Modem lijkt kapot te zijn

• 12 juni 2017
  • 10 reacties
  • 599 keer bekeken

Goedemiddag,

Het lijkt er op dat mijn modem het dit weekend begeven heeft.
Het gaat hier om een Zyxel P2812HNU-F1.

Sinds zaterdag werken alleen de lichtjes van Lijn1 en WLAN/WPS nog, en af en toe Power.
Ik heb de power al van de modem afgehaald voor een paar minuten, ik heb de modem proberen te resetten, maar geen resultaat.
Ik heb het DSL-kabeltje vervangen, geen resultaat.

Ik heb nog een oude Sitecom modem aangesloten, deze geeft wel resultaat op ADSL, dus lijkt er op dat mijn DSL nog wel up and running is.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Lijkt er inderdaad op dat je modem het heeft begeven want het lijkt mij dat je alles gedaan hebt, webcare Telfort leest altijd mee dus zodra je topic aan de beurt is reageren ze vast wel
Lijkt er inderdaad op dat je modem het heeft begeven want het lijkt mij dat je alles gedaan hebt, webcare Telfort leest altijd mee dus zodra je topic aan de beurt is reageren ze vast wel

Ik hoop het. Al 3 dagen zonder internet, best lasting 😛
Vreemd, opeens lijkt me modem na 3 dagen kapot te zijn weer te werken. Alle lichtjes branden nu opeens weer.
Internet werkt echter nog niet krijg zowel bekabeld als via Wifi geen verbinding.
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht dat een harde reset door het resetgaatje aan de achterkant 25 seconden in te drukken helpt en zoniet dan vermoed ik nog steeds dat je modem defect is
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gillian1981, wat vervelend dat je modem niet meer goed werkt, gelukkig heb je nog een alternatief modem tot je beschikking. Ik heb een nieuw modem voor je besteld. Deze zal binnen enkele dagen binnen komen bij je binnen komen. Houd er rekening met dat je een Experiabox zal ontvangen en geen Zyxel modem meer.
Hoi Gillian1981, wat vervelend dat je modem niet meer goed werkt, gelukkig heb je nog een alternatief modem tot je beschikking. Ik heb een nieuw modem voor je besteld. Deze zal binnen enkele dagen binnen komen bij je binnen komen. Houd er rekening met dat je een Experiabox zal ontvangen en geen Zyxel modem meer.

Hallo Wieger.

Bedankt! Helaas krijg ik met m'n alternatieve modem ook geen verbinding, al niet meer sinds ik de Zyxel heb. Ik wacht geduldig af tot de nieuwe in huis is. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gillian1981, al een paar dagen zonder internet is geen pretje nee. Kan je mij laten weten of het nieuwe modem wel goed werkt? Als zowel je Sitecom en je Zyxel niet werken, is je modem misschien toch niet de boosdoener. Kan je mij laten weten of je nieuwe modem de oplossing is?
Reputatie 8
Badge +10
De alternatieve modem is vermoedelijk nog een oude ADSL-modem die niet geschikt is voor VDSL2+... ;)
De modem lijkt wel contact te hebben (lampjes branden) maar kan geen verbinding opzetten.
Reputatie 7
Badge +7
@Enterprise, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Heel goed punt! 🙂
Reputatie 8
Badge +10
@Enterprise, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Heel goed punt! :)
Gisteren een off-day... vandaag weer scherp..! 😉

Reageer