beantwoord

[Modem firmware] Arcadyan Experia Box V8

• 1 september 2015
  • 187 reacties
  • 16561 keer bekeken

Toon het eerste bericht

187 reacties

@Jheroen

Dan gaan wel de prijzen van de abonnementen omhoog. Moet je dan eens zien wat er voor reacties op komen. 🙂
Persoonlijk vind ik 't best zo. Als er behoefte is aan 'n beter modem dan kan de klant er zelf een kopen.
Vrije keuze.
Reputatie 8
Ik ervaar helemaal geen problemen met de Experia Box.
Storingen die ik wel eens heb ondervonden met TV, hadden allen geen betrekking op de Experia Box zelf.
Ik vind het ook best zo.

Zelf heb ik een 2e router achter de Experia Box gezet die mijn extra wensen aanvult.
Reputatie 8
Badge +9
Ik ervaar helemaal geen problemen met de Experia Box.

De Experiabox heeft hier een maandje of 6 staan draaien en heeft geen problemen gekend, ook de wifi was toereikend.
Ik vermoed dan ook dat de meeste 'klachten' (de legitieme klachten daargelaten) een kwestie zijn van 'meehuilen met de wolven in het bos'.
Een slechte verbinding wordt al snel verweten aan de modem, maar daarna blijkt bijvoorbeeld een brak ISRA-punt de boosdoener.

De budgetmodems die Telfort bij hun abonnementen levert zijn geen krachtpatsers, dat weten we, maar om ieder probleem aan de Experiabox (of de ZyXEL) te wijten gaat me wat ver.
Reputatie 8
Badge +16
Helaas zijn de experia boxen in alle varianten meermaals de oorzaak van ontevreden klanten, hoe simpel is het om goede materialen te gebruiken waardoor klanten tevreden zijn en blijven?

Ik heb hier al geruime tijd een Arcadyan in gebruik en die voldoet gewoon. Nou ben ik ik geen echte heavy user... het blijft beperkt tot wat browsen, downloaden, streamen, social media en bellen.

Natuurlijk zijn er verbeterpunten te bedenken. En er zitten wat storende bugs in de firmware. Maar de meeste gebruikers zullen daar niks van merken.

Als iemand concrete problemen ervaart, dan is het altijd goed om deze te melden. Maar niet altijd is het modem de schuldige...
Reputatie 8
Ter referentie net elders een reactie geplaatst als het gaat om snelheid (LAN in dat geval), en algemene ervaring ermee. Die sluit prima aan op de vorige 2 (3) reacties:
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/sjoemelsoftware-54789/index1.html#post479296
Reputatie 8
Badge +2
Ik heb zojuist vanuit de keten begrepen dat de software in ontwikkeling is en dat deze waarschijnlijk spoedig afgerond is. Zodra ik meer weet over de daadwerkelijke releasedatum zal ik dit wederom mededelen.
Badge
eind deze week heb ik vernomen dat de nieuwe firmware gereleased gaat worden... 🆒
Reputatie 8
Badge +2
Hi yasaryigitsoy! Da's fijn om te lezen. Hoe kom je aan deze wijsheid als ik vragen mag? 🙂
Badge
ivm de storing die bij mij speelt.
Ik heb normaal de zyxel in gebruik, maar van je collega 2e lijn had ik de arcadyan moeten plaatsen omdat er eind deze week een nieuwe firmware gereleased zou worden die het upload probleem zou oplossen.

Momenteel draai ik versie 02.00.132v3W4.. dus ik ben heel erg benieuwd..
Reputatie 8
Badge +9

Momenteel draai ik versie 02.00.132v3W4.. dus ik ben heel erg benieuwd..

Dat is een oudere versie, de meest recente versie is 135.W4.
Ik vermoed dat de 2e-lijns medewerker die voor ogen had, de modem zou na aansluiten op de verbinding namelijk uit zichzelf binnen een aantal minuten de fw-update moeten downloaden en installeren.
Dat is bij jou blijkbaar (nog) niet gebeurd.
Een modemreset (10 seconden de resetbutton indrukken) kan dit alsnog verhelpen...
Badge
o dat ga ik dan even snel doen.. thanks voor de tip..
Reputatie 8
Badge +9
o dat ga ik dan even snel doen.. thanks voor de tip..

Graag gedaan, als het werkt zoals het hoort gaat er na een paar minuten een blauwe upload-lampje branden op de modem.
Badge
en inderdaad er brand een blauwe lampje! nu hopen dat mijn upload probleem hiermee is opgelost!
Reputatie 8
Badge +9
en inderdaad er brand een blauwe lampje! nu hopen dat mijn upload probleem hiermee is opgelost!

Nu even wachten tot de update is voltooid en de modem opnieuw verbindt met het netwerk...
Je hebt dan in ieder geval de meest recente firmware op de modem staan, maar of het je probleem oplost zal moeten blijken.
Welk uploadprobleem heb je dan..?
Badge
tadaaaaa
Reputatie 8
Badge +9
tadaaaaa

Niks meer aan doen..! ;):):D
Badge
echt super bedankt voor je gouden tip met het resetten van de modem!
ik heb nu 02.00.135W4 draaien en hopen dat dit het probleem voorgoed heeft verholpen.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/upload-snelheid-erg-laag-52705
Reputatie 8
Badge +9
echt super bedankt voor je gouden tip met het resetten van de modem!
ik heb nu 02.00.135W4 draaien en hopen dat dit het probleem voorgoed heeft verholpen.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/upload-snelheid-erg-laag-52705

Graag gedaan... ;)
Ik zal betreffende de firmware-update nog even reageren in het genoemde topic...
Reputatie 8
Badge +2
Men heeft mij laten weten dat er 'as we speak' de laatste puntjes op de i worden gezet wat betreft de nieuwe firmware. Als de testfase succesvol verloopt zal er worden overgegaan op een definitieve release. Goed nieuws zo voor het weekend? Dat dacht ik!
Reputatie 8
En wordt er ook nog specifiek informatie verstrekt wat er veranderd wordt?
(Firmware release notes).

Zeker bij netwerksystemen met persoonlijke aanpassingen in de set-up t.b.v. achterliggende services, lijkt me dat zinvol om vooraf reeds daar wat meer gedetailleerde informatie van te hebben, zodat men
--als het zover is--, niet tegen onverwachte problemen aanloopt om een set-up aan te passen.
Reputatie 8
Badge +2
De nieuwe release is bij mijn weten alleen een patch die ervoor zorgt dat de 'upload problemen' worden verholpen. Specifieke 'release notes' zijn er dan ook niet echt. 🙂
Reputatie 1
Men heeft mij laten weten dat er 'as we speak' de laatste puntjes op de i worden gezet wat betreft de nieuwe firmware. Als de testfase succesvol verloopt zal er worden overgegaan op een definitieve release. Goed nieuws zo voor het weekend? Dat dacht ik!
We zijn inmiddels 2 weken verder en ik heb nog steeds geen nieuwe firmware ontvangen. Dus niet zulk goed nieuws vlak voor het weekend! Het probleem met de veel lagere upload speelt inmiddels al 6 maanden.
Michael, Wanneer kunnen we eindelijk de nieuwe firmware verwachten?
Reputatie 8
Badge +2
Het uitrollen van de nieuwe software is helaas niet iets wat over één nacht ijs gaat. Momenteel is het bekend dat de tests van de software goed zijn verlopen en dat een uitrol niet heel lang meer kan duren. Ik snap best dat het rottig is om elke keer een 'wazig' statement te vernemen die niet veel zegt over de werkelijke releasedatum (want dit is natuurlijk het belangrijkste). Dit komt omdat ik graag zeker ben van het feit dat áls ik een concrete datum noem, wij dit ook kunnen nakomen en er geen beloftes worden gemaakt die niet worden nagekomen. Ik vertrouw op jullie begrip! 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Ik kan inmiddels mededelen dat het uitrollen van de firmware medio mei gaat plaatsvinden! Het wachten wordt dus enigszins beloond. Indien er meer concrete data begint, deel ik dit weer mede!
Reputatie 1
Een paar dagen geleden zag ik dat ik een nieuw IP adres had gekregen en dat mijn uploadsnelheid volgens mijn modem nu 10448 kbps is. Ik heb officieel een 50/5 abonnement. Bij de DSL-abonnementen zie ik alleen maar 40/4 en 80/8 staan. Hoe zit dit nu? Ik zie nergens een uploadsnelheid van 10 Mbps staan en ik heb ook niets veranderd aan mijn abonnement. Krijgt iedereen een snelheidsverhoging? Gaat mijn downloadsnelheid ook binnenkort omhoog?
Ik ben uiteraard blij met de verhoging van mijn uploadsnelheid. Nu haal ik eindelijk weer eens een snelheid van 5 Mbps, die ik tot september 2015 haalde. Ik haal volgens Speedtest zelfs iets meer nl. 6 Mbps. Nu de nieuwe firmware nog!

Reageer