beantwoord

Modem Experia v8 om 2-3 dagen geen internet

• 28 september 2019
  • 16 reacties
  • 261 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn Modem Experia V8 stopt telkens om de 2-3 dagen met internet/WiFi verbinding. Dit is sinds 1,5-2 maanden. Enige bijzondere wat in afgelopen periode is gebeurd is om stroomstoring in de wijk. Als internet uitvalt zie je op laptop/telefoon/iPad wel het WIFI signaal , maar branden de lampjes van Broadband, Internet en TV niet. Echt heel vervelend, ik zet modem dan telkens uit, stekker eruit en weer aan, ook telkens weer de tv kanalen inladen. Ook wel eens Reset gedaan. Enige bijzondere wat ik nog heb is dat op het modem een Access Point is aangesloten om op bovenste verdiepingen goede WIFI te hebben. Hoe op te lossen?
icon

Beste antwoord door Babylonia 28 september 2019, 17:27

Verwissel het DSL-kabeltje eens tussen Experia Box en je ISRA aansluitpunt.
Verder neem de volgende info door < HIER > + vervolgreacties.
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Verwissel het DSL-kabeltje eens tussen Experia Box en je ISRA aansluitpunt.
Verder neem de volgende info door < HIER > + vervolgreacties.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Marco Kar, wat irritant dat je regelmatig jouw modem moet herstarten om weer een internetverbinding te krijgen. Ik ben dan ook in jouw verbinding gedoken. Ik zie de verbrekingen niet terug. Tot het aansluitpunt gaat het dus goed. Ik wil je dan ook aanraden om de tips van Babylonia door te nemen. Want hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? Verder zie ik ook nog geen reset terug de afgelopen tijd. Hoe voer je deze uit? Volgens deze stappen?
Reputatie 1
Bedankt Baylonia en Bart!
zojuist reset gedaan volgens stappen. Goed te weten dat aansluiting tot aan meterkast goed is.
Ik heb een rode kabel van 1,5 m tussen ISRA/glasvezel aansluiting en modem, heb nu even geen andere kabel in huis. Stel dat Ik deze vervang: welke type kabel dan beste kopen?
Reputatie 8
Oh, wist niet dat je glasvezel had.
Je probleem "klonk" als een typisch "VDSL" internet connectie probleem. Maar een slechte kabel tussen NT-glasvezelkastje en de router zou natuurlijk ook een probleem kunnen zijn.
Als het probleem terugkomt, zou je dan eens een foto kunnen plaatsen van de situatie hoe alles is aangesloten rondom je NT-glasvezelkastje en router?

Bij kabels komt het vooral aan op goede kwaliteit kabels met koper kerndraden.
Daar wil het tegenwoordig nogal eens aan schorten met willekeurig aangeschafte kabels, die aluminium kerndraden hebben, met een dun laagje koper er overheen.
Kabels waar ikzelf goede ervaring mee heb, zie een lijstje < HIER >
Reputatie 1

Reputatie 1
Oké bedankt Babylonia, tot nu toe gaat verbinding goed. Hierboven alvast foto van de situatie.
En je glasvezel modem al een keer 30 sec stroomloos gehad?
Reputatie 8
Badge +12
Dat ziet er allemaal goed uit. Fijn ook dat het nu goed is. Als het weer voordoet is het denk ik nog wel goed om het glasvezelkastje even opnieuw op te starten inderdaad. Als dat ook niet helpt, laat het dan vooral weten, dan gaan we verder op onderzoek.
Reputatie 1
En je glasvezel modem al een keer 30 sec stroomloos gehad?

Vandaag vloog Experia box er weer uit. Dus nu ook maar glasvezel kastje/modem uitgezet/ van stroom gehaald. Kijken of dit werkt ....
Reputatie 1
Dat ziet er allemaal goed uit. Fijn ook dat het nu goed is. Als het weer voordoet is het denk ik nog wel goed om het glasvezelkastje even opnieuw op te starten inderdaad. Als dat ook niet helpt, laat het dan vooral weten, dan gaan we verder op onderzoek.

Vandaag vloog Experia box er weer uit. Dus nu ook maar glasvezel kastje/modem uitgezet/ van stroom gehaald. Kijken of dit werkt ....
Reputatie 1
Hoi @Bart - Telfort vanmiddag ligt Experiabox v8 er weer uit! 2× reset gedaan, glasvezel kast van stroom, helpt niet. Wat nu?
Reputatie 8
Bij die foto van je Experia Box, wat is die zwarte platte lint kabel bij dat 4e LAN poortje?
En wat voor kastje is dat beneden, waar het naar toe gaat?

Voor ethernet kabels uitsluitend ronde kabels gebruiken waarin de kerndraden twee aan twee om elkaar heen zijn getwist om interferentie (en storing) te vermijden. Die kabel loopt precies langs het glasvezel NT-kastje waar mogelijk interferentie van de elektronica op die kabel inwerkt? Laat kabels beter langs die grijze donkere wand naar beneden lopen.
Reputatie 1
Hi @Babylonia , de zwarte platte lint kabel bij dat 4e LAN poortje is kabel van Experiabox naar Sonos kastje, was geloof ik bij Sonos bijgeleverd. Ga ik zal vervangen door ronde kabel. Hangt inderdaad tegen rode etherkabel aan. Nu zover mogelijk van elkaar vandaan. Dan voor tips!! Kijken of dit gaat werken , hoop het!
Reputatie 8
Het gaat niet zozeer dat het tegen de rode ethernetkabel aanhangt,
maar tegen het glasvezel NT-kastje.
Reputatie 1
AHa, oké @Babylonia , internet doet het na ruim een dag nog steeds! Dus toy toy!
Reputatie 8
Badge +12
Balen dat deze er weer uitvloog. 😞 Inmiddels begrijp ik dat de verbinding weer stabiel is. Mocht daar weer verandering in komen, laat het dan weten, dan gaan we verder op onderzoek.

Reageer