beantwoord

[Modem firmware] Arcadyan Experia Box V8

• 1 september 2015
  • 187 reacties
  • 16556 keer bekeken

Toon het eerste bericht

187 reacties

Reputatie 8
Ter informatie (met name t.b.v. @erikfocus als firmware developer).

Met de nieuwste firmware 02.00.136W4 in de Experia Box, had ik onopgemerkt kennelijk toch een "discrepantie".
Vorige week donderdag werd ik gebeld op mijn vaste lijn maar die deed het kennelijk niet. Werd er door een kennis via mijn mobiel opmerkzaam op gemaakt.

3x harde reset van de Experia Box hielp niet. Heb toen de VOIP-gegevens opnieuw in de Experia Box laten pushen door de klantenservice, maar kon erna nog steeds niet bellen, of gebeld worden. Afgesproken dat ik hier zelf nog wat ging uitzoeken en tevens terugbel afspraak gemaakt. Vanmorgen door Telfort erover teruggebeld.

Maar ik was er die vorige week donderdag al snel zelf uitgekomen.
Omdat de klantenservice als test mij toen ook had gebeld op mijn vaste lijn, zag ik dat wel terug in de loggegevens.
Dus tot aan mijn modem was er die connectie wel, anders wordt dat niet vastgelegd.
Bleek mijn telefoonnummer niet in de VOIP "Account Mapping" te zijn vastgelegd. Ondanks 3x harde reset.
Alsnog handmatig instellen, was het probleem over.

Bij VOIP "Account Mapping" geen telefoonnummer vastgelegd.

Bij het "neerklap menuutje" zat mijn nummer er wel onder, kon het kiezen en alsnog vastleggen (Apply).
Daarmee was het probleem over.

Vanmorgen bij de terugbel actie door Telfort bleken er meer meldingen te zijn binnengekomen van een niet correct werkende VOIP na de laatste firmware upgrade . Maar goed, zelf had ik het dus al opgelost.
[quote=Babylonia]Ter informatie (met name t.b.v. @erikfocus als firmware developer).

Met de nieuwste firmware 02.00.136W4 in de Experia Box, had ik onopgemerkt kennelijk toch een "discrepantie".
Vorige week donderdag werd ik gebeld op mijn vaste lijn maar die deed het kennelijk niet. Werd er door een kennis via mijn mobiel opmerkzaam op gemaakt.

Sorry voor de late reactie.
Oorzaak is bekend, bij Beheer was men vergeten om een script te runnen om dit te voorkomen.
Dit is inmiddels hersteld.
Badge
@erikfocus @Michael

Modem reset gedaan. Het werkt nu wel.

Ik zet weer om van DMZ host naar NAT. Alleen 443 heb ik nodig en is al genoeg voor mij.
Blijf er dan even verder af. Lijn is net omgezet naar Extra i.v.m. intrainen van het modem naar hogere snelheid.
@erikfocus @Michael

Modem reset gedaan. Het werkt nu wel.

Ik zet weer om van DMZ host naar NAT. Alleen 443 heb ik nodig en is al genoeg voor mij.
Blijf er dan even verder af. Lijn is net omgezet naar Extra i.v.m. intrainen van het modem naar hogere snelheid.

Dank voor jou reactie. Ik kon het probleem bij toeval reproduceren omdat ik toevallig een modem in dezelfde toestand had.
Ik heb daarnaast het probleem ook nog hertest bij de KPN-variant van de firmware waar ik het probleem niet tegen kwam.
Reputatie 1
Ik dacht, laat ik eens kijken of er nog reacties in dit topic bij gekomen zijn. Blijkt de indeling van het forum helemaal gewijzigd te zijn. De categorie "Modem firmware" is verdwenen. Waar zal dit topic dan staan? Gezien de omschrijving zal het wel naar de categorie Internet verplaatst zijn. immers dat gaat over "Voor alle vragen over modems, routers, je verbinding en internetsnelheid". Maar nee hoor, daar staat het niet. Ook onder Randapparatuur is het niet te vinden.
Alleen met een zoekopdracht kon ik het vinden. Het is verhuisd naar "Interactieve TV en Digitenne":? Wat heeft modem firmware nu met TV te maken?
Als ik bijvoorbeeld bij Randapparatuur kijk, zie ik topics over prijsverhoging, verbindingsproblemen en portforwarding. De nieuwe indeling van het forum is wel heel onoverzichtelijk.

Tot slot nog even on topic: de uploadsnelheid is weer in orde. En nu met een 80/8 abonnement is de snelheid nog hoger. Wel vreemd dat, terwijl ik al een Internet Extra abonnement (50/5) had en nu nog steeds, ik een nieuw jaarcontract moest aangaan om de nieuwe snelheid te krijgen. Waarom krijgt niet iedereen automatisch de snelheidsverhoging? Immers per 1 juli wordt wel de prijs aangepast, maar de snelheid niet.
Reputatie 8
Inderdaad vreemd dat deze draad over firmware naar deze sectie is verhuist.

Waarom krijgt niet iedereen automatisch de snelheidsverhoging? Immers per 1 juli wordt wel de prijs aangepast, maar de snelheid niet.
Omdat het twee verschillende zaken zijn die op zichzelf niets met elkaar te maken hebben.
- Prijsverhoging per 1 juli geldt voor iedereen die langer dan 3 maanden een abonnement heeft.
- Verbeteringen aan het netwerk die mogelijk tot een hogere snelheid leiden is regio / stad / wijk gerelateerd afhankelijk van de technische mogelijkheden en ingepaste planning + tevens aan gekozen abonnementsvorm die iemand afneemt.
Reputatie 3
Badge
De nieuwe indeling van het forum is wel heel onoverzichtelijk.
Helemaal me eens!
Reputatie 8
Badge +2
De nieuwe indeling is naar onze mening juist wél overzichtelijker geworden. Dit neemt uiteraard niet weg dat dit topic in het 'internet forum gedeelte' thuis hoort. Daar heb ik hem nu naar toe geplaatst. Tevens heb ik het topic 'sticky' gemaakt en is de titel wat algemener. Zo kunnen we eventuele volgende releases ook in dit topic bespreken.

@Modyun, @Ed W.,

Heel goed dat jullie je mening uiten over de overzichtelijkheid van de nieuwe indeling. We staan uiteraard open voor suggesties en verbeterpunten van de gebruikers. Kunnen jullie dit topic aangeven wat er aan scheelt wat jullie betreft?
Reputatie 1

Omdat het twee verschillende zaken zijn die op zichzelf niets met elkaar te maken hebben.
- Prijsverhoging per 1 juli geldt voor iedereen die langer dan 3 maanden een abonnement heeft.
- Verbeteringen aan het netwerk die mogelijk tot een hogere snelheid leiden is regio / stad / wijk gerelateerd afhankelijk van de technische mogelijkheden en ingepaste planning + tevens aan gekozen abonnementsvorm die iemand afneemt.

Ik had en heb een Internet Extra abonnement. Daarvan is de snelheid omhooggegaan van 50/5 naar 80/8 en de prijs per 1 juli a.s. van 27 naar 28 euro. Dat zijn inderdaad twee verschillende zaken, maar waarom kan het ene wel automatisch worden aangepast en het andere niet? Iedereen die Internet Extra heeft kan toch op dat nieuwe profiel gezet worden, mits de omstandigheden dat toelaten uiteraard. Dit zou door Telfort automatisch voor je moeten worden gedaan. Nu krijgen klanten die geen actie ondernemen wel een prijsverhoging, maar geen snelheidsverhoging.
En waarom moet ik om de snelheid te krijgen die hoort bij mijn abonnement dan een nieuw jaarcontract afsluiten? Ik heb nog precies hetzelfde abonnement.
@Modyun, dank voor de bevestiging dat het issue met de uploadsnelheid ook echt is opgelost.
Is "transparante" NAT loopback nu intussen mogelijk op de Experiabox V8?

Ik krijg het alleen werkend als het publieke poortnummer afwijkt van het LAN poortnummer.

Bijv. publieke WAN poort 2255 naar LAN poort 22 -> werkt
Bijv. publieke WAN poort 22 naar LAN poort 22 -> werkt niet
Reputatie 8
@likewise
Zie ander draadje wat je ervoor hebt opgezet < HIER >
Het werkt bij mij namelijk wel gewoon.

Reageer