beantwoord

Modem experia v8 blijft resetten

• 1 maart 2018
  • 9 reacties
  • 273 keer bekeken

Sinds gister middag blijft mijn modem zichzelf steeds resetten. Dag ervoor werkte alles nog gewoon goed. Maar nu reset hij heel vaak. Als ik geluk heb duurt het 15 minuten, maar het gebeurt ook na 5 minuten. Alle lampjes gaan dan uit, en zowel Wi-Fi als bekabeld Internet valt weg totdat de modem weer is opgestart. Dan werkt ales weer heel even. Ik heb al geprobeerd om de modem opnieuw te starten, en de reset knop 1x ingedrukt. Tot nu toe helpt niks. Help?
icon

Beste antwoord door Deborah 2 maart 2018, 09:45

Hoi Inge, volgens mij is dit een kip en ei verhaal:8. Is het modem overleden? Of is de DSL-kabel stuk? Wat ik wil voorstellen, is om toch je modem te vervangen. Als dat niet helpt dan kun je de DSL-kabel vervangen. Deze kabel mag niet langer zijn dan 1,5 meter. Kun je ons laten weten of het nieuwe modem de oplossing is?
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Om te testen waar het probleem door veroorzaakt wordt:

Haal de telefoon- en ethernetkabels er eens voor een paar uur af (op rustige uurtjes overdag) en geef handmatig een reset. (Dan kun je dus even niet van TV, internet en telefoondiensten gebruik maken).
Als er vanuit die situatie geen zelfstandige resets meer worden uitgevoerd, vermoed ik dat er ergens sluiting zit in een van je ethernetkabels. Kabels kun je testen met een < kabeltester >

Nog steeds problemen, kun je ook de kabel van de DSL verbinding loskoppelen (= bij koper internet verbinding) of de WAN aansluiting (bij glasvezel).

Zit er verder niets aangesloten, (alleen de power van de Experia Box) en nog steeds automatische resets, is de modem/router kapot.
Reputatie 4
Badge +10
Hi IngeO, wat een fijne tip van Babylonia! Ik zie dat er vandaag een handmatige reset is gedaan. Heb je kunnen testen of het modem daarna nog steeds uit zichzelf reset? Op afstand kijk ik mee en zie ik dat je verbinding instabiel is. De instabiele verbinding wordt vermoedelijk veroorzaakt doordat de verbinding vanaf je hoofdaansluiting naar je modem niet goed is. Mocht de eerste tip van Babylonia niet helpen, dan ben je benieuwd of het opnieuw bevestigen van de kabel tussen de hoofdaansluiting (DSL kabel) en je modem bevestigen. We horen het graag van je 😳.
Ik heb niks veranderd en de modem reset zichzelf niet meer. En even werkte alles prima, en nu heb ik een modem waar alle lampjes branden maar er is geen internet. Geen wifi en geen bekabeld.

Kastje aan en uit heb ik geprobeerd, alle kabels gechekt, eruit gehaald en terug gedaan, nogmaals een harde reset omdat Internet helemaal niks meer deed. Het werkt dan heel even en dan valt de verbinding weer helemaal weg.
En wifi werkt op dit moment weer even... kabel tussen tv en kastje eruit gelaten, dus weet niet of bekabeld werkt.
Badge +18
Voor wat het waard is: Volgens mij is het gewoon een overleden modem....
Voor de rest van de avond geen problemen gehad. Mijn tv zit nu op wifi ipv met kabel.. geen idee of dat het probleem kan zijn geweest 🤔
Reputatie 8
Voor wat het waard is: Volgens mij is het gewoon een overleden modem....
Nee dat hoeft niet, gezien de reactie van Deborah.

Op afstand kijk ik mee en zie ik dat je verbinding instabiel is. De instabiele verbinding wordt vermoedelijk veroorzaakt doordat de verbinding vanaf je hoofdaansluiting naar je modem niet goed is.
Die slechte verbinding kan eveneens voor resets zorgen.

Weet niet hoe de topic starter de kabels heeft getest, maar alleen even eruit halen en weer terug steken geeft geen uitsluitsel of kabels goed zijn.

Voor wat betreft een instabiele verbinding waar @Deborah - Telfort naar verwijst, zou je kunnen beginnen met een ander DSL-kabeltje tussen ISRA-punt en modem/router aan te sluiten.
Voor meer uitgebreide informatie waar op te letten zie, volgende reactie en vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Inge, volgens mij is dit een kip en ei verhaal:8. Is het modem overleden? Of is de DSL-kabel stuk? Wat ik wil voorstellen, is om toch je modem te vervangen. Als dat niet helpt dan kun je de DSL-kabel vervangen. Deze kabel mag niet langer zijn dan 1,5 meter. Kun je ons laten weten of het nieuwe modem de oplossing is?
Reputatie 4
Badge +10
Hi Inge, ik zie dat je nieuwe modem afgelopen maandag is geleverd. Kun je laten weten hoe je nieuwe modem werkt? 😳

Reageer