Modem of grondkabel

• 9 februari 2015
  • 4 reacties
  • 490 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Bij mij heb ik hetzelfde probleem. Modem gekregen internet en telefonie vallen spontaan uit. Hierna meerdere malen aangegeven, lijn gemeten niets gevonden. Telfort besloot mij een nieuwe modem toe te sturen. Vervolgens krijg ik hetzelfde probleem met de nieuwe modem. Telfort heb ik weer gebeld om dit door te geven. Er is iemand van kpn langs geweest, omdat mijn internet snelheid bijna met 10Mbit was verlaagd en het probleem was hiermee niet verholpen. Bij mijn lasdop kon hij snelheden krijgen van 40 Mbit en bij mijn varkensneusje krijg ik rond de 20 Mbit. Vervolgens netwerkkabel laten trekken van rechtstreeks naar boven. Het probleem dat internet en telefonie uitvallen is nog steeds niet verholpen en ook is er niets met die snelheid gebeurd. Word wel beu van dit soort handelingen. Zit nu wel te denken of ik een jaar lang voor iets betaald heb wat niet deugt.

Komop Telfort hoe goed zijn jullie als provider?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Je lasdop is je ISRA-punt. Dan zit het probleem dus in je eigen bekabeling tussen modem en ISRA-punt.

Dit gaf iemand,die van KPN een meting kwam doen, ook aan. Daarom heb ik nu een netwerkkabel laten trekken van rechtstreeks naar boven, maar daardoor is er niets veranderd.

Internet snelheid niet versneld, modem gaat nog steeds op een soort hibernate stand ,waardoor ik geen internet heb totdat ik het reset.

Of die Arcadyan modems zijn gewoon heel erg slecht of ligt er een fout in de
Reputatie 8
Badge +16
Je modem moet bij het ISRA punt staan om optimaal gebruik te kunnen maken van je snelheid. Wat zijn de waardes in je modem als je deze bij het ISRA punt aansluit met een kort kabeltje.

Het is mij overigens onduidelijk wat je bedoeld met netwerkkabel trekken naar boven? staat je modem beneden of boven?
Reputatie 8
Badge +2
@Ratnesh,

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar jouw reactie op de opmerking van Tuut-Tuut.

Het modem neerzetten anders dan rechtstreeks op het IS/RA (in jouw geval de lasdop) resulteert in een minder goed werkende verbinding.
De netwerkkabel (van modem naar PC kan (bij wijze van spreken)100 meter zijn, dat maakt niets uit). :)

@Tuut-Tuut,

Awesome. Dank voor je hulp.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@Ratnesh,

Jammer dat een reactie uitblijft. Ik had je graag verder geholpen.
Mocht je nog een vraag hebben, trek je dan even aan de bel in een nieuw topic?

Hier gaat een slot op.

Michael