beantwoord

Modem moet steeds vaker herstart worden

• 31 december 2017
  • 16 reacties
  • 419 keer bekeken

Badge +1
  • Gangmaker
  • 103 reacties
Ik heb al jaren naar grote tevredenheid Telfort Internet + Bellen, met (ook al jaren) een P-2812HNU-F1 modem.
Snelheid haal ik bedraad zeker 100Mbps, en via wifi een mooie 60Mbps.
Internet is stabiel, alleen het modem niet, zeker de laatste tijd niet.

Heel regelmatig is er op alle pc's geen internet meer en ook de vaste telefoon is "dood". Op de modem brandt wel het Internet-lampje. Door het modem even uit en weer in te schakelen komt de internetverbinding na opstarten van het modem direct weer terug. Het ligt dus niet aan het internet, maar duidelijk aan het modem. Het is niet de wifi, die werkt gewoon, bedraad aangesloten pc (en vaste telefoon) hebben ook geen verbinding meer.
Deze morgen was het weer zover: geen internet, modem herstarten en direct weer internet en vaste telefoon. Dit komt de laatste tijd steeds vaker voor, heel irritant dus!

@Webcare: het modem is al wat jaartjes oud, kan het zijn dat deze aan vervanging toe is? Zo ja, is te regelen dat er een ander modem komt?

JDN
icon

Beste antwoord door Stephen 2 januari 2018, 14:06

Hallo allemaal, allereerst de beste wensen!

@JDN,

Een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. De oude mag wel met pensioen. Het nieuwe modem wordt morgen bezorgd. Laat je dan even weten hoe deze functioneert? Bij voorbaat dank!
Bekijk reactie

16 reacties

De Zyxels vallen momenteel bij bosjes tegelijk uit. Ouderdom.

Als je vast je klantnummer en postcode in je forumprofiel zet weet webcare om welke aansluiting het gaat.
Webcare begint 2-1 weer.
Goed uiteinde en goed begin!
Badge +1
Ik heb klantnummer en postcode vermeld in mijn forumprofiel.
Hoop snel een oplossing te krijgen.
Badge +1
Hallo,

Kan iemand van Webcare reageren op het probleem dat ik beschrijf? Ik heb er steeds vaker last van.

Of moet ik gewoon mijn beurt afwachten? :8

JDN
Reputatie 8
Badge +11
Dat op je beurt moeten wachten zie je goed. Het is niet anders.
Waar mogelijk helpen wij medeklanten, maar voor sommige zaken moet Telfort zelf gewoon inspringen en als ik zo naar de reacties van vandaag kijk is de bezetting bij hun momenteel niet heel ruim.

Je kunt een van de andere contactmogelijkheden proberen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo allemaal, allereerst de beste wensen!

@JDN,

Een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. De oude mag wel met pensioen. Het nieuwe modem wordt morgen bezorgd. Laat je dan even weten hoe deze functioneert? Bij voorbaat dank!
Beste webcare,

Heb ook last van wegvallend internet en moet telkens herstarten zodat wifi het weer doet
Heb al jaren een P-2812HNU-F1 modem, kan ik een nieuwe modem krijgen?
Reputatie 8
Badge +7
Beste webcare,

Heb ook last van wegvallend internet en moet telkens herstarten zodat wifi het weer doet
Heb al jaren een P-2812HNU-F1 modem, kan ik een nieuwe modem krijgen?

Hallo murata, het ziet er naar uit dat de WiFi-functie van je modem defect is. Een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen 2 werkdagen.
Badge +1
Hallo Stephen,

Bedankt voor de snelle service!
Zodra ik het nieuwe modem heb ontvangen en aangesloten, laat ik het resultaat weten.

JDN
Beste,

Ook ik kamp met dit probleem, modem is ondertussen ook al een jaar of 5 a 6 oud,
Volgens de klantenservice moet ik maar een wifi versterker kopen, maar daar los je het probleem niet mee op.

moet hem dagelijk wel een keer of 8 herstarten wil die het maar even doen.

graag hoor ik van jullie telfort.

met vriendelijke groet,

Merel Visser
Reputatie 1
Is mijn probleem ook de laatste tijd, maar vooral de afgelopen week moet ik mijn zyXEL modem soms enkele keren per dag resetten. Indien jullie hier in mijn postcode gebied 9203 SB de laatste tijd niet meer met update- of reparatiewerkzaamheden bezig zijn geweest, dan denk ik dat mijn modem, sinds 2013 (internet + vaste telefoon) niet meer goed functioneert. Alles nagekeken en gecheckt. Geeft wel internetactivatie aan, maar valt na een tijdje weer uit (WiFi). Dient mij router ook vervangen te worden? Is momenteel erg vervelend! Klantnummer en e-mailadres bekend via inloggegevens en postcode hierbij aangegeven.
O, ja: de beste wensen nog voor dit nieuwe jaar! ik hoop op een spoedige oplossing.
LieuweV.
Reputatie 6
Badge +7
Bij oudere zyxel modems is idd het wifi gedeelte vaak stuk na een herstart werkt het wel weer even maar dat is uiteraard niet de bedoeling maar de V8 wie je nu krijgt waarschijnlijk is ook niet echte een goed modem. maar wifi zal wel werken.
Badge +1
Hallo Stephen,

Nieuw modem (V8) heb ik gisteren ontvangen. Eerst even via de webinterface de netwerk range gewijzigd (van 192.168.2.X naar 195.168.1.X, diverse apparaten in mijn netwerk heb ik vast IP-adres gegeven) en de wifi uitgezet (heb een ECB300 wireless access point aangesloten op het modem).
Binnen een kwartiertje alles aan de praat en alles lijkt te werken. Hopen dat dit modem stabieler is dan de Zyxel.

Dank voor de snelle service!

JDN
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Stephen,

Nieuw modem (V8) heb ik gisteren ontvangen. Eerst even via de webinterface de netwerk range gewijzigd (van 192.168.2.X naar 195.168.1.X, diverse apparaten in mijn netwerk heb ik vast IP-adres gegeven) en de wifi uitgezet (heb een ECB300 wireless access point aangesloten op het modem).
Binnen een kwartiertje alles aan de praat en alles lijkt te werken. Hopen dat dit modem stabieler is dan de Zyxel.

Dank voor de snelle service!

JDN

Bedankt voor het melden en graag gedaan!
Reputatie 1
Is mijn probleem ook de laatste tijd, maar vooral de afgelopen week moet ik mijn zyXEL modem soms enkele keren per dag resetten. Indien jullie hier in mijn postcode gebied 9203 SB de laatste tijd niet meer met update- of reparatiewerkzaamheden bezig zijn geweest, dan denk ik dat mijn modem, sinds 2013 (internet + vaste telefoon) niet meer goed functioneert. Alles nagekeken en gecheckt. Geeft wel internetactivatie aan, maar valt na een tijdje weer uit (WiFi). Dient mij router ook vervangen te worden? Is momenteel erg vervelend! Klantnummer en e-mailadres bekend via inloggegevens en postcode hierbij aangegeven.
O, ja: de beste wensen nog voor dit nieuwe jaar! ik hoop op een spoedige oplossing.
LieuweV.
.

Vandaag ( 5 jan.) Wifi geheel weggevallen, dus kan mijn beide iPads niet meer gebruiken, evenals de W10 laptop die vast is aangesloten via ethernetkabel. Alleen vaste telefoon lijkt nu nog te werken!
Verzoeke nu wel te reageren voor het verzenden van een goedwerkend modem/router. De boel ligt plat!
graag mailtje, kanik nog zien via 3g op mijn iPhone of bellen op mijn opgegeven nummers. Ander contact gaat nu moeilijk.
Met vr. groet,
LieuweV.
Reputatie 8
Badge +7
Excuses voor de late reactie LieuweV. Ik heb jouw reactie over het hoofd gezien. Het is daarom altijd handig om een nieuw topic aan te maken.
Ik zie dat mijn collega's jou een nieuw modem hebben gestuurd. Deze ontvang je morgen tussen 10:30 en 13:00 uur.
Reputatie 1
Hallo Stephen,
Je bent eerlijk, maar deze late wake-up call verdient geen schoonheidsprijs: er zitten 5 dagen tussen mijn eerste reactie en die van jou. Aan toegestuurde posts van anderen had ik niks mee. Gelukkig had ik zaterdag al telefonisch contact gehad (alles lag toen plat) en werd er meteen gereageerd dmv een nieuwe modem, die ik vandaag (dinsdag) heb ontvangen en geïnstalleerd (V8).
Mooi kastje en alles werkt uitstekend op mijn 5 devices hier. Telfort dank voor deze service.
(Toch nog) met vr. groeten,
LieuweV. 9-01-2018.

Reageer