat cosmetisch vaak niet wenselijk is. En alle eventuele bedrading zal her ingericht moeten worden.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo tvnorden, het is niet de bedoeling dat je Experia Box regelmatig opnieuw gaat opstarten natuurlijk! Ik ben meteen voor je gaan kijken met de adresgegevens die in je profiel staan. De resultaten doen vermoeden dat de verbinding stabiel is, de laatste geregistreerde verbreking is bijna 6 dagen geleden. Jij had daarna nog wel een verbreking begrijp ik? Wat gebeurde er op dat moment met de lampjes op de Experia Box, kwam daar verandering in?
Voor de WiFi kan ik me alleen aansluiten bij bovengenoemde opties, andere opties daarvoor zijn er niet. Mocht je achterin de tuin een tuinhuisje hebben, zou je een netwerkkabel naar het tuinhuisje onder de grond kunnen plaatsen en daar een WiFi versterker aansluiten, zodat je daar altijd ook een goed bereik zult hebben.
Reputatie 8
Badge +11
.....Mocht je achterin de tuin een tuinhuisje hebben, zou je een netwerkkabel naar het tuinhuisje onder de grond kunnen plaatsen en daar een WiFi versterker aansluiten, zodat je daar altijd ook een goed bereik zult hebben......
Voor de volledigheid: je hebt daarvoor ook een voeding nodig, dus nog niet de greppel dichtgooien als die er niet ligt!
Bij mijn weten bestaan er ook versterkers die geen externe voeding nodig hebben, maar daar kan ik je niet mee verder helpen. Misschien kan iemand anders je daarin adviseren.
Reputatie 8
Badge +11
Goede toevoeging GJC! Ik had een tuinhuisje in mijn hoofd met een lamp en daardoor ook stroom, maar dat heeft niet elk tuinhuisje natuurlijk.

Reageer