Modem doet het niet meer

• 23 maart 2013
  • 22 reacties
  • 9344 keer bekeken

Hallo, ik ben een nieuwe klant en ik heb sinds afgelopen dinsdag een werkende internetverbinding. Echter sinds enkele uren geleden doet het modem het niet meer. Mijn computer had geen netwerkverbinding meer en mijn mobiel kon de wireless niet meer vinden.

Ik heb toen mijn modem opnieuw gestart, maar ipv de normale opstartprocedure krijg ik alleen wat rode en oranje lampjes (internet en power zijn rood, DSL en WLAN zijn oranje en er is geen geknipper). Ik heb dit nog een paar keer geprobeerd en ook de stroomkabel er even helemaal afgehaald. Dit werkte echter niet en de resetknop een tijdje inhouden hielp ook al niet.

Kan ik het modem weer aan de praat krijgen of moet ik een nieuwe hebben?

22 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Aan de kleuren en het gedrag van de lampjes te beoordelen lijkt het er inderdaad op dat de modem defect is.
Je kan op zaterdag de Helpdesk bereiken op tel.nr 0900-9596 (10 cent per minuut + eventuele belkosten voor mobiele provider).
Je kan ook tot maandag wachten, dan zijn er weer medewerkers van Telfort Webcare aanwezig op dit forum.

P.S. heb je de modem volledige gereset, dus totdat hij uitging en uit zichzelf weer op opstartte..?
Ik heb de resetknop zeker 40 seconden ingehouden, maar de lampjes gaan gewoonweg niet uit.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb de resetknop zeker 40 seconden ingehouden, maar de lampjes gaan gewoonweg niet uit.

Dan is de modem defect.
Dus zoals gezegd, de Heldesk bellen of wachten op Webcare maandag...

Openingstijden Ma t/m vr 09.00-21.00 uur
Zaterdag 10.00-17.00 uur
Zondag geslotenUitgezonderd feestdagen* Gaan uw vragen specifiek over Telfort interactieve TV? Dan kunt u ons ook op zondag van 10.00 tot 17.00 uur bereiken.
Ik wacht wel tot maandag. Bedankt voor je hulp.
Het is maandag, dus ik kick het topic even voor het Webcare-team. Het modem hangt nog steeds.
Reputatie 4
Badge +3
@Paul Visschers,

Ik stuur je graag een vervangend modem, daarvoor heb ik jouw postcode en huisnummer nodig.

Wil je deze in een privé bericht zetten?

Henk
@Henk: Ik heb een vriend van me je een pb laten versturen (op mijn account) met daarin de gevraagde postcode en huisnumner. Dit omdat ik het zelf niet voor elkaar kreeg op mijn mobiel, wat op het moment het enige middel tot mijn beschikking is.

Ik zit op een Android-telefoon en als ik de mobiele versie van de site gebruikt krijg ik een lege pagina als ik op de gegeven link klik. Als ik de desktopversie van de website gebruik krijg ik wel een formulier, maar heeft deze geen veld voor de body.
Reputatie 4
Badge +3
@Paul Visschers,

Ik heb de gegevens ontvangen en een nieuw modem verstuurd.

Henk
Dank je, Henk.
ik heb helaas vandaag ook een storing in mijn zyxel modem hangen.Het betreft hier een knipperend dsl lampje.Ondertussen heb ik natuurlijk al meerdere malen de modem gereset maar dit mocht niet baten..
Reputatie 8
Badge +16
@Sylvesterniemeyer:

Advies is om een eigen topic te openen voor je probleem en daar wat meer informatie te geven.
We zijn inmiddels 7 werkdagen verder en ik heb nog steeds geen modem of bevestiging van versturing ontvangen. Ik zou het binnen 5 werkdagen ontvangen moeten hebben.
Reputatie 4
Badge +3
@Paul Visschers,

Erg vreemd, ik heb nogmaals een nieuw modem verstuurd, mijn excuus voor het lange wachten.

Henk
Betekent dit dat ik nu nog een week zonder internet zit?
Reputatie 4
Badge +3
@Paul Visschers,

Nee, ik heb gevraagd deze met prioriteit op te pakken. Track/trace van het modem zal ik sturen zodra deze bekend is.

Henk
Ok dat scheelt dan weer. Dank je.
Reputatie 4
Badge +3
@Paul Visschers,

Modem is naar verwachtingen morgen bij je in huis.

Henk
@Henk: Ik heb nog geen track-and-trace ontvangen en ook nog geen modem binnen. Is het al wel verstuurd inmiddels?
Hallo Henk, weet niet hoe ik je anders moet bereiken. Wij hebben de hele dag ook al moeilijk bereik. Internet valt steeds weg en ook geen telefoon. Is erg vervelend want we moeten bereik baar zijn zowel op internet als de telefoon. We wonen in omgeving Almelo, mogelijk een storing? DSL lampje knippert steeds hopelijk hoor ik bericht.
Het modem is net gearriveerd en het lijkt allemaal te werken. Maar ik heb nu dus wel twee weken zonder internet gezeten en dat vind ik toch wel erg lang.
@Henk, Ik heb precies hetzelfde probleem als Paul. Ik heb veel aan de lijn gehangen met Telfort klantenservice maar die gaven mij tips als aan- en uitzetten en resetten, wat ik zelf al veel heb gedaan. Dit werkte niet. Uiteindelijk heb ik zelf een monteur laten komen en inmiddels werkt telefoon en internet wel maar TV nog steeds niet. Modem is dus blijkbaar defect want de rest doet het wel. Ik heb ook gevraagd om een nieuwe modem maar dit konden ze via de klantenservice niet doen, dat is wat ze althans zeiden.

Hoe kom ik aan een nieuwe modem en kan ik mijn abonnementskosten terug krijgen? Ik heb dit probleem namelijk al een maand.

Groeten,

Aliye
Reputatie 8
Badge +17
@Henk, Ik heb precies hetzelfde probleem als Paul. Ik heb veel aan de lijn gehangen met Telfort klantenservice maar die gaven mij tips als aan- en uitzetten en resetten, wat ik zelf al veel heb gedaan. Dit werkte niet. Uiteindelijk heb ik zelf een monteur laten komen en inmiddels werkt telefoon en internet wel maar TV nog steeds niet. Modem is dus blijkbaar defect want de rest doet het wel. Ik heb ook gevraagd om een nieuwe modem maar dit konden ze via de klantenservice niet doen, dat is wat ze althans zeiden.

Hoe kom ik aan een nieuwe modem en kan ik mijn abonnementskosten terug krijgen? Ik heb dit probleem namelijk al een maand.

Groeten,

Aliye

@ayurdan
Je kunt het beste een eigen nieuw topic aanmaken dat het forum overzichtelijk temeer omdat je post in een topic van 1 jaar oud

Reageer