beantwoord

Modem en coax kabel

• 1 juli 2017
  • 10 reacties
  • 12588 keer bekeken

Ik wil mijn internet aansluiten maar in mijn woonkamer zit alleen een coax aansluiting, deze kan ik niet aansluiten in mijn modem. Over een paar dagen moet ik alles aansluiten, dan verloopt m'n contract bij Ziggo en stap ik over op Telfort. Bij de ziggo modem zaten gewoon de coax kabels en aansluiting.

In mijn meterkast zit dus geen aansluiting. Het huis is 100 jaar oud en de enige aansluiting is dus de coax in de woonkamer.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 3 juli 2017, 14:28

Hoi Manuel, wat leuk dat je je vraag op het forum stelt en ook dat je klant wordt bij ons. Ik zie dat er al heel wat gezegd is door nelly jacoba, Enterprise en MdBruin; dank daarvoor!

Er komt een monteur bij je langs en die kijkt of er een is/ra punt is of niet. Meestal is er bij oudere huizen, geen nieuwbouw, een is/ra punt aanwezig, maar soms verstopt achter een stucwand. De ervaring is dat veel huizen ooit een analoge telefoonlijn hebben gehad. Aan de monteur die we langs sturen, daar zijn geen kosten verbonden. Wanneer je geen is/ra punt hebt, dan kan deze gezet worden. Je ontvangt daarvan dan een offerte. Om een afspraak te maken voor een monteur, kun je bellen naar 0882000137. Heb je zo voldoende informatie en laat je weten of het allemaal lukt?
Bekijk reactie

10 reacties

Je zou een moca set kunnen overwegen (mits de coax ook bij de meterkast begint en daarna naar je woonkamer loopt), zou dan wel de set van hirschmann adviseren. Hiermee kan je het ethernet signaal over de bestaande coax kabel transporteren mits je een degelijke kabel hebt gebruikt.

Is dit niet het geval dan zou ik kabels neerleggen, draadloos kan maar kan storingsgevoelig zijn. Powerline adapters zijn het ook niet helemaal en geven ook regelmatig tegenvallende resultaten.
Telfort zal moeten kijken waar je isra punt hoort te zitten.
Daar zal je (of een KPN monteur) dan naar op zoeken moeten.
Als je een contract hebt bij Telfort (nieuw of verhuizing) zal Telfort actie gaan ondernemen. Als er kosten voor je aan vast zitten, dan krijg je van of via de KPN monteur een offerte. Daar kan je dan ja tegen zeggen, of nee en je contract annuleren. Je zal dan over moeten stappen naar Ziggo.

Adsl of vdsl via coax is onzin.
Reputatie 8
Badge +9
@MdBruin
Zo'n MoCa-converter kan inderdaad een uitkomst zijn als je een ethernetverbinding over een COAX-kabel wil transporteren, maar dan heb je natuurlijk wel eerst een werkende ethernetverbinding nodig.
En die is er (nog) niet omdat er vooralsnog geen ISRA-punt in de woning aanwezig lijkt te zijn.
@Enterprise
Mag toch hopen dat er wel een isra punt aanwezig is, aangezien de TS het over de meterkast heeft.
Daarbij zou het systeem van Telfort toch horen te controleren of er uberhaubt een mogelijkheid is om de verbinding te realiseren. Geen aansluiting zou horen te betekenen dat het abonnement niet afgesloten zou kunnen worden (net zoals bij glasvezel het verhaal is)

Puntje dus voor de TS,
Geen irsa (Inkomende punt van de telefoonverbinding van de straat) punt, zou contact gaan zoeken met Telfort

@nelly jacoba
Heb het niet over het ADSL/VDSL signaal maar over het ethernet (netwerk) signaal, prima oplossing welke goed werkt.
Reputatie 8
Badge +9

Heb het niet over het ADSL/VDSL signaal maar over het ethernet (netwerk) signaal, prima oplossing welke goed werkt.

Inderdaad, maar dit werd in je eerst post niet echt duidelijk omdat de vraagsteller alleen een vraag stelt over een ontbrekend ISRA-punt.

Voor de goede orde... een MoCa converteert het te transporten signaal, niet de modulatie.
Daar is de modem (MOdulator/DEModulator) voor nodig.
Volgens mij staat toch echt in de tweede zin: hiermee kan je ethernet....
Maar goed, nu hopelijk wel duidelijk genoeg 😉
Reputatie 8
Badge +9
Volgens mij staat toch echt in de tweede zin: hiermee kan je ethernet....
Maar goed, nu hopelijk wel duidelijk genoeg ;)

Vraag van Manualhazeleger: waar is mijn ISRA-punt..?
Je antwoord: met een MocA kan je het ethernetsignaal over een COAX-kabel sturen.

Dat bedoelde ik met 'niet helemaal duidelijk'... 😉
M'n hoofd wil niet meer meewerken (hersenletsel en moe...), zie wat je bedoelt....
Reputatie 8
Badge +9
M'n hoofd wil niet meer meewerken (hersenletsel en moe...), zie wat je bedoelt....
Ik ken dat, ik heb daar zelf ook zo m'n problemen mee... 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Manuel, wat leuk dat je je vraag op het forum stelt en ook dat je klant wordt bij ons. Ik zie dat er al heel wat gezegd is door nelly jacoba, Enterprise en MdBruin; dank daarvoor!

Er komt een monteur bij je langs en die kijkt of er een is/ra punt is of niet. Meestal is er bij oudere huizen, geen nieuwbouw, een is/ra punt aanwezig, maar soms verstopt achter een stucwand. De ervaring is dat veel huizen ooit een analoge telefoonlijn hebben gehad. Aan de monteur die we langs sturen, daar zijn geen kosten verbonden. Wanneer je geen is/ra punt hebt, dan kan deze gezet worden. Je ontvangt daarvan dan een offerte. Om een afspraak te maken voor een monteur, kun je bellen naar 0882000137. Heb je zo voldoende informatie en laat je weten of het allemaal lukt?

Reageer