beantwoord

Modem heeft steeds reboot nodig

• 12 juli 2013
  • 16 reacties
  • 3422 keer bekeken

Hallo allemaal,

Sinds een ruime week overgestapt naar internet extra en ook in bezit van de Arcadyan Experia box v8. Alles is goed aangesloten an de status ziet er ook in orde uit

up                      down
Actual Data Rate  5224 (Kbps.)  52000 (Kbps.)
Attainable Rate    28015 (Kbps.)  129412 (Kbps.)

Na een verse start van de modem zijn de snelheden 48/4 wat ik acceptabel vind, maar binnen 15 min zakt de sneheid naar 24/3, na een langere tijd valt het zelfs helemaal uit en heeft de modem iedere ochtend een reboot nodig. Intussen blijft statusscherm de hele tijd onveranderd met dezelfde cijfers. Dit gebeurt dus contant.

Attainable rate laat zien dat er voldoende bandbreedte mogelijk is.

Heeft er iemand hier ervaring mee? Of een oplossing? Webcare?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Henk 17 juli 2013, 09:59

@Kenko,

Mijn excuus voor de late reactie. Ik wil in eerste instantie het modem uitsluiten, ga deze dan hierbij ook vervangen.

Zou je mij willen laten weten wanneer deze binnengekomen is en of de snelheid weer naar behoren is?

Henk
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Kenko,

Mijn excuus voor de late reactie. Ik wil in eerste instantie het modem uitsluiten, ga deze dan hierbij ook vervangen.

Zou je mij willen laten weten wanneer deze binnengekomen is en of de snelheid weer naar behoren is?

Henk
Bedankt voor de reactie Henk! Ik zie de nieuwe modem tegemoet en hou je op de hoogte.

~Kenko
Badge
Bedankt voor de reactie Henk! Ik zie de nieuwe modem tegemoet en hou je op de hoogte.

~Kenko

Hoi Kenko.
Ik heb deze problemen ook. En behalve deze problemen nog veel meer problemen met de
Arcadyan VGV7519.
Volgens mij zijn het gewoon bugs in de FIRMWARE maar het zou dan ook mooi zijn als er
een nieuwe FIRMWARE versie zou komen. Ik heb er zelfs een TOPIC voor aangemaakt met
al de zaken die ik ben tegen gekomen en misschien kunnen ze bij TELFORT zorgen voor een
nieuwe FIRMWARE versie. Ik denk nl. dat daar het probleem zit en niet in een nieuwe modem.

groetjes Raebay
@ Raebay,

Ik heb je post gezien, wat een lijst zeg. Zelf ben ik een simpele gebruiker en wil simpelweg stabiel en vlot internet (waar ik voor betaald heb). Nu even kijken hoe een tweede modem zal doen, kunnnen we in ieere geval uitsluiten of bevestigen of het een hardware probleem is.

Ik zal mijn verdere ervaring hier posten.

Gr,
Charles
Badge
@ Raebay,

Ik heb je post gezien, wat een lijst zeg. Zelf ben ik een simpele gebruiker en wil simpelweg stabiel en vlot internet (waar ik voor betaald heb). Nu even kijken hoe een tweede modem zal doen, kunnnen we in ieere geval uitsluiten of bevestigen of het een hardware probleem is.

Ik zal mijn verdere ervaring hier posten.

Gr,
Charles

Hoi Kenko,
Ik ben heel benieuwd of een nieuwe modem helpt
of dat het een FIRMWARE probleem is.
We zullen duimen :o

Groetjes Raebay
Nieuwe moden nu twee volle dagen in gebruik gehad, helaas vertoonde het al op de eerste dag dezelfde symptomen en kuren.

- Snelheid is 48/4 na een verse reboot.
- Binnen enkele minuten zakt het al weg naar 28/3 stabilseert een tijdje en zakt sporadisch verder weg (abonnement is 50/5).
- Vant tijd tot tijd ( meerdere keren op een dag) werkt het internet ineens niet meer. Modem geeft wel connected en showtime aan, maar internetten is niet mogelijk. Pas na reboor kan er weer gebruik gemaakt worden van het internet.
- Opvallen is dat wanneer het stagneren gebeurt de CRC errors bij downstream extreeem hoog wordt, echt extreem, soms zelfs in de mijarden.

@Henk, wat is nu de volgende stap?

Mvg,
Kenko
Badge
Nieuwe moden nu twee volle dagen in gebruik gehad, helaas vertoonde het al op de eerste dag dezelfde symptomen en kuren.

- Snelheid is 48/4 na een verse reboot.
- Binnen enkele minuten zakt het al weg naar 28/3 stabilseert een tijdje en zakt sporadisch verder weg (abonnement is 50/5).
- Vant tijd tot tijd ( meerdere keren op een dag) werkt het internet ineens niet meer. Modem geeft wel connected en showtime aan, maar internetten is niet mogelijk. Pas na reboor kan er weer gebruik gemaakt worden van het internet.
- Opvallen is dat wanneer het stagneren gebeurt de CRC errors bij downstream extreeem hoog wordt, echt extreem, soms zelfs in de mijarden.

@Henk, wat is nu de volgende stap?

Mvg,
Kenko

Hoi Kenko,
Hier iets soortgelijks.
Bij mij is het echter Voice die het ineens niet meer doet.
Na een reboot werkt alles weer prima maar het lastige is je hebt erg weinig informatie uit de LOGS waar je iets mee kan doen.
momenteel heb ik ineens veel DHCP errors; "Could not find DHCP daemon to get information".
Ik ben benieuwd waar dat nu ineens weer vandaan komt.
Wat we wel kunnen zeggen dat het Modem telkens een verrassing in petto heeft :(
De CRC errors heb ik gelukkig ( nog ) niet. Maar de aantallen zijn inderdaad erg hoog!
Ik ben benieuwd wat de reden is.
Sterkte!
Inmiddels troubleshoot gehad met helpdesk van Telfort. Na samen vanalles geprobeerd te hebben konden ze geen rare dingen of mankementen zien aan de lijn. De modem ziet er prima uit wannneer het werkt, wanneer het vastloopt kunnen ze er weer niet in :P

Om een lang verhaal kort te maken; Op dit moment lijkt het te komen door combinatie van de modem en backblaze (cloud based back-up dienst die continu draait). Hoewel de datatransfer erg laag is kan het door backblaze komen dat de cpu van de modem op een gegeven moment overbelast raakt of stagneert. Helaas konden bij de Arcadyan niet inzien wat de cpu activiteit is.

Het is nu weer uitproberen of de symptomen werkelijk weg blijven wanneer ik backblaze uitschakel, zo ja daarna verschillende setting proberen. Als dit werkelijk het probleem vind ik het wel vervelend, ik heb eigenlijk mijn abonnement geupgrade juist om sneller back-ups te kunnen maken met backblaze :/

@Henk, beide modems vertone dus hetzelfde en zijn maw niet kapot. Zal ik de modem alvast terug sturen?
Reputatie 4
Badge +3
@Kenko,

Voor het testen zou ik adviseren het modem nog even in huis te houden. Als we eenmaal weten waar de problemen vandaan komen kan één van de modems alsnog terug. :)

Henk
Update vastlopen modem

Helaas kunnen we invloed van Backblaze ook uitsluiten. Het vastlopen gebeurt ongeacht of backblaze aanstaat zelfs wanneer de computer uitstaat loopt het vast. Wel zie de snelheden stabiliseren wanneer backblaze op een lager sneheid wordt gezet.

Ik zag wel een aantal UDP flood en UDP flood meldingen in de security logs. Soms enkele en soms meerdere. Zou dit te maken heben met het vastlopen van de modem? Wordt ik aangevallen?

~Kenko
Correctie: UDP Floods en UDP Loops*
Update:

Aan de UDP meldingen ligt het blijkbaar ook niet, modem hing vandaag meerdere keren, ook zonder UDP meldingen...

Volgens mij is er dan toch iets mis tussen de communicatie van de modem met de centrale. Ik weet nu even niet meer wat ik nog uit kan proberen. Dat ding hangt gewoon zelfs wanneer de computer uitstaat.

@Henk, wat is de volgende stap?
@Henk

Ik heb het intussen wat tijdgegeven, helaas geen verbetering zie:

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/telfort-webcare-wordt-wanhopig-36586/

Wat is de volgende stap?

Mvg,
Kenko
Reputatie 4
Badge +3
@Henk

Ik heb het intussen wat tijdgegeven, helaas geen verbetering zie:

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/telfort-webcare-wordt-wanhopig-36586/

Wat is de volgende stap?

Mvg,
Kenko

Begrijp ik, ik heb nogmaals een vervangend (ander type) modem om dit te testen. Met 2-3 werkdagen zal deze bij je binnenkomen. Wil je mij nogmaals laten weten of deze wel werkt? :)

Henk
Bedankt Henk,

Uiteraard hou ik je op de hoogte.

~Kenko
@Henk,

Nieuwe (ander) type modem is gisteren binnen en draait tot nu toe (bijna 24 uur) zonder hapering. Verder redelijk stabiele snelheid en 0,0 errors. Ziet er voorlopig veelbelovend uit...

Kenko

Reageer