beantwoord

Modem korte periodes onbereikbaar, geen internet, haperende Tv

• 9 december 2016
  • 12 reacties
  • 454 keer bekeken

Beste,

Ik merk al enige tijd dat mijn modem soms een korte tijd vastloopt. Op het moment van vastlopen stopt vaak het internet er mee. En gaat de itv haperen. Wanneer ik dan wil inloggen op de modem geeft deze geen antwoord(zandloper in browser) . Als ik op dat moment wil verbinden met het wifi op een ander apparaat lukt dat niet. Meestal werkt het na ongeveer een minuut weer. Echter in sommige gevallen gaat dit niet en moet ik de modem resetten.

Wat ik ook merk is wanneer ik bezoek krijg en deze gebruik maken van mijn wifi de modem het laat afweten. Geen internet, web interface is dan niet meer te benaderen. Na een reset gaat het dan weer even. Ik heb zelf al ongeveer 10 wifi apparaten aangesloten. Wanneer er dan nog meer bijkomen gaat t fout.

De problemen heb ik ook met de apparaten die bekabeld zijn aangesloten.

Modem gereset, firmware check etc al gedaan echter zonder resultaat.

Ik heb een zyxel P-2812HNU-F1.
icon

Beste antwoord door Stephen 19 december 2016, 19:01

Hallo Erik, wat fijn dat het nieuwe modem naar behoren werkt. Het modem dat je hebt ontvangen is waarschijnlijk een gerefurbished modem.
De WiFi-functie van het van het Zyxel is wel krachtiger dan die van het Arcadyan modem. Vandaar dat je op de 2e verdieping geen bereik meer hebt. Helaas leveren wij geen Zyxel's modem meer.
Het beste wat je kunt doen is een WiFi-versterker aanschaffen. Hiermee kun je WiFi-signaal uitbreiden en versterken. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik ze graag tegemoet.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Als je zeker weet dat bekabelde aansluitingen correct werken, ----> kabels testen met een kabel-tester,
zou het kunnen zijn dat de ZyXEL zijn langste tijd heeft gehad.
Kabels zijn t probleem niet. De gehele modem lijkt vast te lopen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Erik, wat vervelend dat je problemen ervaart met jouw modem. Kun je deze ook een harde reset geven? Ik verneem graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Beste Stephen,

Dank voor je antwoord. Ik heb dit in het verleden al een paar keer gedaan. Ik voer dit nu nogmaals uit. Ik zal de bevindingen hier plaatsen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Erik, ik zie de bevindingen graag tegemoet. De harde reset is altijd de standaard stap die eerst uitgevoerd moet worden bij problemen. 🙂
Hoi Stephen,

Ik heb de harde reset uitgevoerd. Ik heb de afgelopen 2 dagen een eigen router als accesspoint achter de zyxel gezet ende wifi op de zyxel uitgezet. Deze 2 dagen heb ik toch minder klachten gehad. Vanavond na de reset de zyxel wifi weer aangezet en mn eigen router uit. Na de reset had ik last van een wegvallende verbinding. Laptop kreeg uberhaupt geen IP(zowel wifi als utp) mn iphone maakte 5 seconde verbinding echter viel daarna weer weg. Router een soft reset gegeven en wifi kanaal(via utp die daarna wel weer werkte) aangepast naar vast ipv auto. Wanneer ik een wifi scan doe, zie ik (wanneer kanaal selectie op auto staat) dat de router geen juist kanaal kiest. (Veel netwerken op dat kanaal) Na deze aanpassingen had ik weer verbinding. Echter savonds tot 2 keer toe geen internet. (Laptop en telefoon) Wanneer ik dan naar router surf moet ik lang wachten. Wanneer de pagina dan uiteindelijk vershijnt werkt het internet ook weer. Daarnaast hapert de itv tijdens deze momenten. Soms zelfs scherm met: dit kanaal is niet beschikbaar.

Ik hoop dat je hier wat mee kan
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Erik, bedankt voor de bevindingen. Het lijkt me beter om je modem te vervangen. Een nieuw exemplaar wordt klaargemaakt voor verzending en arriveert binnen enkele werkdagen. Ik verneem dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Beste Stephen, dank voor de snelle opvolging! Ik hoop dat dit t probleem oplost. Wanneer de nieuwe binnen is, wat kan ik dan met de oude modem doen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Erik, graag gedaan. Het oude modem ontvangen wij dan graag retour. Zie onderstaande link voor meer informatie.

Modems en andere apparatuur terugsturen
Beste Stephen,

De modem draait nu 2 dagen en is tot nu toe volgens mij stabiel. Dus dat is erg fijn.

Wat mij wel opviel is dat er een gebruikte(krassen op de modem) Xperiabox V8 is toegezonden. Ik hoop niet dat ik binnenkort weer met problemen zit. Er zat verder ook geen handleiding oid bij. Nu is dat voor mij niet zo een probleem. Maar mensen die er wat minder vanaf weten.kunnen daar weinig mee denk ik.

En het valt me op dat het wifi signaal zwakker is dan de oude zyxel. Nu heb ik op de 2e verdieping helaas geen bereik meer. Dat is wel erg jammer. Zijn hier nog mogelijkheden voor? Ookeen 5g wifi mogelijkheid had erg fijn geweest..

In ieder geval bedankt voor je hulp.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Erik, wat fijn dat het nieuwe modem naar behoren werkt. Het modem dat je hebt ontvangen is waarschijnlijk een gerefurbished modem.
De WiFi-functie van het van het Zyxel is wel krachtiger dan die van het Arcadyan modem. Vandaar dat je op de 2e verdieping geen bereik meer hebt. Helaas leveren wij geen Zyxel's modem meer.
Het beste wat je kunt doen is een WiFi-versterker aanschaffen. Hiermee kun je WiFi-signaal uitbreiden en versterken. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik ze graag tegemoet.