beantwoord

Modem op router aansluiten

• 23 maart 2013
  • 34 reacties
  • 14446 keer bekeken

Toon het eerste bericht

34 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Auto sensing kan ook beperkt zijn tot alleen de snelheid en de duplex-instelling (half of full duplex). Maar veel netwerkchips worden steeds slimmer.
Badge
Nogmaals alles stap voor stap uitgevoerd na beiden apparaten een harde reset te hebben gegeven, helaas wederom zonder resultaat.

Is er misschien iemand bereid om (uiteraard tegen een nader overeen te komen vergoeding) dit in voor mij in te stellen? Ik woon op 20 minuten rijafstand onder Rotterdam.
Reputatie 8
Badge +16
Als het jou op deze manier niet lukt gaat het een ander ook niet lukken.

1) Alles resetten naar fabrieksinstellingen
2) PC bekabeld aansluiten op de router.
3) DHCP op de router uitzetten en het IP-adres aanpassen in (bijvoorbeeld) 192.168.1.253
4) vervolgens een LAN-poort van de router aansluiten op een LAN-poort van de Zyxel.

Alle internet/firewall/routing gerelateerde zaken hoef je niet in te stellen op de router want die worden niet gebruikt.
Je zou op je PC een ip-adres van de Zyxel moeten krijgen... eventueel een keer het ip-adres verversen.
Reputatie 8
Badge +9
Nogmaals alles stap voor stap uitgevoerd na beiden apparaten een harde reset te hebben gegeven, helaas wederom zonder resultaat.

Een mogelijkheid blijft natuurlijk een defecte TP-link.
Ik heb ook eens een nieuw gekochte router nog dezelfde dag moeten terugbrengen omdat deze met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen was, en bleek inderdaad defect.
Badge
"3) DHCP op de router uitzetten en het IP-adres aanpassen in (bijvoorbeeld) 192.168.1.253"

Het LAN IP (niet een ander IP) moet toch worden aangepast naar 192.168.1.253?

"Alle internet/firewall/routing gerelateerde zaken hoef je niet in te stellen op de router want die worden niet gebruikt."

Bedoel je daarmee dat ik de firewall uit moet zetten in de TP-Link? Dit heb ik nog geen 1 keer geprobeerd.

"Je zou op je PC een ip-adres van de Zyxel moeten krijgen... eventueel een keer het ip-adres verversen."

Als ik het ip adres van de router heb gewijzigd kan ik alleen nog i de router inloggen op het nieuwe adres: 192.168.1.253. Bedoel je dat daarmee?

"Een mogelijkheid blijft natuurlijk een defecte TP-link.
Ik heb ook eens een nieuw gekochte router nog dezelfde dag moeten terugbrengen omdat deze met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen was, en bleek inderdaad defect.
"

Dat zou kunnen, is er een mogelijkheid om deze door te testen of iets dergelijks?
Badge
Ook met mijn oude SItecom DC202 lukt het me niet om deze als accespoint te laten fungeren. Het LAN lampje gaat niet  eens branden als ik deze na het instellen vervolgens op de ZyXEL aansluit.

Is er iemand die interesse heeft om wat bij te verdienen door deze configuratie bij mij in te stellen? Ik woon 20 minuten onder Rotterdam.
Badge
Probleem is inmiddels opgelost. Ik heb de router geruild voor een Switch en een wifi accesspoint, werkt super ! Iedereen bedankt voor de feedback.

Het enige wat nu niet meer werkt is de smart tv op de switch aansluiten met een LAN kabel. De tv zegt dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk. Controleer of uw ip-adres juist is ingesteld in IP-instellingen.
Reputatie 8
Badge +9

De tv zegt dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk. Controleer of uw ip-adres juist is ingesteld in IP-instellingen.

Heb je het IP-adres (en de gateway gegevens) wel in de TV ingevoerd via het menu van de TV..?
Reputatie 1
Helaas krijg ik na het uitzetten van de dhcp op de TP-Link router ook geen verbinding met het internet.

Is het misschien helemaal niet mogelijk om vanuit het ZyXEL modem van Telfort internet door te sluizen naar een andere router en het hier weer op te splitten naar meerdere pc's?

beste bezoek,
Ik heb een ander type TPLink router die na de Zyxel van Telfort uitstekend werkt. De Zyxel staat dan als router ingesteld en is via poort 1 met de WAN ingang van de TPLink verbonden.
Software van TPLink vind ik griezelig. Je weet niet wat er gebeurt. Als het enigszins kan, gebruik de webconfigurator om de TPLink te configureren.
De WAN van de TPLink moet je instellen op DHCP. De Zyxel staat standaard, dus ook na een Reset, voor de LAN als DHCP server ingesteld. Dat werkt dus goed samen met de TPLink. Let wel op dat je de Reset van de Zyxel goed uitvoert. Mijn ervaring is dat je de resetknop (met stift bedienen, b.v. dikke uitgebogen paperclip) vrij lang moet vasthouden tot het Power lampje gaat knipperen. Ik had n.l. enige keren dat de Reset niet goed werkte.
Als alles klopt krijgt de TPLink door de DHCP van de Zyxel als WAN-IP adres van de Zyxel 192.168.1.254 toegewezen.
Als je dit goed hebt ingesteld moet de TPLink goed werken, maar alleen voor internet, niet voor TV. Die moet met een aparte kabel van Zyxelpoort 4 (of 3) naar de zolder!

Succes!

Reageer