beantwoord

Modem Experiabox V8 valt soms uit.

• 4 juni 2018
  • 59 reacties
  • 913 keer bekeken

Toon het eerste bericht

59 reacties

Oke daar ben ik weer.

Bij mij thuis is er besloten om niet weer geld uit te gaan geven aan een 'mogelijke' oplossing.
Het zou de oplossing kunnen zijn want het probleem komt echt alleen voor als de tv beneden aanstaat, die aangesloten is via de powerline.

Maar wat ik net tegen kwam op het Telfortforum zorgde voor twijfel.
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/tv-en-internet-via-powerline-adapter-70797

Op dit forum word er in het beste antwoord genoemd dat powerline's alleen tv of internet kunnen versturen. Ik had de powerline verbonden met een router (ondertussen met een Telfort AP) en vanaf de router ging de kabel weer naar de TV. Dus ik gebruikte de powerline voor internet EN tv.

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen onze situaties, in het genoemde topic heeft meneer een glasvezel verbinding en wij hebben gewoon een vdsl verbinding.

En daarnaast werken het internet en de tv prima naast elkaar buiten het uitvallen om.

Hoe werkt de powerline voor vdsl?
Het gedeelte achter het modem, in huis dus, werkt gelijk.
Heb niet het hele topic door gelezen, maar heb je tip "steek 1 powerline andersom in het stopcontact" al gehad en geprobeerd?

De echte oplossing is een kabel van het modem naar de AP. En dan daarop de tv en pc bedraad aansluiten.
@nelly jacoba

Nee ik heb ze niet geprobeerd om te draaien.

TLDR: Ik heb een AP via een powerline aangesloten op een andere verdieping, deze werkt prima maar 1 keer per week (soms vaker) valt het hele internet er uit en moet ik deze resetten door het stopcontact er uit te trekken bij het modem.
Reputatie 8
En daarnaast werken het internet en de tv prima naast elkaar buiten het uitvallen om.
Dat is nu net het hele eieren eten met een powerline die geen "IGMP Snooping" ondersteunt.
In dezelfde draad waar je naar verwijst wordt nu juist het verschil beschreven van de juiste soort powerline adapters die deze "IGMP Snooping" wel ondersteunt Juist om het haperen of uitvallen van een TV-stream /en/of internet te voorkomen als je beide aansluit.
@Babylonia

Dus IGMP snooping maakt het mogelijk om internet & TV te hebben door 1 kabel i.p.v dat je 2 kabels nodig hebt?
Reputatie 8
Dat over één kabel gaan is een uitvloeisel van "routed mode" die door Telfort wordt gebruikt.

Maar wil je het ook zonder haperingen en storing ontvangen moet randapparatuur die ertussen zit wel voldoen aan "IGMP Snooping" functionaliteit. Omdat een TV-stream een "multicast" stream betreft.
En in zijn algemeenheid geldt, dat als multicast streams worden verwerkt, je "IGMP Snooping" functionaliteit nodig hebt. (Geldt bijv. ook voor DLNA en Chromecast gerelateerde technieken).
@Babylonia Oke nogmaals bedankt. Het is me duidelijk nu.
Nog even voor de zekerheid. Is er 0% kans dat het helpt om een igmp snooping switch achter de powerline te leggen?

Dus zonder dat de powerline igmp snooping heeft, kan het nooit goed komen?
Reputatie 8
Je zou het kunnen proberen. Maar ik zou er maar niet teveel op gokken.
Je draadje loopt nu al twee maanden dat je problemen ervaart, die te verklaren zijn o.a. uit dat soort tekortkomingen. Gewoon in één keer goed doen lijkt me handiger.

Tenminste als het om "Powerlines" gaat die je wilt blijven gebruiken.
Zelf vind ik dat soort oplossingen al teveel "surrogaat" en niet goed genoeg voor een stabiele en snelle verbinding. Ik gebruik vaste ethernetbekabeling over de verschillende verdiepingen.

Reageer