beantwoord

modem experia valt meerdere keren per dag uit

• 6 januari 2018
  • 11 reacties
  • 283 keer bekeken

Reputatie 1
Enkele maanden geleden heb ik een nieuw modem ontvangen omdat de oude dress uitviel en gereset moest worden. Deze nieuwe modem, de Experia, heeft het een aantal maanden goed gedaan maar vertoont nu dezelfde gebreken. Meestal 1 maar soms ook meerdere keren per dag valt de modem uit. Er brandt dan nog maar 1 lampje. Resetten lost het weer op, maar dat duurt enkele minuten. Heel vervelend als de kinderen naar Netflix kijken of als we online boodschappen aan het doen zijn.
Ik verwacht nu weer een nieuw modem, net als de vorige keer en die keer ervoor, maar ik zie dit probleem op het forum en bij vrienden vaker voorkomen. Hoe kan het dat de modems zo'n korte levensduur hebben?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 5 februari 2018, 11:15

Hoi Ron, ik zie inderdaad dat de lijn in orde is bevonden. Dan blijft toch het modem over als boosdoener. Daarom heb ik een vervangend modem voor je besteld. Die komt zo snel mogelijk jouw kant op.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Omdat dit de tweede keer is dat dit zich voordoet toch wat vraagjes.

Kun je eens een foto maken van je aansluitpunt het liefst van het inwendige en hoelang is het aansluitsnoertje wat je gebruikt
Reputatie 1
Het aansluitpunt zelf zit in de muur en is in een lasdoos doorgekoppeld naar de meterkast waar de modem zit. De afstand hiervan is ongeveer vier meter. Als deze aansluiting niet goed zou zijn, dan zou ik toch altijd problemen ondervinden, ook met een nieuw modem.
Kan het komen door de slimme energiemeter in dezelfde kast, dat deze stoort?
Reputatie 8
Badge +17
De slimme meter is waarschijnkijk de boosdoener ben dit al een paar keer tegengekomen op het forum, pak je slimme meter eens in met aluminium folie.
Echter ik sluit je kabel die via een lasdoos is doorgelust naar de meterkast ook nog niet uit.
Reputatie 8
Echter ik sluit je kabel die via een lasdoos is doorgelust naar de meterkast ook nog niet uit.
Als ik op de foto dat knullig aangeknepen stekkertje zie als aansluiting met omgevouwen draadjes als internetverbinding, kan ik me goed voorstellen dat je storing krijgt. Zeker met een lengte van 4 meter.

Als je al een UTP-kabel gebruikt, met die lengte dan in ieder geval een afgeschermd type, en gewoon netjes samenstellen, zodat niet twee dunne draadjes de trekbelasting moeten opvangen, maar de complete mantel tot in het stekkertje zit. Dit soort stekkertjes is uiterst kwetsbaar. Het kan "vast" lijken, maar half/half los door die slechte samenstelling, geeft al demping van het signaal.

Voor meer uitleg waar op te letten zie volgende reactie en vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
Reputatie 7
Badge +13
Hoi r.h.janssen, welkom terug. Zoals ik lees valt je modem de afgelopen periode weer geregeld uit. Met je vorige modem ervoer je dezelfde problemen en nu weer. Dat is niet fijn. Als ik kijk naar je foto van je aansluiting, dan lijkt het me verstandig om eens de kabels thuis na te lopen. Merk je met een andere kabel ook dat je verbinding wegvalt? Tegelijkertijd is het advies van Babylonia erg raadzaam. Merk je na het volgen daarvan verbetering?
Reputatie 1
Hallo,

Ik laat binnenkort mijn modem verplaatsen en opnieuw bekabelen dichtbij het isra punt in de woonkamer. Hopelijk zijn dan de problemen opgelost.

Groet en bedankt voor de hulp,
Ron
Reputatie 1
Vandaag is door een monteur het isra punt toegankelijk gemaakt en is de kabel opnieuw verbonden. Modem staat nu in de woonkamer.
Monteur heeft vastgesteld dat er nog een ander aderpaar beschikbaar is. Hij heeft het punt ook doorgemeten en de snelheid was conform abonnement.
Ook nu reset het modem uit zichzelf en valt deze soms vanzelf helemaal uit. Power en wireless lampjes blijven branden, rest gaat uit. Toch is wifi niet beschikbaar terwijl deze op de diverse apparaten (windows en android) wel in de lijst voorkomt met goede ontvangst.
Ik hoor graag vervolgstappen vanuit Telfort.

Groeten, Ron
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ron, jammer dat je met het verplaatsen nog geen verbetering hebt gemerkt. Als alleen power en wireless blijft branden, dan geeft dat aan dat je modem het signaal kwijt raakt van buitenaf. Dan zendt het modem nog wel een wifi signaal op, maar kan die niet meer het grote internet op. Dat is vaak een indicatie van een probleem op je lijn zelf. Om dat uit te sluiten heb ik een monteur voor je aangevraagd. Je kan een afspraak met de monteur inplannen via 088 - 2000 137.
Reputatie 1
Afgelopen maandag is de monteur van Telfort geweest. Deze heeft vastgesteld dat de verbinding goed was. Toch heeft hij voor de zekerheid de modem direct op het isra-punt aangesloten zonder gebruik te maken van dat witte doosje waar de isra-kabel normaal op aansluit. Het leek erop dat alles beter werkte, maar toch valt het modem weer uit.
Graag hoor ik weer vervolgstappen van Telfort om dit op te lossen.

Groet, Ron
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ron, ik zie inderdaad dat de lijn in orde is bevonden. Dan blijft toch het modem over als boosdoener. Daarom heb ik een vervangend modem voor je besteld. Die komt zo snel mogelijk jouw kant op.
Reputatie 1
Met het nieuwe modem hebben we geen storingen meer gehad.

Reageer