beantwoord

Modem gaat niet meer aan

• 27 september 2019
  • 11 reacties
  • 499 keer bekeken

Reputatie 1
Vanuit het niets is de modem er mee gestopt. Hij gaat niet meer aan. Alsof er geen stroom op staat. Pas 1,5 week geleden geïnstalleerd dus dit is echt vreselijk vervelend. Geen WiFi, geen tv, geen telefoon...Wat nu?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Lily123 28 september 2019, 14:36

Hoi Natasja, toen ik vanochtend wakker werd, branden er opeens weer 2 lichtjes. De boel gereset en alles doet het weer. Héél vreemd. Een storing kan gebeuren maar het apparaat deed helemaal niets meer...nou goed, hopelijk eind goed al goed 👍
Bekijk reactie

11 reacties

Stekker goed in stopcontact?
Stroom op stopcontact?
Stekkertje goed in modem?
Schakelaar op modem op aan?
Reputatie 1
4x ja...modem geeft ook geen signaal meer af. De iPad leest hem niet meer.
Heb je een vervangende, vergelijkbare stroom adapter?
Mogelijk is die defect.
Anders wordt het morgenochtend bellen.
Reputatie 1
Nee heb ik niet helaas. Ik gok dat dit het probleem is. Dat zou wel treurig zijn, net 1,5 week in gebruik en dan al kapot. Nou goed. Morgen bellen. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Lily123. Van harte welkom hier. Het is zeker vreselijk vervelend als je modem niet werkt. Ik zie dat @nelly jacoba je al op weg heeft proberen te helpen, maar het is nog niet opgelost begrijp ik. Als ik je verbinding doormeet, dan zie ik dat deze op dit moment online is en er data naar het modem kan worden verstuurd. Klopt het dat het probleem inmiddels is opgelost?
Reputatie 1
Hoi Natasja, toen ik vanochtend wakker werd, branden er opeens weer 2 lichtjes. De boel gereset en alles doet het weer. Héél vreemd. Een storing kan gebeuren maar het apparaat deed helemaal niets meer...nou goed, hopelijk eind goed al goed 👍
Reputatie 8
Pas 1,5 week geleden geïnstalleerd...
Welke type modem/router (Experia Box welk type nr.)?
Welke soort internetverbinding (koper / glasvezel)?
Reputatie 1

Pas 1,5 week geleden geïnstalleerd...Welke type modem/router (Experia Box welk type nr.)?
Welke soort internetverbinding (koper / glasvezel)?

Experia v8
koper

Zoals ik hierboven al heb beschreven...
Ik kwam gisterochtend beneden en de box stond weer aan, er branden 2 lampjes.
Ik heb de box gereset en toen deed alles het weer.
Heb dus werkelijk geen idee wat a.het probleem was en b.wat de oplossing was. Hij deed het gewoon weer 😒
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Lily123. Bedankt voor je reactie. Ik ga er dan van uit dat het resetten van je modem het probleem heeft opgelost. Door het resetten van je modem meldt je modem zich namelijk opnieuw aan op het netwerk. De verbinding wordt opnieuw tot stand gebracht. Hoe dan ook: fijn dat alles weer werkt. ☺
Reputatie 1
Dag @Lily123. Bedankt voor je reactie. Ik ga er dan van uit dat het resetten van je modem het probleem heeft opgelost. Door het resetten van je modem meldt je modem zich namelijk opnieuw aan op het netwerk. De verbinding wordt opnieuw tot stand gebracht. Hoe dan ook: fijn dat alles weer werkt. ☺

Het resetten heeft er voor gezorgd dat er weer verbinding was, en heeft niet zozeer het probleem opgelost.
Het probleem was dat de modem helemaal niets meer deed. Alle lichtjes uit. Geen activiteit. Een aantal uur later
ging ie spontaan weer aan.
Maar goed. Hij doet het weer en hopelijk was dit iets eenmaligs.
Reputatie 8
Badge +10
Ik durf je ook niet te vertellen wat de oorzaak is dat je modem helemaal niets meer deed. De meest voor de hand liggende reden is dat er geen stroom op je Experia Box stond, maar dat is slechts een speculatie. Hoe dan ook: fijn dat alles weer werkt zoals het hoort.

Reageer