beantwoord

Modem overleden?

• 15 augustus 2015
  • 20 reacties
  • 697 keer bekeken

Modem onbereikbaar
icon

Beste antwoord door Marcochil 17 augustus 2015, 13:01

Met helpdesk gebeld, en ze sturen nieuw modem op. Hopen op een snelle bezorger 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Stomme is dat powerlampje eerst knippert en dan uit gaat.

Powerlampje hoort gewoon continue te branden als de modem ingeschakeld staat.
Knipperen of wegvallen wijst op een defecte stroomtoevoer (adapter) of modemhardware.
Geen gezeur, gewoon omruilen voor een nieuwe of eerst nieuwe adapter proberen, dat hoor je wel van Telfort... 😉
Nu het log aan het lezen.
""
08/31/2015 17:50:37 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/31/2015 17:50:37 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
08/31/2015 17:50:37 TR069: Sending 1 BOOT inform.
""
Na de reboot een keer of 10 en daarna herhaalt dit zich ieder uur.

Helpt deze info?
Hoi,
Begin dit jaar vaak spontaan reboots gehad, niet op gezette tijden of bij speciale acties. De draadje daarover zijn ondertussen afgesloten zie ik.
Ander modem gehad maar toen bleef het oude modem makkelijk wel weer 23 dagen op.
Ander modem teruggestuurd.

Nu, circa 2 of 3 weken, weer iedere enkele dagen een reboot.
Harde reset heeft niet geholpen.

Is er iets bij jullie?
Runtime Code Version: 02.00.132v3W4 (23.03.2015-16:07:36)

of toch het modem vervangen (dan graag een nieuwe sturen).

Armand
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Armand, vreemde zaak inderdaad. Ook ik kan niet precies zien wat er aan de hand is. Wat ik weet van de bovenstaande logs is dat het modem probeert ons ACS (Automatic Configuration System), te benaderen en dat dit niet lukt omdat je bent aangesloten op een ander systeem waarvan het modem niet op de hoogte is. Dit is verder geen probleem. Er wordt dan een verzoek gedaan om te 'booten', iets wat in werkelijkheid niet wordt uitgevoerd overigens.

Ik zou het probleem door kunnen zetten naar de helpdesk om dit voor je te laten onderzoeken. Feit is dan wel dat ze alles weer van vooraf aan gaan nakijken, troubleshooten en analyseren. Indien je dit wenst, geef dan even jouw 06-nummer door in een privévenster, dan zet ik het voor je in gang.
Reputatie 8
Badge +2
Armand, dat is heel vreemd! Er is niets bekend over een terugkerend 'rebootende modems probleem' (gelukkig!). De boots die je aankaart zie ik ook niet echt in de logs hier. Waar is het modem op aangesloten qua stroomvoorziening? Benieuwd naar je reactie.
Lastig op een telefoon.
Mijn modem (zyxel) is niet meer te bereik en. Het probleem begon met geen internet meer. Modem opnieuw op gestart, geen resultaat. Geprobeert om in te loggen. Geen resultaat. Via 192.168.1.254. Harde reset, geen resultaat. Ondertussen geen powerlampje meer, alleen 1 groene voor me vaste pc, en een knipperende gele voor de nas.
Reputatie 8
Badge +10
Lastig op een telefoon.
Mijn modem (zyxel) is niet meer te bereik en. Het probleem begon met geen internet meer. Modem opnieuw op gestart, geen resultaat. Geprobeert om in te loggen. Geen resultaat. Via 192.168.1.254. Harde reset, geen resultaat. Ondertussen geen powerlampje meer, alleen 1 groene voor me vaste pc, en een knipperende gele voor de nas.

Ga er maar vanuit dat de modem of de adapter defect is.
Je krijgt het snelst een nieuwe modem als je morgen op dit forum met webcare contact kan hebben.
Hoi,

Deze site http://forum.kpn.com/t5/Internet/UDP-LOOP-Experiabox-V8/td-p/134157 uit 2013 maakt melding van een nog uit te voeren update.

Onderstaand mijn hardware info
""
INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: xx
Runtime Code Version: 02.00.132v3W4 (23.03.2015-16:07:36)
Boot Code Version: v3.00.06c
ADSL Modem Code Version: 5.7.0.14.0.1
LAN MAC Address: xx-03-55-xx-FD-xx
Wireless MAC Address: xx-03-55-xx-FD-xx
WAN MAC Address: xx-03-55-xx-FD-xx
VoIP MAC Address: xx-03-55-xx-FD-xx
Hardware Version: R02
Serial Num: A345011302
""
lijkt de laatste versie?

Hier https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/server-down-wifi-niet-optimaal-modem-log-tr069inform-failinvalid-url-or-acs-unreachable-50022/index1.html wordt hetzelfde probleem gemeld.
Ik zit niet in Tilburg maar 's-Hertogenbosch.
Er wordt niet echt een oplossing gegeven. En ik heb gewoon (ADSL) verbinding.

En over dat Booten. Ik krijg eindruk dat als het systeem dat vaak genoeg zegt het modem uiteindelijk luistert en reboot. ieder uur komt de boot melding. Nu al 2 dagen 'up'.

Als hij weer reboot zal ik mijn telefoonummer doorgeven. Het is gewoon een 073 telfort nummer.

Armand
Cheers, Ga ik proberen
Reputatie 8
Badge +10
Cheers, Ga ik proberen

De Telfort medewerkers lezen hier uiteraard mee en zullen ongetwijfeld reageren op je hulpvraag.
Wacht dus hun reactie op dit forum even af morgen.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Armand, is het dan de stroom die er weer uitvliegt of is het de verbinding zelf? Ik kan hier niets ontdekken namelijk.
Reputatie 8
Badge +2
Hey Armand, ik heb je een reactie gegeven in het andere topic, graag daar reageren op het bovenstaande verhaal. Er lopen nu twee topics over hetzelfde probleem. 🙂
Zie ons eerdere draadje:
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/spontane-reboots-modem-49309/index1.html
Exacte hetzelfde fenomeen.
voeding met of zonder surge protector helpt niet.
harde reset helpt niet.

Toen ging het vanzelf over en heb ik het modem weer retour gestuurd na 21 dagen online.

Armand

Powerlampje hoort gewoon continue te branden als de modem ingeschakeld staat.
Knipperen of wegvallen wijst op een defecte stroomtoevoer (adapter) of modemhardware.
Geen gezeur, gewoon omruilen voor een nieuwe of eerst nieuwe adapter proberen, dat hoor je wel van Telfort... ;)

Nieuwe adaptor ook geprobeert, helaas het lijkt op dooie modem... ik wacht webcare af. Bedankt voor de bemoedigende ondersteuning!
Reputatie 8
Badge +2
Armand, de topics die je aangeeft, hebben niet zo veel te maken met het probleem waar jij tegen aan loopt. Het onderwerp in het topic van het KPN forum gaat over UDP loops, een vorm van DDoS. Het andere topic waar je naar verwijst op ons platform heeft problemen met een instabiele, niet zo zeer wegvallende verbinding. Begrijp me niet verkeerd alsjeblieft, ik zou graag willen dat ik de oplossing voor dit probleem uit een van de deze topics kon halen, maar dat is helaas niet zo.

Trek aan de bel zodra je weer last hebt van het probleem alsjeblieft. 🙂
Reputatie 8
Badge +10

Nieuwe adaptor ook geprobeert, helaas het lijkt op dooie modem... ik wacht webcare af. Bedankt voor de bemoedigende ondersteuning!

Graag gedaan, en goed dat je zelf een defecte adapter hebt kunnen uitsluiten.
Dan kan Telfort morgen gelijk een nieuwe modem versturen, deze heb je na gemiddeld 2/3 dagen in huis dus nog even doorbijten... 😉
Met helpdesk gebeld, en ze sturen nieuw modem op. Hopen op een snelle bezorger 🙂
Helaas gisteren weer een reboot gehad.
Zonder surge protector circa 4 dagen op.
de ' fail' zit er nog steeds in.

ik laat mijn gegevens achter in het gevraagde privevenster.

armand
Wat eruit vliegt weet ik niet.
ik heb gewoon 2 minuten geen telefoon/internet.
En dan werkt alles weer.

Als ik gelijk in het modem inlog zie ik dat het circa 23 seconden actief is en na 2 minuten is de adsl ook op.
Er staan verder geen meldingen over wat er is gebeurd.
De log is ook verdwenen na een reboot.

Nu ik je vraag nogmaals lees gaat het dus niet om de verbinding. Dan zou de log behouden zijn.
Of de stroom gaat eraf of het modem reset om onbekende reden.

Armand