beantwoord

[Modem firmware] Arcadyan Experia Box V8

  • 1 september 2015
  • 187 reacties
  • 16700 keer bekeken


Toon het eerste bericht

187 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik heb nu ook de nieuwe firmware (02.00.135W4) en kan bevestigen dat je met QoS ingeschakeld 40% uploadsnelheid kwijtraakt ten opzichte van de intrainsnelheid van het modem.

Met de vorige firmware was het "slechts" 14%.

En zonder QoS is het maar 5% protocol overhead.

Wat een stelletje prutsers bij Telfort. Als je betaalt voor 5 Mbps upload krijg je maar 3 Mbps geleverd met het modem in de default configuratie.

QoS uitzetten lijkt me geen èchte oplossing omdat het er niet voor niks inzit. Maar QoS zou niet onnodig bandbreedte moeten claimen. Het lijkt me hier gewoon een brakke implementatie.

En gezien de eerdere topics over de firmware van de Zyxel en Arcadyan waar Telfort gewoon niet inhoudelijk reageert en niks oplost aan de problemen, krijg ik steeds meer de indruk dat je als serieuze gebruiker beter bij een andere provider kunt zitten die wel serieus support op het modem geeft en klachten van klanten over de firmware serieus neemt.

Ik had niet gedacht dat ik dat ooit nog zou concluderen...
haha ja daar dacht ik ook al aan vanochtend. Maar ik heb al tv voor nop dus ik ga 't niet uitproberen. Tenzij ik voor niks zo'n ding in handen krijg natuurlijk.
@Enterprise

Correct. Staat nu op 'routing'. Eerder stond er bij Wan3 bridged mode



TV heeft nog steeds een eigen VLAN, echter deze termineert nu in het modem i.p.v. de settopbox.
Voorheen kreeg elke settopbox een eigen 10.x.x.x-adres, nu wordt er nog maar één 10.x.x.x.-adres gebruikt welke termineert in het modem.
De settopboxen krijgen nu dus een IP-adres uit de DHCP-pool.
[quote=Babylonia]Ter informatie (met name t.b.v. @erikfocus als firmware developer).

Met de nieuwste firmware 02.00.136W4 in de Experia Box, had ik onopgemerkt kennelijk toch een "discrepantie".
Vorige week donderdag werd ik gebeld op mijn vaste lijn maar die deed het kennelijk niet. Werd er door een kennis via mijn mobiel opmerkzaam op gemaakt.

Sorry voor de late reactie.
Oorzaak is bekend, bij Beheer was men vergeten om een script te runnen om dit te voorkomen.
Dit is inmiddels hersteld.
Reputatie 8
Badge +2
Het is duidelijk dat er problemen ondervonden worden m.b.t. de uploadsnelheid na de firmware upgrade van onlangs. Ik verzamel de voorbeelden en zet ze voor jullie door in de organisatie. Zodra ik meer weer over de oorzaak (en belangrijker: de oplossing) koppel ik dit naar jullie terug.
Graag een reactie van Telfort!! (@Micheal ?? )
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij krijg je de nieuwe firmware automatisch... als je deze versie na drie maanden nog niet hebt, kan het misschien nodig zijn om je modem een keertje terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb een paar dagen geleden een Experiabox met oudere firmware aangesloten en na 5 minuten begon het blauwe upgrade-lampje te branden en werd de nieuwe firmware geinstalleerd...
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn Arcadyan modem maar sinds deze update is het modem niet stabiel meer.

Heb in de afgelopen maand denk ik 3 keer de stekker eruit moeten trekken om het weer werkend te krijgen. Wat ik heb meegemaakt is dat de wifi wegvalt en niet meer via de webinterface in te schakelen is, TV die uitvalt (terwijl de rest wel werkt) of geen internet heb (en wel wifi en lan).

Heb nu het modem een harde reset gegeven, ben benieuwd hoe het blijft gaan. Wordt vervolgd.
Reputatie 8
Badge +16
modem loopt vol met CRC-errors,millioenen,en start dan opnieuw op,elke 2 dagen op nieuw en opnieuw en opnieuw enz enz
Normaal gesproken is dit niet firmware gerelateerd. CRC's duiden vaak op een slechte verbinding, de aanwezigheid van een storingsbron of interferentie op de lijn.

Hooguit zou je een factory reset kunnen proberen.
Reputatie 1
Het probleem is dat je met een ander modem (Zyxel 2812) ook niet verder komt. Met de huidige brakke Zyxel-firmware (die al ruim een jaar geen updates heeft gehad) zijn ook snelheidsissues bekend. En verder is de Zyxel met de huidige software op een aantal punten niet stabiel.


Ik weet dat ik met de Zyxel niet verder kom. Deze had ik hiervoor. Daar begonnen vorig jaar de problemen met een lagere uploadsnelheid na een firmware update. Daarom heb ik toen een ander modem gevraagd. Ik was onaangenaam verrast, toen hetzelfde soort probleem ruim 2 maanden geleden bij de Arcadyan opdook na ook een firmware update.
Het probleem bij de Zyxel is nooit opgelost; ik heb er dan ook niet veel vertrouwen in dat het nu bij de Arcadyan wel wordt opgelost.
Sorry Franzki,het zijn FEC-errors,en een factory reset heb ik ongeveer al 30x gedaan.
CRC-errors zijn er maar 65

Reageer