beantwoord

Modem loopt regelmatig vast en is dan niet meer te bereiken

• 2 december 2019
  • 11 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Support,

Sinds de laatste paar weken loopt mijn modem regelmatig (paar keer per week) vast.

Ook is deze op het moment dat hij vastgelopen is niet te pingen als ik mijn laptop hier direct op aansluit.

Na een herstart werkt hij weer. Ik heb een tijdje terug een andere TV-ontvanger gekregen, ik heb het idee dat het sindsdien zich voordoet. Het moment dat het zich voordoet verschilt. 

Ik heb eergisteren het modem een reset gegeven via de reset-knop met een paperclip. Echter deed het probleem zich gisteravond weer voor.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dit probleem te verhelpen.

Alvast bedankt!

Wesley

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 20 december 2019, 18:45

Hoi @Wesley Bakker, zoals je ziet reageer ik even namens Alexandra. Dat de lampjes op de Experia Box gelijk blijven tijdens de onderbreking en doordat de verbinding vanaf hier ook lijkt te werken tot je het modem herstart denk ik dat we er verstandig aan doen om het modem te vervangen. Dat heb ik bij deze meteen in gang gezet, binnen enkele werkdagen ontvang je een nieuw modem. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Welk modem heb je precies 

Reputatie 1

Ik heb een Arcadyan VGV7519 met firmware versie:02.00.138v2W4

Reputatie 8
Badge +17

Kun je wel inloggen via http://192.168.2.254 nadat je het modem hebt gereset

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Wesley Bakker, dat klinkt niet goed. Goed dat je het aangeeft, zodat we je hier verder kunnen helpen.

Ik begrijp dat je dit merkt sinds de nieuwe tv-ontvanger. Wat gebeurt er precies? Valt internet weg? Hoe ben je verbonden, via een internetkabel of via WiFi? Hoe gaat het met tv kijken en hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box?

Reputatie 8
Badge +16

Welke apparatuur heb je allemaal aangesloten op je thuisnetwerk?

Reputatie 1

Hey Alexandra,

Op het moment dat de verbinding wegvalt, stopt de televisie ook. De tv-ontvanger is direct op de Experia aangesloten met een CAT6 UTP kabel. Zowel draadloos (via apart access point) als bedraad is er dan geen verbinding meer en kan ik de Experia ook niet bereiken.

Mocht je meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Wesley Bakker, dankjewel, dat is goed om te weten. Het gekke is wel dat ik praktisch geen verbrekingen zie in de verbinding tussen het modem en het netwerk. Het kan zijn dat er in het modem iets niet goed gaat. Je vertelde eerder al dat je het modem ook had gereset.Ook die zie ik gek genoeg niet terug als ik de stabiliteit van de verbinding nakijk. Ik raad je aan om het modem nogmaals te resetten volgens deze stappen.

Laat je weten of het is gelukt en of het verschil maakt?

Reputatie 1

Beste Alexandra,

Helaas heeft het niet geholpen. Het probleem deed zich na de reset afgelopen weekend weer 2 keer voor. Op het moment van de storing branden dezelfde status leds op het modem als wanneer deze gewoon werkt. Na het uit en aanzetten is het probleem weer verholpen.

Graag hoor ik wat de vervolgstappen zijn.

Alvast bedankt!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Wesley Bakker, zoals je ziet reageer ik even namens Alexandra. Dat de lampjes op de Experia Box gelijk blijven tijdens de onderbreking en doordat de verbinding vanaf hier ook lijkt te werken tot je het modem herstart denk ik dat we er verstandig aan doen om het modem te vervangen. Dat heb ik bij deze meteen in gang gezet, binnen enkele werkdagen ontvang je een nieuw modem. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Reputatie 1

Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie en het opsturen van een nieuw modem. Het probleem begon zich inmiddels ook al vaker voor te doen. 

Ik heb het nieuwe modem inmiddels ontvangen en geïnstalleerd. Het oude modem zal ik retour sturen.

Ik ga er van uit dat het probleem zich nu niet meer voor zal doen.

Nogmaals bedankt.

Groeten Wesley

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan @Wesley Bakker, ik hoop ook dat het zich nu niet meer voordoet! Het oude modem kan je terugsturen zoals we op de site beschrijven. Mocht het toch terugkomen, of als je andere vragen hebt weet je ons te vinden. We helpen je graag.

Reageer