beantwoord

[Modem firmware] Arcadyan Experia Box V8

• 1 september 2015
  • 187 reacties
  • 16700 keer bekeken

Toon het eerste bericht

187 reacties

Badge
Sinds vanmorgen staat er nieuwe firmware op mijn Arcadyan.

Sinds vandaag kan ik geen pop3 meer binnenhalen van andere providers.
Net een reset gedaan en werkt weer,

Maar zodra ik Enable DMZ Function aanzet valt het ophalen van de email uit van andere providers uit en kan ik geen mails meer versturen.

Heb net uitgezet en kan weer zonder problemen mails versturen en ontvangen.
Dit probleem is sinds de nieuwe firmware.

Via IMAP lukt het wel om connectie te maken, maar via pop3 niet.

In log modem zie ik ook continu deze error voorbijkomen:
TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

Zie trouwens ook deze waarde erg hoog:
uncorrected DTU Counter 503545
Direct bij reboot al een hoog getal.
Badge
Heb nu als workaround een nat port mapping rule voor mijn vpn server aangemaakt.

Mail blijft werken pop3 en VPN-tunnel kan ik vanaf extern ook weer opzetten naar thuis 🙂
nou laten we het eens terug brengen naar n situatie irl.
Hij die het hardst en het vaakst roept krijgt dikwijls het eerst antwoord. :)
Dat modem doet dat ook maar. Want stel je voor dat het modem bescheiden 1 keer p/dag om info zou vragen en toevallig is er net 'n kink in de kabel.
Ik weet t, erg technisch onderbouwt is mijn theorie niet. En ja, zou ergens in de software van dat ding miss best anders kunnen. Maar miss is dit modem niet zo slim. Kwaad kan 't kennelijk niet. Ik zie 't regelmatig terug komen op t forum als zorggelijk item. Bij mij is t exact zo trouwens.
@Michael waar heeft het wel mee te maken dan ?? Ik ervaar deze problemen sinds de nieuwe firmware update ???
is het mogelijk dat ik deze problemen ervaar omdat t modem nu op routing mode staat ?? (ik gebruik een archer v7 als router ).

Ik heb modem al zovaak gereset en dat heeft niet geholpen, ook heb ik aantal keren contact opgenomen met klantenservice van telfort maar die kwamen niet verder dan mij te vertellen dat ik het moest resetten...
Reputatie 8
Als het nodig is één keer per uur info op te vragen, uiteraard moet dat dan ook gestand blijven. Alleen wie "het eerst roept", of de ander, zou wel beter afgehandeld kunnen worden. Ik denk een paar regeltjes code in de firmware aanpassen en het zou netjes opgelost kunnen zijn. Maar goed, ik denk dat het Telfort team dat het beste zou kunnen doorspelen naar de heren technici.
Reputatie 1
Hoi Modyun! De internetsnelheid van alle klanten met een Standaard- en Extra abonnement wordt in fasen verhoogd naar 40Mb/s / 4Mb/s en 80Mb/s / 40Mb/s (Extra). In praktijk kunnen de snelheden zelfs hoger uitvallen. Kennelijk zat jij in een 'vroege batch', aangezien je er nu al plezier van hebt. De verwachting is dat het nog een lange tijd duurt voordat alle klanten zijn omgezet naar het andere netwerk. Dit om ervoor te zorgen dat het netwerk niet overbelast raakt.

Ha Michael, dat is goed nieuws. Maar krijg je bij een Extra abonnement werkelijk een uploadsnelheid van 40 Mbps? Dit wijkt fors af van de uploadsnelheid van een Standaard abonnement. Of is het een typo?
Op dit moment heb ik met Extra volgens mijn modem een Actual data rate van 51997/10448 kbps (dat haal ik met de huidige firmware upstream uiteraard niet) en een Attainable rate van 115702/49011 kbps. Ik zou up dus wel 40Mbps kunnen halen.
Reputatie 3
Badge +2
@ Wil-i-am Net na mijn bericht van vanmorgen kon ik ook hier geen pop3 mail ontvangen, bij alle Telfort mailaccounts.

Wat later na het aanzetten van onze mobiele telefoons kreeg ik daar ook meldingen dat het mail ophalen niet gelukt was.

Zowel bij de pc als bij de mobiele telefoons werd gevraagd naar het wachtwoord.

We hebben niets gereset of aangepast maar hebben het zo maar even gelaten en na een uur waren alle problemen voorbij..

We kunnen zowel op de pc als op de mobieltjes onze mails ontvangen ( alles staat bij ons op pop3)
Reputatie 1
Ik dacht, laat ik eens kijken of er nog reacties in dit topic bij gekomen zijn. Blijkt de indeling van het forum helemaal gewijzigd te zijn. De categorie "Modem firmware" is verdwenen. Waar zal dit topic dan staan? Gezien de omschrijving zal het wel naar de categorie Internet verplaatst zijn. immers dat gaat over "Voor alle vragen over modems, routers, je verbinding en internetsnelheid". Maar nee hoor, daar staat het niet. Ook onder Randapparatuur is het niet te vinden.
Alleen met een zoekopdracht kon ik het vinden. Het is verhuisd naar "Interactieve TV en Digitenne":? Wat heeft modem firmware nu met TV te maken?
Als ik bijvoorbeeld bij Randapparatuur kijk, zie ik topics over prijsverhoging, verbindingsproblemen en portforwarding. De nieuwe indeling van het forum is wel heel onoverzichtelijk.

Tot slot nog even on topic: de uploadsnelheid is weer in orde. En nu met een 80/8 abonnement is de snelheid nog hoger. Wel vreemd dat, terwijl ik al een Internet Extra abonnement (50/5) had en nu nog steeds, ik een nieuw jaarcontract moest aangaan om de nieuwe snelheid te krijgen. Waarom krijgt niet iedereen automatisch de snelheidsverhoging? Immers per 1 juli wordt wel de prijs aangepast, maar de snelheid niet.
Reputatie 8
Badge +2
Men heeft mij laten weten dat er 'as we speak' de laatste puntjes op de i worden gezet wat betreft de nieuwe firmware. Als de testfase succesvol verloopt zal er worden overgegaan op een definitieve release. Goed nieuws zo voor het weekend? Dat dacht ik!
Reputatie 3
Badge +2
Volgens de website van Telfort zouden de mail problemen voorbij zijn.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

De problemen stonden 9 uur geleden niet op de website gemeld !
Reputatie 3
Badge
De nieuwe indeling van het forum is wel heel onoverzichtelijk.
Helemaal me eens!
Reputatie 1
Fijn dat ze Opnieuw gaan testen, misschien kunnen ze dat hier ter plaatse doen i.p.v. een zogenaamde testomgeving.
Ik kan wel alvast mededelen dat mijn modem is ingetraind op:

Attainable Rate 50030 (Kbps.) 95378 (Kbps.)

Dus daar zal het niet aan liggen, ik heb zelfs een nieuw modem gehad om te proberen maar dat maakt niks uit, het enigste wat wel echt helpt zoals bekend is om QOS uit te zetten dan is mijn upload bijna 3Mbit. Lijkt me toch echt te komen door aanpassing van de firmware.
Reputatie 8
Ik vermoed dat het een typo is.
Reputatie 3
Badge +2
Hier ook de update gekregen ,ging probleemloos
VDSL 2+ tot wijkkast glasvezel , laatste stukje koper
Snelheden zijn onveranderd, alleen de TV-ontvanger even uit/aan moeten schakelen (geen standby ) omdat opnames niet afspeelbaar waren.
Reputatie 8
Badge +10
Het modem checkt standaard éénmaal per 2 uur (7200 seconden) de lease van het IP-adres.
Op de helft van de lease time vraagt het device aan de DHCP-server van de provider of het IP-adres nóg een lease time periode mag worden gegeven.
En op dát verzoek wordt door de server niet (correct) geantwoord, en dat zie je in het log.
Wellicht is dat inderdaad te verhelpen maar lijkt me voor de provider geen haastklus... 😉
Reputatie 8
En wordt er ook nog specifiek informatie verstrekt wat er veranderd wordt?
(Firmware release notes).

Zeker bij netwerksystemen met persoonlijke aanpassingen in de set-up t.b.v. achterliggende services, lijkt me dat zinvol om vooraf reeds daar wat meer gedetailleerde informatie van te hebben, zodat men
--als het zover is--, niet tegen onverwachte problemen aanloopt om een set-up aan te passen.
Reputatie 3
Badge +2
Na deze firmware update staat het modem nu in : routed mode ipv bridged mode.
Ik gebruik mijn modem gewoon als modem voor internet tv en vastbellen dus extra functionaliteit heb ik niet nodig.

Is die routed mode nu "beter" , " veiliger" dan de bridged mode ?
Waarom nu routed mode ?
Ik heb al rond gekeken op wijde internet maar het wordt mij niet echt duidelijk.
Reputatie 8
Badge +2
De nieuwe indeling is naar onze mening juist wél overzichtelijker geworden. Dit neemt uiteraard niet weg dat dit topic in het 'internet forum gedeelte' thuis hoort. Daar heb ik hem nu naar toe geplaatst. Tevens heb ik het topic 'sticky' gemaakt en is de titel wat algemener. Zo kunnen we eventuele volgende releases ook in dit topic bespreken.

@Modyun, @Ed W.,

Heel goed dat jullie je mening uiten over de overzichtelijkheid van de nieuwe indeling. We staan uiteraard open voor suggesties en verbeterpunten van de gebruikers. Kunnen jullie dit topic aangeven wat er aan scheelt wat jullie betreft?
Reputatie 8
Badge +10

Is die routed mode nu "beter" , " veiliger" dan de bridged mode ?
Waarom nu routed mode ?

Routed mode is net zo veilig als je internetverbinding, iTV komt nu op hetzelfde VLAN binnen als je internetverbinding.
Routed Mode wordt geimplementeerd omdat Telfort in de nabije toekomst (net als bijv. de Horizon box van Ziggo) interactief gebruik wil gaan maken van de TV-ontvanger, met apps e.d..
En daar heb je internet voor nodig... :8
Reputatie 2
Badge
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Haal je nou 50/3 omdat het de beperking is van het abbonement een upload van 3? Of door een technische beperking? In dat laatste geval heeft upgraden geen zin want je blijft dan 50/3 houden. Probeer bij elke aanbieding en snelheid te bedenken dat het TOT snelheden zijn. Op sommige adressen kan je bijvoorbeeld 33mb halen. Is het dan zinvol om meer te betalen naar een duurder pakket voor slechts 3mb? De keus is aan jou :)

Praktijkvoorbeeld: mijn ouders halen nu 27down en slechts 1,4up... Niks aan te doen helaas.
Badge
Dit probleem is een andere dan die mail storing van vanmorgen.

Ik kan nog steeds reproduceren door Enable DMZ Function. Dan valt pop3 mail direct uit van andere providers.

Ik laat mijn workaround even aanstaan.

Uploadsnelheid met deze firmware is wel hoger dan die hiervoor opstond.
Reputatie 8
Badge +16
Is op dit moment de conclusie dat alleen de DSL-klanten last hebben van de terugval in snelheid?
@Hesjo
Als je QoS nu weer aanzet dan lijkt de hoge uploadsnelheid gehandhaaft te blijven.
Tot dat je de modem reboot, dan moet je QoS weer opnieuw uit- en weer inschakelen.
Zo heb ik het althans begrepen... :8

Dat lijkt inderdaad te werken. Bedankt voor de tip!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Modyun, uiteraard is dat een hele knullige typo. Het zou vreemd zijn om het ene abonnement 8 Mb/s upload te geven en het andere 40 Mb/s. 🙂 Mijn excuus voor de verwarring. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
@Enterprise Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Nu maar wachten op de apps 🆒

Reageer