beantwoord

[Modem firmware] Arcadyan Experia Box V8

  • 1 september 2015
  • 187 reacties
  • 16579 keer bekeken


Toon het eerste bericht

187 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ook hier sinds kort opeens een ontzettend instabiele internetverbinding. Ik gok dat er ook een verband is met de nieuwe firmware.

Ik gok van niet... tenzij je de problemen al in augustus had. Want deze firmware is alweer bijna 3 maanden uit.

Advies is eigenlijk om een eigen topic aan te maken voor je probleem.
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn Arcadyan modem maar sinds deze update is het modem niet stabiel meer.

Heb in de afgelopen maand denk ik 3 keer de stekker eruit moeten trekken om het weer werkend te krijgen. Wat ik heb meegemaakt is dat de wifi wegvalt en niet meer via de webinterface in te schakelen is, TV die uitvalt (terwijl de rest wel werkt) of geen internet heb (en wel wifi en lan).

Heb nu het modem een harde reset gegeven, ben benieuwd hoe het blijft gaan. Wordt vervolgd.
Graag een reactie van Telfort!! (@Micheal ?? )
Reputatie 8
Badge +2
Uit analyses is gebleken dat er niets veranderd zou moeten zijn in de uploadsnelheid. Er is dan ook niets bijzonders uit de tests bij de betreffende cases die behandeld zijn gekomen. Ik kan me voorstellen dat jullie hier anders over denken. Mocht je alsnog een probleem ervaren, dan wil ik jullie verzoeken dit te melden en daarbij te vermelden welke problemen je exact ervaart, het liefst met screenshots zodat ik dit duidelijk kan terugkoppelen binnen de organisatie. Bij voorbaat dank.
Reputatie 8
Badge +16
@Michael

Kun je uitleggen wat er getest is en hoe het getest is? Bij mij (en anderen) is het gewoon reproduceerbaar. Dat wil niet zeggen dat het overal misgaat... maar het is wel een indicatie voor een potentieel probleem.

Ik heb getest door twee keer een Speedtest te doen respectievelijk met QOS in- en uitgeschakeld en dan zie je een verschil. Verder heb ik gelukkig veel vergelijkingsmateriaal met Speedtests van oudere firmwares en de Zyxel.

Ik vind het jammer dat Telfort niet gewoon op basis van dit topic constateert dat er ècht iets aan de hand is en doorgaat met het onderzoek.

Ik ga niet een nieuw topic aanmaken. Alles staat in dit topic al gedetailleerd vermeld.

Maar wellicht ten overvloede een quote van mezelf waarin ik in drie zinnen het probleem uitleg:

Ik heb nu ook de nieuwe firmware (02.00.135W4) en kan bevestigen dat je met QoS ingeschakeld 40% uploadsnelheid kwijtraakt ten opzichte van de intrainsnelheid van het modem.

Met de vorige firmware was het "slechts" 14%.

En zonder QoS is het maar 5% protocol overhead.
Ervaart hier niemand dat internet niet stabiel is en dat het lang duurt voordat een website geladen is ??? Af en toe krijg ik de pagina "pagina niet gevonden" te zien en vervolgens wordt ik doorverwezen naar de juiste site ??

Hoor graag van jullie

Edit: heb het hier over WIFI
Reputatie 8
Badge +16
Mocht je alsnog een probleem ervaren, dan wil ik jullie verzoeken dit te melden en daarbij te vermelden welke problemen je exact ervaart, het liefst met screenshots zodat ik dit duidelijk kan terugkoppelen binnen de organisatie.

Zo dan? (al vond ik de eerdere posts van anderen en van mij al heel duidelijk).


Is het nog steeds mogelijk om met de nieuwe firmware bridged iptv te gebruiken? Ik heb al die apps niet nodig.
Ervaart hier niemand dat internet niet stabiel is en dat het lang duurt voordat een website geladen is ??? Af en toe krijg ik de pagina "pagina niet gevonden" te zien en vervolgens wordt ik doorverwezen naar de juiste site ??

Hoor graag van jullie

Edit: heb het hier over WIFI


Kan het komen omdat modem nu op routing mode staat ?? (ik gebruik een archer v7 als router )
Reputatie 1
Uit analyses is gebleken dat er niets veranderd zou moeten zijn in de uploadsnelheid. Er is dan ook niets bijzonders uit de tests bij de betreffende cases die behandeld zijn gekomen. Ik kan me voorstellen dat jullie hier anders over denken. Mocht je alsnog een probleem ervaren, dan wil ik jullie verzoeken dit te melden en daarbij te vermelden welke problemen je exact ervaart, het liefst met screenshots zodat ik dit duidelijk kan terugkoppelen binnen de organisatie. Bij voorbaat dank.
Het is ongeloofwaardig dat je met dit antwoord komt !
Ik dacht even dat Telfort onze klachten serieus zou nemen maar helaas!
De klachten zijn bekend bij u/telfort inclusief de bijbehorende bewijzen/screenshots dus vragen naar hetzelfde is dus zinloos!
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Er is meermaals getest op een testomgeving die overeenkomt met een verbinding bij onze gebruikers. Het feit dat dit nog speelt bij jou (en misschien ook bij anderen) geeft aan dat er inderdaad iets niet helemaal goed gaat (wat mogelijk lastiger te detecteren is dan aanvankelijk gedacht). Ik heb jouw duidelijke screenshot (waarvoor dank) wederom doorgezet naar de mensen die hierover gaan, ik houd je op de hoogte van de vorderingen.

@karish,

Deze problemen zijn mij niet bekend, althans, deze lijken niet zoveel met de vernieuwde firmware te maken te hebben.

@DolphinCraft,

Voor meer informatie over bridged iTV wil ik je graag wijzen op dit topic.

Edit:

@seppetto,

Het is helaas een lastig te traceren probleem. Zodoende is het noodzakelijk nieuwe gegevens aan te leveren. Ook jouw situatie heb ik als voorbeeld doorgestuurd naar de mensen die dit gaat testen en uitsluiten.
@Michael waar heeft het wel mee te maken dan ?? Ik ervaar deze problemen sinds de nieuwe firmware update ???
is het mogelijk dat ik deze problemen ervaar omdat t modem nu op routing mode staat ?? (ik gebruik een archer v7 als router ).

Ik heb modem al zovaak gereset en dat heeft niet geholpen, ook heb ik aantal keren contact opgenomen met klantenservice van telfort maar die kwamen niet verder dan mij te vertellen dat ik het moest resetten...
Reputatie 1
Fijn dat ze Opnieuw gaan testen, misschien kunnen ze dat hier ter plaatse doen i.p.v. een zogenaamde testomgeving.
Ik kan wel alvast mededelen dat mijn modem is ingetraind op:

Attainable Rate 50030 (Kbps.) 95378 (Kbps.)

Dus daar zal het niet aan liggen, ik heb zelfs een nieuw modem gehad om te proberen maar dat maakt niks uit, het enigste wat wel echt helpt zoals bekend is om QOS uit te zetten dan is mijn upload bijna 3Mbit. Lijkt me toch echt te komen door aanpassing van de firmware.
Reputatie 1
Uit analyses is gebleken dat er niets veranderd zou moeten zijn in de uploadsnelheid. Er is dan ook niets bijzonders uit de tests bij de betreffende cases die behandeld zijn gekomen. Ik kan me voorstellen dat jullie hier anders over denken. Mocht je alsnog een probleem ervaren, dan wil ik jullie verzoeken dit te melden en daarbij te vermelden welke problemen je exact ervaart, het liefst met screenshots zodat ik dit duidelijk kan terugkoppelen binnen de organisatie. Bij voorbaat dank.

Er is bij mij niets veranderd, sinds ik dit probleem ruim 2 maanden geleden meldde. Ik heb een 50/5 abonnement en mijn uploadsnelheid zonder QoS is 5 Mbit/s en met QoS 3 Mbit/s.
Als jullie dit probleem niet kunnen oplossen, stuur me dan maar een modem waarmee ik de snelheid wel kan halen. Het kan niet liggen aan de afstand tot de straatkast. Die is minder dan 200 m. De attainable rate is dan ook prima, 112473 down en 50475 Kbit/s up.
Reputatie 8
Badge +16
Het probleem is dat je met een ander modem (Zyxel 2812) ook niet verder komt. Met de huidige brakke Zyxel-firmware (die al ruim een jaar geen updates heeft gehad) zijn ook snelheidsissues bekend. En verder is de Zyxel met de huidige software op een aantal punten niet stabiel.

De Zyxel wordt al ruim een jaar niet meer actief ondersteund door Telfort. En het lijkt erop dat Telfort dezelfde weg is ingeslagen met de Experiabox 8.

Enige hoop is dat Telfort snel met een nieuw modem komt dat wel fatsoenlijke support krijgt. Anders blijven er twee keuzes over, een eigen modem neerzetten of een andere provider kiezen. Want nu is het allemaal erg onder de maat qua technische support op de modems.
Reputatie 8
Badge +2
Na meerdere analyses is het duidelijk geworden dat er een bug zit in de firmware van de Experia Box v8. Wij hebben aan de hand hiervan een 'bugfix' aangevraagd bij de leverancier. Aangezien een dergelijke oplossing nogal wat voeten in de aarde heeft, kan het even duren voordat er de problemen worden opgelost. Het is mede hierom niet duidelijk wanneer de problemen worden opgelost. Volgende week donderdag zal ik een statusupdate geven zodat jullie in ieder geval op de hoogte blijven van de vorderingen.
Reputatie 1
Prima ! hopenlijk kunnen ze het oplossen!
Reputatie 1
Het probleem is dat je met een ander modem (Zyxel 2812) ook niet verder komt. Met de huidige brakke Zyxel-firmware (die al ruim een jaar geen updates heeft gehad) zijn ook snelheidsissues bekend. En verder is de Zyxel met de huidige software op een aantal punten niet stabiel.


Ik weet dat ik met de Zyxel niet verder kom. Deze had ik hiervoor. Daar begonnen vorig jaar de problemen met een lagere uploadsnelheid na een firmware update. Daarom heb ik toen een ander modem gevraagd. Ik was onaangenaam verrast, toen hetzelfde soort probleem ruim 2 maanden geleden bij de Arcadyan opdook na ook een firmware update.
Het probleem bij de Zyxel is nooit opgelost; ik heb er dan ook niet veel vertrouwen in dat het nu bij de Arcadyan wel wordt opgelost.
Reputatie 1
Ik zag op de website van Telfort staan dat de nieuwe VDSL abonnementen zijn:
Internet Standaard 40/4 voor € 24 en
Internet Extra 80/8 voor € 28.
Ik heb nu Internet Extra en haal in de praktijk na de firmware update 50/3 voor € 27. Deze snelheid is vergelijkbaar met het nieuwe Internet Standaard, maar dat is € 3 goedkoper. Telfort wil me niet daar naar overzetten, omdat ik nog in een jaarcontract zit.
Ik kan wel naar de nieuwe snelheid van Internet Extra worden overgezet, maar dan moet ik een nieuw jaarcontract aangaan. Waarom moet ik een nieuw jaarcontract aangaan, als mijn abonnement Internet Extra blijft? Tevens geldt dat ik dan in de praktijk waarschijnlijk 80/5 haal, ik neem tenminste niet aan dat mijn uploadsnelheid dan magisch hersteld is. Dus ook dan
haal ik niet de snelheid die bij dat abonnement hoort.
Nu ben ik best bereid voor de resterende 6 maanden van mijn jaarcontract € 1 per maand meer te betalen, maar niet om dan nog eens 6 maanden extra aan mijn contract vast te zitten, terwijl Telfort niet in staat is de juiste snelheid te leveren, die volgens de waarden in mijn modem en de afstand van minder dan 200 m tot de straatkast, makkelijk gehaald moet kunnen worden.
Ik heb vorig jaar al vele maanden een te lage uploadsnelheid met het Zyxelmodem gehad en nu al weer 3 maanden met de Experiabox. Als er dan met de nieuwe snelheden van VDSL een oplossing mogelijk is, weigert Telfort mee te werken, omdat bij de snelheidsverandering automatisch een nieuw jaarcontract hoort. Ik ben diep teleurgesteld in deze bureaucratische houding en als er niets verandert, ben ik over 6 maanden weg bij Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb nu Internet Extra en haal in de praktijk na de firmware update 50/3 voor € 27. Deze snelheid is vergelijkbaar met het nieuwe Internet Standaard, maar dat is € 3 goedkoper. Telfort wil me niet daar naar overzetten, omdat ik nog in een jaarcontract zit.

Dat is een probleem dat al bestaat sinds er internetproviders zijn... namelijk dat er tijdens de looptijd van een contract ineens een sneller abonnement of goedkoper abonnement beschikbaar komt. Standaard kun je altijd overstappen naar een duurder (jaar-)contract, maar niet naar een goedkoper. En dat is gewoon de pech die je hebt.

Wat natuurlijk wel een serieus probleem is, is dat je 40% van je upload kwijtraakt door een brakke modem-firmware. Het is jammer dat dit niet echt voortvarend wordt opgepakt.
Reputatie 1
Standaard kun je altijd overstappen naar een duurder (jaar-)contract.
Kijk en hier zit dus het probleem. Ik wil wel overstappen naar een duurder abonnement, het nieuwe Internet Extra, maar ik wil mijn huidige jaarcontract niet verlengen. Immers ik krijg dan de uploadsnelheid (5 Mb/s) die bij mijn huidige abonnement hoort en niet de uploadsnelheid die bij het nieuwe abonnement hoort. Ik voel daarom niets voor het verlengen van mijn contract.
Telfort volgt helaas star de regeltjes, dat je bij het overstappen naar een andere snelheid automatisch een nieuw jaarcontract aangaat. Jammer dat ze zich in dit geval dat ik al maanden 40% van mijn uploadsnelheid mis, niet wat flexibeler opstellen. Zo zouden ze een klant (al sinds jaren) tevreden kunnen houden.
Reputatie 2
Badge
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Haal je nou 50/3 omdat het de beperking is van het abbonement een upload van 3? Of door een technische beperking? In dat laatste geval heeft upgraden geen zin want je blijft dan 50/3 houden. Probeer bij elke aanbieding en snelheid te bedenken dat het TOT snelheden zijn. Op sommige adressen kan je bijvoorbeeld 33mb halen. Is het dan zinvol om meer te betalen naar een duurder pakket voor slechts 3mb? De keus is aan jou :)

Praktijkvoorbeeld: mijn ouders halen nu 27down en slechts 1,4up... Niks aan te doen helaas.
Reputatie 8
Badge +16
Ik denk dat Modyun 40% verschil ziet tussen de intrainsnelheid (5Mbps) en de Speedtest-snelheid (3Mbps).

En dat zou dan komen door een technische beperking (bug!) in het modem.
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn Arcadyan modem maar sinds deze update is het modem niet stabiel meer.

Heb in de afgelopen maand denk ik 3 keer de stekker eruit moeten trekken om het weer werkend te krijgen. Wat ik heb meegemaakt is dat de wifi wegvalt en niet meer via de webinterface in te schakelen is, TV die uitvalt (terwijl de rest wel werkt) of geen internet heb (en wel wifi en lan).

Heb nu het modem een harde reset gegeven, ben benieuwd hoe het blijft gaan. Wordt vervolgd.


Wordt vervolgd inderdaad: na 33 dagen up is de router gister gecrashed. Dus iets stabieler maar nog zeker niet goed.
Dit is het logbestand van mijn modem de Arcadyan V8 heb dit na de firmware update van ongeveer 4maanden terug
modem loopt vol met CRC-errors,millioenen,en start dan opnieuw op,elke 2 dagen op nieuw en opnieuw en opnieuw enz enz
Ander modem helpt niet,iemand een oplossing?????????
12/03/2015 13:57:12 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:09 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:06 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:05 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:57:02 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:59 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:56 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:53 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:52 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:49 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:46 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:43 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:40 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:39 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:36 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:33 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:30 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:27 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:26 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:23 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:20 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:17 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:14 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:14 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.170.155.254,Lease time=7200
12/03/2015 13:56:14 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.103.47
12/03/2015 13:56:13 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:10 DHCP Client: [ATM3]Send Discover12/03/2015 13:45:40 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:45:37 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:45:36 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:45:33 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:45:30 DHCP Client: [ATM3]Send Discover12/03/2015 13:43:49 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:46 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:43 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:40 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:39 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:43:36 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:33 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:30 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:27 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:26 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:43:23 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:20 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:17 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:14 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:13 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:43:10 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:07 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:04 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:01 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:43:00 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:42:57 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:42:54 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:42:51 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:42:48 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:42:47 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:42:44 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:42:41 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:42:38 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:42:35 DHCP Client: [ATM3]Send Discover12/03/2015 13:36:44 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:43 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:36:40 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:37 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:34 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:31 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:30 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:36:27 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:24 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:21 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:18 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:17 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:36:14 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:11 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:08 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:05 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:36:04 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:36:01 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:35:58 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:35:55 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:35:52 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:35:51 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information12/03/2015 13:34:56 DHCP Client: [ATM3]Send Discover

Reageer