beantwoord

[Modem firmware] Arcadyan Experia Box V8

  • 1 september 2015
  • 187 reacties
  • 16701 keer bekeken


Toon het eerste bericht

187 reacties

Reputatie 3
Badge +2
@Michael Betekend dit dat het uitrollen van deze firmwareversie nu helemaal is/wordt stopgezet ?
Reputatie 8
Badge +16
Zodra ik meer weer over de oorzaak (en belangrijker: de oplossing) koppel ik dit naar jullie terug.

Het klinkt misschien wat cynisch. Maar volgens mij moet webcare ook nog steeds terugkomen op de Zyxel firmware waar vergelijkbare problemen mee zijn... en daar wachten we al ruim een jaar op.
Reputatie 3
Badge +2
@Franki Je klinkt beslist niet cynisch hoor , maar persoonlijk denk ik dat maar een zeer kleine groep gebruikers dit euvel in deze versie firmware zal opmerken en dat er dus niets aan gedaan gaat worden. Of ben ik nu cynisch ? 😳
Badge +1
Gelukkig heb ik de laatste update nog niet gehad, houden zo 😃
Reputatie 1
Sinds deze week heb ik ongeveer elke dag problemen met het internet. zowel bedraad internet,als wifi, ook ITV.
De verbinding is ;
-Wisselend langzaam
-ITV opnamen terugkijken werkt soms wel soms niet
-Modem in 1 week ruim 4x moeten resetten (doormiddel van webinterface 'reboot router')

Dit alles is met een VGV7519 Firmware Version:02.00.135W4

Ik zag in de router dat tegenwoordig Qos wordt gebruikt.
Ik heb Qos uitgeschakeld om te kijken of dit iets zou verbeteren.
Helaas werd het toen volgens mij alleen maar erger, dus Qos staat inmiddels weer aan.
Kan ik een rollback krijgen want sinds deze firmware heb ik constant problemen (ook met mijn vrouw 😉 'ik heb wéér geen internet''
Reputatie 8
Badge +16
Ik zag in de router dat tegenwoordig Qos wordt gebruikt.

Voor zover ik weet heeft Telfort altijd modems geleverd waar QoS aangezet was. Alleen werkt het tegenwoordig niet goed meer...
Reputatie 1
Ik zag in de router dat tegenwoordig Qos wordt gebruikt.

Voor zover ik weet heeft Telfort altijd modems geleverd waar QoS aangezet was. Alleen werkt het tegenwoordig niet goed meer...


Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik liever een reactie van bijv Telfort. Je antwoord lost namelijk niets op..
Reputatie 8
Badge +10
Probeer eens een harde reset d.m.v. de resetbutton op de achterkant van de modem.
10 seconden ingedrukt houden tot je een klik hoort, dan loslaten.
Reputatie 1
Probeer eens een harde reset d.m.v. de resetbutton op de achterkant van de modem.
10 seconden ingedrukt houden tot je een klik hoort, dan loslaten.


Ik neem aan dat ik met een 'harde reset' mijn NAT rules kwijt ben.
Ik zal dus voor de zekerheid een backup maken van de configuratie.
Reputatie 8
Badge +16

Ik neem aan dat ik met een 'harde reset' mijn NAT rules kwijt ben.
Ik zal dus voor de zekerheid een backup maken van de configuratie.


Dat klopt, ik zou alleen even wachten met het terug zetten van de back-up na de reset. Mogelijk dat daardoor het conflict weer terug komt en je wederom een wegvallende verbinding hebt.
Reputatie 8
Badge +10


Ik neem aan dat ik met een 'harde reset' mijn NAT rules kwijt ben.


Dat klopt, maar die rules zijn toch zo weer aangemaakt..?
Je moet er wel iets voor over hebben... :8
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik liever een reactie van bijv Telfort. Je antwoord lost namelijk niets op..

Dan kun je beter een eigen topic aanmaken voor je specifieke probleem.

Dit topic gaat over de nieuwe firmware en de snelheidsproblemen die het veroorzaakt.
Hier hetzelfde probleem (had nog een apart topic geopend, maar werd op dit topic gewezen).
Ik heb Internet en TV met een internet Extra abonnement. De downloadsnelheid is met gemiddeld 47.46 Mbps prima in orde, maar de uploadsnelheid is met 3.11 Mbps aan de lage kant. Nu weet ik wel dat de beloofde 5 Mbps theoretisch is, maar voor mij was juist de hogere uploadsnelheid de reden om voor Internet Extra te kiezen, aangezien ik vaak grote bestanden moet versturen (glasvezel is nog geen optie hier).
QoS uitschakelen levert 4.83 Mbps op.
Reputatie 8
Badge +10
@Hesjo
Als je QoS nu weer aanzet dan lijkt de hoge uploadsnelheid gehandhaaft te blijven.
Tot dat je de modem reboot, dan moet je QoS weer opnieuw uit- en weer inschakelen.
Zo heb ik het althans begrepen... :8
@Hesjo
Als je QoS nu weer aanzet dan lijkt de hoge uploadsnelheid gehandhaaft te blijven.
Tot dat je de modem reboot, dan moet je QoS weer opnieuw uit- en weer inschakelen.
Zo heb ik het althans begrepen... :8


Dat lijkt inderdaad te werken. Bedankt voor de tip!
Wat is überhaupt het voordeel van Qos? Eerlijk gezegd zie ik dat niet zo 1 2 3.
Reputatie 8
Badge +16
QoS zorgt ervoor dat bepaald dataverkeer voorrang krijgt. Hiermee zorg je er bijvoorbeeld voor dat je VoIP telefonie niet wegvalt als je zwaar aan het downloaden bent. Het VoIP-verkeer krijgt dan voorrang en de benodigde bandbreedte wordt in het modem gereserveerd.

En vermoedelijk zit er voor ITV ook een hogere prioriteit on het modem.

Idealiter zal QoS de gereserveerde bandbreedte teruggeven als deze niet nodig is. En blijkbaar gaat dat hier dus helemaal fout.
Thx.
Maar zoals je weet heeft telefonie via internet zeer weinig bandbreedte nodig tegenwoordig. Ik bel zelf vaak met 'n softphone (voipbuster) en hoe ik ook m'n best doe, ook al loopt er 'n download vanuit usenet bijv, ik merk er niks van.Als je via n torrent netwerk bezig bent is het sowieso handig je upload tot n minimum te beperken uiteraard.
Ok niet helemaal eerlijk vanwege mijn max up natuurlijk, dat snap ik ook wel.
Itv weet ik niet.
Zal mij niet verbazen als er straks het advies komt om Qos gewoon permanent uit te zetten 😃
Reputatie 8
Badge +16
Thx.
Maar zoals je weet heeft telefonie via internet zeer weinig bandbreedte nodig tegenwoordig.


Ja dat heb ik destijds op school geleerd. Afhankelijk van de toegepaste codec kom je met 64 kbps up en down een heel eind.... en dat staat in geen enkele verhouding meer tot de 50 Mbps die je op VVDSL kunt halen... maar nogmaals... je modem verdeelt de data uit zichzelf niet netjes. En dan *kan* het goed werken maar garanties heb je niet als je veel dataverkeer hebt, het wordt een loterij. Als je bepaalde diensten voorrang wilt geven, dan heb je QoS nodig.

Uitzetten van QoS is symptoombestrijding...
Zit wat in ja.
Slordig is t iig wel. Niettemin zijn er maar weinig gebruikers die bewust merken dat hun upload opeens met bijna de helft omlaag is gegaan en daar last van hebben. Stel dat het de download betrof, dan had je n ware opstand op til gehad 😃
haha het is altijd wat Franzki. Dat doen ze expres om ons scherp te houden volgens mij.
We zullen 't wel lezen allemaal.
Ook ik heb de QoS uitgeschakeld, internet was niet echt stabiel (kreeg error (pagina niet gevonden) bij het surfen naar een website, hiervan uit werd ik weer doorgestuurd naar de website ... Weet niet of iemand deze probleem ook heeft?

Nu maar hopen dat QoS dit verhelpt ook al heeft mijn probleem weinig met upload speed te maken
Badge +1
Het is duidelijk dat er problemen ondervonden worden m.b.t. de uploadsnelheid na de firmware upgrade van onlangs.

wtf, speelt dit nog steeds, hahaha
Ik heb een jaar geleden een experiabox gekregen omdat de zyxel software niet deugde.
OOK te weinig up en download.
Maar de experiabox haalde ook niet de snelheid die ik voor de update wel haalde.
Het verschil was echter maar 10% wat ik maar voor lief genomen heb.
Na anderhalf jaar is dit probleem dus nog steeds niet opgelost.
Sterker nog, de ellende van de zyxel software is overgenomen in de experia software.
TELFORT GA JE SCHAMEN!

Dit heeft geen prioriteit bij Telfort.
Ik vermoed zelfs dat ze op deze manier zelf goedkoper uit zijn bij de inkoop van bandbreedte.
Schandalig!
Reputatie 8
Badge +2
Tot nu toe heb ik een drietal concrete voorbeelden kunnen aandragen. Deze worden in onderzoek genomen. Zodra ik hier meer over weet, stel ik jullie hiervan op de hoogte.
Reputatie 1
Vol verwachting klopt mijn hart 😉
Sinds deze week heb ik ongeveer elke dag problemen met het internet. zowel bedraad internet,als wifi, ook ITV.
De verbinding is ;
-Wisselend langzaam
-ITV opnamen terugkijken werkt soms wel soms niet
-Modem in 1 week ruim 4x moeten resetten (doormiddel van webinterface 'reboot router')

Dit alles is met een VGV7519 Firmware Version:02.00.135W4


Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen... 😞 Ook hier sinds kort opeens een ontzettend instabiele internetverbinding. Ik gok dat er ook een verband is met de nieuwe firmware. Modem herstarten/resetten verhelpt niets, helaas. Verder zie ik bij de modem status dat er heel veel FEC errors staan bij de upstream. Heb jij dat ook?
Ik heb vanavond nog gebeld met de helpdesk en die gaven als advies om de modem in de meterkast te zetten (de telefoonlijn gaat nu onder het huis door naar de woonkamer). Dat van het weekend maar eens proberen. Heb alleen geen stroom daar en moet zelf ergens een stekkertje aan gaan maken. Hopen maar dat dat lukt!

Reageer