beantwoord

Modem/internetverbinding valt uit

• 17 september 2015
  • 6 reacties
  • 900 keer bekeken

Hallo lieve Telfort mensen, sinds afgelopen dinsdag valt mijn modem telkens uit. Ik heb reeds een aantal resets gedaan maar de modem blijft wegvallen.

Wanneer de verbinding vervalt hoor je de modem een tik-geluid maken en eventjes branden alle lampjes (groen, rood en blauw).

Het is een arcadyan modem.

Please help, want dit is irritant *_*

Thnx, Ping
icon

Beste antwoord door pingjim 22 september 2015, 23:38

hoi! ik heb inderdaad vandaag een nieuw modem ontvangen en deze ook direct aangesloten. lijkt prima te werken, alleen een beetje trage verbinding maar dat had ik ervoor al. zal eens kijken of dat beter gaat als ik de modem verplaats. maar voor nu lijkt alles prima opgelost te zijn

@mlok en @telfort dankjewel!

groetjes van Ping
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Badge +1
Een tik geluidje kan er op duiden dat je modem uit jezelf steeds een harde reset geeft.
Voer dat eens uit, druk met een paperclip of dergelijk in het resetgaatje (naast je stroomkabel-aansluiting) het knopje aan de binnenkant eens in voor gedurende 7-10 seconden.
Dan hoor je ook een tikje, klinkt dat hetzelfde?

In dat geval, gezien er geen anti-loop-reset mogelijk is op het arcadyan modem, zal je toe zijn aan een nieuw modem.
(In het uiterste geval kan het ook te maken hebben met je stroomkabel/adapter. Probeer hem ook eens in een ander stopcontact).
Maakt inderdaad hetzelfde tikje bij harde reset. Ook ander stopcontact geprobeerd. Toe aan nieuwe modem dus?
Badge +1
Houd even in de gaten of het nog steeds gebeurd na de handmatige reset.

Mocht dat wel het geval zijn zou ik als ik jouw was morgenochtend de technische helpdesk even bellen met al het bovenstaande, dan weten ze ook genoeg en zal je een nieuw modem geleverd krijgen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo pingjim, welkom op het forum! Ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice en dat je een nieuw modem hebt ontvangen. Functioneert deze naar behoren? Ik lees dit graag van je.

@mlok,

Bedankt!
hoi! ik heb inderdaad vandaag een nieuw modem ontvangen en deze ook direct aangesloten. lijkt prima te werken, alleen een beetje trage verbinding maar dat had ik ervoor al. zal eens kijken of dat beter gaat als ik de modem verplaats. maar voor nu lijkt alles prima opgelost te zijn

@mlok en @telfort dankjewel!

groetjes van Ping
Reputatie 8
Badge +16
Beste pingjim, bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist je snelheid gemeten. Zie onderstaande afbeelding.

Je geeft aan dat je een trage verbinding hebt. Ik vermoed dat je een trage WiFi-verbinding bedoelt. In dat geval wil ik je dan doorverwijzen naar onderstaande links. Daarop wordt uitgelegd hoe je optimaal gebruik kunt maken van je WiFi-verbinding.

WiFI-kanaal
Snelheid en bereik van WiFi