beantwoord

[Modem firmware] Arcadyan Experia Box V8

• 1 september 2015
  • 187 reacties
  • 16700 keer bekeken

Toon het eerste bericht

187 reacties

Reputatie 1
Ik zag in de router dat tegenwoordig Qos wordt gebruikt.

Voor zover ik weet heeft Telfort altijd modems geleverd waar QoS aangezet was. Alleen werkt het tegenwoordig niet goed meer...

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik liever een reactie van bijv Telfort. Je antwoord lost namelijk niets op..
Reputatie 8
Badge +10
Probeer eens een harde reset d.m.v. de resetbutton op de achterkant van de modem.
10 seconden ingedrukt houden tot je een klik hoort, dan loslaten.
Reputatie 1
Men heeft mij laten weten dat er 'as we speak' de laatste puntjes op de i worden gezet wat betreft de nieuwe firmware. Als de testfase succesvol verloopt zal er worden overgegaan op een definitieve release. Goed nieuws zo voor het weekend? Dat dacht ik!
We zijn inmiddels 2 weken verder en ik heb nog steeds geen nieuwe firmware ontvangen. Dus niet zulk goed nieuws vlak voor het weekend! Het probleem met de veel lagere upload speelt inmiddels al 6 maanden.
Michael, Wanneer kunnen we eindelijk de nieuwe firmware verwachten?
Reputatie 1
Probeer eens een harde reset d.m.v. de resetbutton op de achterkant van de modem.
10 seconden ingedrukt houden tot je een klik hoort, dan loslaten.

Ik neem aan dat ik met een 'harde reset' mijn NAT rules kwijt ben.
Ik zal dus voor de zekerheid een backup maken van de configuratie.
Reputatie 8
Badge +16

Ik zal dus voor de zekerheid een backup maken van de configuratie.

Dat klopt, ik zou alleen even wachten met het terug zetten van de back-up na de reset. Mogelijk dat daardoor het conflict weer terug komt en je wederom een wegvallende verbinding hebt.
Reputatie 8
Badge +10

Dat klopt, maar die rules zijn toch zo weer aangemaakt..?
Je moet er wel iets voor over hebben... :8
Reputatie 8
Badge +2
In een reactie vanuit de keten heb ik te horen gekregen dat de problemen met 'POP3' opgelost zouden moeten zijn. Als dit nog steeds niet lekker werkt, dan zou een factory reset voldoende moeten zijn om het alsnog op te lossen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik liever een reactie van bijv Telfort. Je antwoord lost namelijk niets op..

Dan kun je beter een eigen topic aanmaken voor je specifieke probleem.

Dit topic gaat over de nieuwe firmware en de snelheidsproblemen die het veroorzaakt.
Ervaart hier niemand dat internet niet stabiel is en dat het lang duurt voordat een website geladen is ??? Af en toe krijg ik de pagina "pagina niet gevonden" te zien en vervolgens wordt ik doorverwezen naar de juiste site ??

Hoor graag van jullie

Edit: heb het hier over WIFI
Reputatie 8
Badge +16
Mocht je alsnog een probleem ervaren, dan wil ik jullie verzoeken dit te melden en daarbij te vermelden welke problemen je exact ervaart, het liefst met screenshots zodat ik dit duidelijk kan terugkoppelen binnen de organisatie.

Zo dan? (al vond ik de eerdere posts van anderen en van mij al heel duidelijk).

Reputatie 8
Badge +2
Ik heb zojuist contact gehad met de contactpersoon binnen de organisatie. Er is nog niets bekend over een datum waarop een patch wordt uitgerold. Ik zit er bovenop. Zodra er meer bekend wordt, kom ik met nieuws! 🙂
Is het nog steeds mogelijk om met de nieuwe firmware bridged iptv te gebruiken? Ik heb al die apps niet nodig.
Reputatie 8
Badge +2
Ik kan inmiddels mededelen dat het uitrollen van de firmware medio mei gaat plaatsvinden! Het wachten wordt dus enigszins beloond. Indien er meer concrete data begint, deel ik dit weer mede!
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb nog de vorige versie firmware.
Het uitrollen van nieuwe firmware gaat in batches.

Zodra ik deze versie ook heb zal ik je informeren
Ervaart hier niemand dat internet niet stabiel is en dat het lang duurt voordat een website geladen is ??? Af en toe krijg ik de pagina "pagina niet gevonden" te zien en vervolgens wordt ik doorverwezen naar de juiste site ??

Hoor graag van jullie

Edit: heb het hier over WIFI

Kan het komen omdat modem nu op routing mode staat ?? (ik gebruik een archer v7 als router )
Badge
@erikfocus @Michael

Modem reset gedaan. Het werkt nu wel.

Ik zet weer om van DMZ host naar NAT. Alleen 443 heb ik nodig en is al genoeg voor mij.
Blijf er dan even verder af. Lijn is net omgezet naar Extra i.v.m. intrainen van het modem naar hogere snelheid.
Reputatie 8
Badge +16
Na het opnieuw inschakelen van QoS moest ik het modem herstarten voordat de snelheid weer omlaag ging.
Reputatie 1
Na het opnieuw inschakelen van QoS moest ik het modem herstarten voordat de snelheid weer omlaag ging.
Maar waarom zou je het modem herstarten? Of bedoel je dat na het weer inschakelen van QoS het modem herstart moet worden om QoS weer te laten werken?
@erikfocus @Michael

Modem reset gedaan. Het werkt nu wel.

Ik zet weer om van DMZ host naar NAT. Alleen 443 heb ik nodig en is al genoeg voor mij.
Blijf er dan even verder af. Lijn is net omgezet naar Extra i.v.m. intrainen van het modem naar hogere snelheid.

Dank voor jou reactie. Ik kon het probleem bij toeval reproduceren omdat ik toevallig een modem in dezelfde toestand had.
Ik heb daarnaast het probleem ook nog hertest bij de KPN-variant van de firmware waar ik het probleem niet tegen kwam.
Reputatie 8
Badge +16
Dat laatste... ik had het idee dat QoS pas weer werkt na een herstart (power cycle) en dat daarom de snelheid niet meteen terugvalt als je QoS weer aanzet.

Qos hoort eigenlijk aan te staan. En ik begrijp niet goed waarom er zoveel van de upstream door QoS gereserveerd wordt. Het enige uitgaande verkeer dat in mijn ogen voorrang hoort te hebben is telefonie en dat zal ongeveer 64kbs zijn.
Hier hetzelfde probleem (had nog een apart topic geopend, maar werd op dit topic gewezen).
Ik heb Internet en TV met een internet Extra abonnement. De downloadsnelheid is met gemiddeld 47.46 Mbps prima in orde, maar de uploadsnelheid is met 3.11 Mbps aan de lage kant. Nu weet ik wel dat de beloofde 5 Mbps theoretisch is, maar voor mij was juist de hogere uploadsnelheid de reden om voor Internet Extra te kiezen, aangezien ik vaak grote bestanden moet versturen (glasvezel is nog geen optie hier).
QoS uitschakelen levert 4.83 Mbps op.
Sinds vanmorgen staat er nieuwe firmware op mijn Arcadyan.

Sinds vandaag kan ik geen pop3 meer binnenhalen van andere providers.
Net een reset gedaan en werkt weer,

Maar zodra ik Enable DMZ Function aanzet valt het ophalen van de email uit van andere providers uit en kan ik geen mails meer versturen.

Heb net uitgezet en kan weer zonder problemen mails versturen en ontvangen.
Dit probleem is sinds de nieuwe firmware.

Via IMAP lukt het wel om connectie te maken, maar via pop3 niet.

In log modem zie ik ook continu deze error voorbijkomen:
TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

Zie trouwens ook deze waarde erg hoog:
uncorrected DTU Counter 503545
Direct bij reboot al een hoog getal.

Onderstaand heeft betrekking op de 02.00.136W4:
Het door jou genoemde "issue" kon ik reproduceren.
Echter nadat ik een upgrade van de 135W4 naar de 136W4 i.c.m. een factory reset is het issue niet meer te reproduceren.
En werkt het ophalen en verzenden van POP3 mail in alle gevallen.
Mijn voorstel is dat je back-up maakt van jou specifieke eigen instellingen, daarna de VGV7519 een factory reset geeft via de paperclip-methode.
Daarna uiteraard de back-up terug zet en DMZ weer aanzet.
Ik denk dat er tijdens de upgrade, mogelijk i.c.m. DMZ er iets omgevallen is.

Jou andere melding m.b.t. TR069, dit heeft te maken met remote beheer.
En specifiek in dit geval dat de ACS niet reageert, dit komt wel vaker voor en betreft een netwerk issue.
Dit heeft verder geen impact op de diensten.
Reputatie 8
@erikfocus
M.b.t. je voorgaande bericht met screenshot van @Enterprise. Dat heeft nog betrekking op de nu "oude" firmware.
Misschien kan een moderator de berichten die betrekking hebben op de nu nieuw geldende update afsplitsen van het onderwerp naar een nieuw onderwerp, omdat die nog is afgestemd op de oude udate 02.00.135W4.

Ten aanzien van de nieuwe firmware 02.00.136W4.
Vanmorgen bij een handmatige reset van de Experiabox, voor het eerst een firmware blauw upgrade lampje op de modem/router zien branden. 🆒
Erna nogmaals een reset vanuit de modem zelf nadat de upgrade rond was.

Ik kon mijn eerdere configuratie backup ten aanzien van aangepaste instellingen m.b.t. port forwarders etc. nog gewoon inladen, en werd geaccepteerd. Erna kwamen alle instellingen overeen met hetgeen ik eerder ook gebruikte.

Net als @Wil-I-am krijg ik wel elke 10-20 minuten foutmeldingen,
maar die TR069 meldingen waren vroeger ook al het geval.
Overigens gaat het in mijn geval om een glasvezelverbinding (100/100).

05/10/2016 11:34:33 TR069: Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/10/2016 11:34:33 TR069: Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
05/10/2016 11:34:33 TR069: Sending 1 BOOT inform.
05/10/2016 11:23:53 TR069: Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/10/2016 11:23:53 TR069: Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
05/10/2016 11:23:53 TR069: Sending 1 BOOT inform.

Afgezien van die foutmeldingen heb ik (nog) geen afwijkende werking of problemen opgemerkt.
Port forwarders, VPN-verbindingen, externe verbindingen met achterliggende NAS, alles werkt.
Snelheid is ook hetgeen ik gewend was. 2x speedtest achter elkaar. (Glasvezel 100/100).

@erikfocus
M.b.t. je voorgaande bericht met screenshot van @Enterprise. Dat heeft nog betrekking op de nu "oude" firmware.
Misschien kan een moderator de berichten die betrekking hebben op de nu nieuw geldende upgrade afsplitsen van het onderwerp, omdat die nog is afgestemd op de oude upgrade.

Ten aanzien van de nieuwe firmware 02.00.136W4.
Vanmorgen bij een handmatige reset van de Experiabox, voor het eerst een firmware blauw upgrade lampje op de modem/router zien branden. 🆒
Erna nogmaals een reset vanuit de modem zelf nadat de upgrade rond was.

Ik kon mijn eerdere configuratie backup ten aanzien van aangepaste instellingen m.b.t. port forwarders etc. nog gewoon inladen, en werd geaccepteerd. Erna kwamen alle instellingen overeen met hetgeen ik eerder ook gebruikte.

Net als @Wil-I-am krijg ik wel elke 10 minuten foutmeldingen, maar die waren vroeger ook al het geval.
Overigens gaat het in mijn geval om een glasvezelverbinding (100/100).

05/10/2016 11:34:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/10/2016 11:34:33 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
05/10/2016 11:34:33 TR069:Sending 1 BOOT inform.
05/10/2016 11:23:53 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/10/2016 11:23:53 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
05/10/2016 11:23:53 TR069:Sending 1 BOOT inform.

Afgezien van die foutmeldingen heb ik (nog) geen afwijkende werking of problemen opgemerkt.
Port forwarders, VPN-verbindingen, externe verbindingen met achterliggende NAS, alles werkt.
Snelheid is ook hetgeen ik gewend was. 2x speedtest achter elkaar.

Babelonia,
Bedankt voor jou reactie.
Ik heb mijn reactie op Wil-i-am aangepast, issue had betrekking op DMZ.
Normaal gesproken dient de upgrade 's nachts plaats te vinden, deze upgrade liep blijkbaar nog.
Overigens zijn er nu rond de 60K VGV7519 voorzien van de 02.00.136W4.
Ik wil nog toevoegen dat na de upgrade (het blauwe lampje is uit) krijgt het modem nog een reboot, en geen factory reset.
Alle settings die een gebruiker zelf heeft gezet zullen bewaard blijven.
Ik werk regelmatig met een lokale upgrade waarbij ik kan switchen tussen de ontwikkel firmware en de final firmware, en in dat geval wel i.c.m. een factory reset.
TR069, dit komt inderdaad al langer voor. Vaak is dit een gevolg van werkzaamheden en soms een storing.
Zoals ik al aangaf heeft dit geen impact op de diensten.
Reputatie 2
Badge
Heb hier op glas nog niks ontvangen. Dus neem aan dat de uitrol van nieuwe firmware gestopt is? Nu ik het zo terug lees viel mij inderdaad op dat het interrnet bij mijn ouders op VDSL erg langzaam was. Zal eens even wat screenshotjes produceren. Weet alleen niet of ik een voor en na versie heb....

Reageer