Modem mankement?

• 23 februari 2012
  • 8 reacties
  • 1803 keer bekeken

Badge
@Webcare,

Iedere paar weken heb ik andere intrain snelheden met het modem. In het verleden is al gezegd dat dit niets met DLM te maken had maar dat het modem dit vreemde gedrag vertoond. Vorige week had ik een gigantische snelheid van 52000Mbit download en 5Mbit upload en deze week is dat ineens gehalveerd. Na het modem uit en aan te zetten blijft hij nu zo laag.

Is dit nu DLM of is het modem nog steeds slecht?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Badge
Dat je intrain snelheden ligt schommellen heeft niks met dlm te maken dat klopt en komt op veel lijnen gewoon voor.
Als je snelheid echt gehalveerd is kan door dlm komen maar kan ook andere oorzaken hebben.
Wat is je attainable snelheid in je modem?
En bekijk je de intrain snelheid die je nu hebt vanuit het modem of test je dat op een nadere manier.
Badge +7
DLM heeft ingegrepen maar ik verwacht dat het niet de lijn is. Deze ziet er namelijk prima uit. Ik heb voor de zekerheid een nieuw modem verstuurd, track/trace zal waarschijnlijk morgen bekend zijn. Deze zal ik u dan even via een privé bericht versturen. :)

Henk
Badge
Hartelijk bedankt Henk.

3 uur geleden is hij trouwens weer opnieuw ingetraind op 42016/4088 kbps.

@aszen,

Deze is heel hoog welke ik vorige week ook had en lekker veel films heb binnengetrokken. :lol:

code:
noise margin upstream: 17 db
output power downstream: -3 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 11 db
loop length is 681m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 4088 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 42016 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 9120 kbps
attainable rate downstream: 55037 kbps
Badge
DLM heeft ingegrepen maar ik verwacht dat het niet de lijn is. Deze ziet er namelijk prima uit. Ik heb voor de zekerheid een nieuw modem verstuurd, track/trace zal waarschijnlijk morgen bekend zijn. Deze zal ik u dan even via een privé bericht versturen. :)

Henk

Henk,

Nog geen privé bericht gehad en ook geen nieuw modem van TNT of een bericht daarvan.
Vergeten?

Update:
Kreeg net een telefoontje van mijn vrouw dat het modem inderdaad geleverd is.

Update 29-2-2011
Modem heeft een uur geleden nieuwe firmware gekregen V3.10(TUE.4)b1.
Badge +7
@Draconian,

De track/trace van het modem was bij ons nog niet zichtbaar maar het modem is in de tussentijd al wel geleverd. 😮

Henk
Badge
Wilde nog even laten weten dat inderdaad de problemen verdwenen zijn sinds het nieuwe modem.
http://www.speedtest.net/result/1851837075.png

Glasvezel niet nodig hier met zulke snelheden en nog stijgend.
Badge +7
Dat ziet er weer goed uit, topic wordt hierbij gesloten. :)

Henk
Badge
Dat ziet er weer goed uit, topic wordt hierbij gesloten. :)

Henk

Graag :mrgreen:
Ik zit nu met 57Mbit/sec te downloaden! Megasnel :lol:
Glasvezel voor de deur niet nodig.