beantwoord

Modem kapot?

• 21 juni 2013
  • 17 reacties
  • 2911 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds gistermiddag doet mijn Zyxel P-2812HNU het niet meer. Het enige wat brand is de power en het lan1 lampje. DSL, internet en Wireless branden niet.
Modem paar kaar uit aan gezet. Modem een tijd van de spanning gehaald. Harde reset gegeven d.mv. paperclip 30 seconden in het daarvoor bestemde reset gaatje te prikken.

Alle acties helaas geen resultaat. Wat nu?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
icon

Beste antwoord door Henk 21 juni 2013, 13:45

Okay dank je wel, ben benieuwd!

Modem is inderdaad defect. Ik heb zojuist een vervangend exemplaar verstuurd. Met 3-5 werkdagen is het modem bij je binnen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dat de modem kapot zou zijn is een te vroege conclusie, de DSL-verbding met de wijkcentrale lijkt verbroken te zijn.
Het snelste resultaat krijg je door de klantenservice te bellen op 0900-9596 (10 ct per minuut excl. eventuele mobiele telefoonkosten).

Als je wat meer geduld kan opbrengen dan kan Telfort webcare naar je verbinding kijken.
Zij zullen dit bericht vandaag ook lezen.
Reputatie 1
Ja het is ook een vraag geen conclusie 😉 Wat ik ook vreemd vind, is dat het wifi lampje ook ineeens uit ging, dus ogenschijnlijk is er meer aan de hand. Ik ga even proberen of ik de helpdesk te pakken krijg en anders wacht ik op het webcare team.

Bedankt voor je reactie!
Reputatie 1
Zojuist gebeld met de helpdesk, zij hebben de lijn doorgemeten en er is dsl signaal. Zij adviseren het volgende te doen: Modem uitzetten, alle kabels eruit (behalve de power) en vervolgens de resetpin ingedrukt houden en tegelijkertijd het modem aanzetten. Dan wachten totdat alle leds gaan branden en vervolgens loslaten. Daarna de kabels er één voor één in steken, te beginnen met de dsl kabel natuurlijk. 

Ik zit nu op mijn werk dus ik kan deze actie pas vanavond uitvoeren. Ik houd jullie op de hoogte.
Reputatie 8
Badge +10

Ik zit nu op mijn werk dus ik kan deze actie pas vanavond uitvoeren. Ik houd jullie op de hoogte.

Oke, ik ben benieuwd... 😉
Reputatie 4
Badge +3
Zojuist gebeld met de helpdesk, zij hebben de lijn doorgemeten en er is dsl signaal. Zij adviseren het volgende te doen: Modem uitzetten, alle kabels eruit (behalve de power) en vervolgens de resetpin ingedrukt houden en tegelijkertijd het modem aanzetten. Dan wachten totdat alle leds gaan branden en vervolgens loslaten. Daarna de kabels er één voor één in steken, te beginnen met de dsl kabel natuurlijk. 

Welkom op ons forum, @dvdkwast!

Ik meet inderdaad ook een modem op de lijn, maar geen internet. Ik ben een aantal testen aan het uitvoeren om te kijken wat er mogelijk aan de hand is. Update volgt later.

Henk
Reputatie 1
Reputatie 4
Badge +3

Modem is inderdaad defect. Ik heb zojuist een vervangend exemplaar verstuurd. Met 3-5 werkdagen is het modem bij je binnen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Reputatie 1
Okay hardstikke bedankt voor je (re)actie. Ik ben blij dat er zo snel een adequate oplossing wordt geboden. Tja dat er dan een weekend tussen zit, dat maakt dan ook niet meer uit.

Nogmaals bedankt :)

Dennis
Beste allemaal,

Ook mijn modem heeft het gisteren begeven, werd mij verteld door de Klantenservice. Nu gaan er 5 werkdagen overheen voordat ik een nieuwe heb, dat vind ik vrij lang. Omdat het de tweede keer is dat dit gebeurt wil ik graag een modem achter de hand hebben, vond op Marktplaats een ZyXEL P-2602H-D1A. Als ik deze voor een klein bedrag koop heb ik in ieder geval weer Internet, geen TV natuurlijk. Maar nu de hamvraag: kan dit, en werkt dit?
Reputatie 8
Badge +16
Beste allemaal,

Ook mijn modem heeft het gisteren begeven, werd mij verteld door de Klantenservice. Nu gaan er 5 werkdagen overheen voordat ik een nieuwe heb, dat vind ik vrij lang. Omdat het de tweede keer is dat dit gebeurt wil ik graag een modem achter de hand hebben, vond op Marktplaats een ZyXEL P-2602H-D1A. Als ik deze voor een klein bedrag koop heb ik in ieder geval weer Internet, geen TV natuurlijk. Maar nu de hamvraag: kan dit, en werkt dit?

5 werkdagen is het maximum, je modem zal Dinsdag worden aangeboden schat ik in.
Dank voor je reactie, dat gaf de klantenserviceman ook al aan. Vind ik alsnog vrij ver weg, daarom zou ik het toch op willen proberen te lossen met een nieuw modem. Kan dat denk je?
Reputatie 8
Badge +16
Op een ADSL verbinding zal dit geen probleem zijn. Op een VDSL verbinding zal dit niet werken
Reputatie 1
Hierbij wil ik de klantenservice en het webcare team een groot compliment geven. Vandaag tot mijn grote verrassing belde de postbode aan met een nieuw modem in zijn hand! Dus één dag later na mijn melding kon ik alweer verder internetten en bellen:D:D:D Ik vind dit echt een super service van Telfort! Hulde! Mijn dank is groot!
Ook bij mij heel snel een nieuw modem, hulde aan de klantenservice! Nu wel een volgend probleem: de decoder blijft hangen in foutcode 14 (DHCP in netwerk). Wat ik ook probeer, als ik 1 van de opties selecteer door de knop 3 seconden ingedrukt te houden (Motorola VIP 1853) schiet het menu terug naar fout 14, met uitzondering van de systeeminformatie. Valt hier nog iets aan te doe? Ding van stroom af, aan / uit zetten, etc. heb ik allemaal al gedaan... Ben nu bang dat dit apparaat ook stuk is, wellicht toch iets met het noodweer te maken?
Reputatie 8
Badge +16
Heb je de decoder wel op poort 4 van je modem aangesloten?
Wat stom van me.... Dank voor je reactie, dat loste het op!
Reputatie 8
Badge +16
Het was de foutcode 14 die mij op het idee bracht....🆒

Graag gedaan en veel kijkplezier!

Reageer