Modem klappert / wegvallende diensten

• 23 juli 2016
  • 7 reacties
  • 485 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemiddag Telfort
Ik zou graag weer een nieuw modem willen ontvangen. de experabox doet het meer niet dan wel. geen internet/tv/tel,. reboot/reset etc. vele malen. dan weer een halve dag verbinding, dan weer internet weg maar wel telefoon. Nu is het internet terug maar enorm traag. Ik wordt zo langzamerhand moe van de uitval.
Liever geen goedbedoelde: Heb je al dit, heb je al dat?.. Graag lijn controleren en een nieuw modem..
Het gebeurt me te vaak en ik ben bang dat ik maar eens verder ga kijken.. Jammer.. Dus graag zie ik mijn verzoek ingewilligd.
MvG
Nico (sp658608)

7 reacties

Reputatie 1
Hallo Leon, dank je wel. Ik heb sinds een aantal dagen even een fritz.box geleend. en direct was de snelheid weer ok en blijft de connectie constant. Dus vandaar mijn idee dat het aan het Modem moet liggen. Ik wacht het even af.

bedankt.

Nico
Reputatie 5
Badge +1
Hi Nico, fijn dat je tijdelijk een modem kon lenen en daar nog extra mee hebt kunnen testen! Ik zie dat PostNL het pakket vanmorgen heeft willen bezorgen, is dat gelukt (ik heb nog geen afmelding van de koerier)?
Reputatie 1
Hi Leon, Nee is was al weg, dus hij zal het morgen nogmaals proberen of het ligt bij de buren.
Trouwens, zie jij kans om de lijn even te meten? ik kom er remote nu ook niet bij. Dus ik ben bang dat de verbinding weer weg is. als dat nl zo is, dan ligt het ook niet aan de router. maar wordt eerder de verbinding verbroken onderweg naar mijn router..
Nico
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij kan Telfort alleen meten als het Telfort modem is aangesloten... ik vermoed dat je dus nog even moet wachten.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Nico, ik zie dat je het nieuwe modem zo'n anderhalf uur geleden hebt aangesloten! Op dit moment meet ik een snelheid van 20 Mb/s. Ik kan niet terug zien hoe dat vanmiddag was. Heb je zelf toevallig gekeken, voordat je de Fritz!Box los maakte, wat de up-time toen was?
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Nico, bedankt voor je signaal! Da's inderdaad erg vervelend! De lijn ziet er op zich prima uit. Wel een beetje instabiel, maar dat kan ook juist door het modem komen. Ik heb een andere Experia Box voor je aangevraagd.

Laat je hier weten als je 'm ontvangen hebt?
Reputatie 8
Badge +16
Liever geen goedbedoelde: Heb je al dit, heb je al dat?..
Maar het modem hoeft niet altijd de oorzaak te zijn van dit soort problemen.

Dus als het nieuwe modem dezelfde klachten geeft, dan kan het verstandig zijn om alsnog een aantal zaken thuis na te lopen.

Reageer