beantwoord

Modem defect, wordt maar niet vervangen

• 11 juli 2014
  • 10 reacties
  • 2154 keer bekeken

Badge
  • Starter
  • 42 reacties
KPN monteur heeft geconstateerd dat VDSL modem defect is. Meerdere keren naar Telfort tweet gestuurd. Wordt niet op gereageerd. Via callcenter krijg ik te horen dat er een ander team over de vervanging gaat. Inmiddels al een week een defect modem. Ook privebericht richting medewerker Telfort Forum mag niet baten.
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 11 juli 2014, 15:50

@hrs,

Nieuw modem is reeds verstuurd, ik verwacht dat deze maandag bij je binnenkomt.

Henk
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wanneer is de monteur geweest? En heeft hij het teruggekoppeld aan Telfort?

Telfort krijgt terugkoppeling als ze een monteur sturen en als die een defect modem constateert, dan wordt er gewoon een nieuw gestuurd.
Reputatie 8
Badge +16
Daarnaast heeft het geen zin om een PB te sturen naar een medewerker, TENZIJ ze er zelf om vragen.
Even wachten dus tot Webcare dit bericht leest of zelfs nogmaals de klantenservice bellen. Mogelijk staat de terugkoppeling nu wel in het systeem.
Reputatie 4
Badge +3
@hrs,

Henk
Badge
KPN monteur heeft geconstateerd dat VDSL modem defect is. Meerdere keren naar Telfort tweet gestuurd. Wordt niet op gereageerd. Via callcenter krijg ik te horen dat er een ander team over de vervanging gaat. Inmiddels al een week een defect modem. Ook privebericht richting medewerker Telfort Forum mag niet baten.

De nieuwe modem is via Henk binnen. Erg fijn.
De verbinding was even goed. Maar was een aantal dagen voor onze vakantie niet constant en nu we weer terug zijn is het weer het zelfde. Vreemd genoeg is er vaak wel verbinding maar geen internettoegang. Dit geldt zowel voor mobiele apparaten als onze vaste PC. Het internet werkt om de haverklap niet en is hiermee instabiel. Wat betreft mobiele apparaten komt erbij dat we vlakbij het modem moeten zitten om verbinding te hebben. Voorheen was er veel verder bereik.

@Telfort kunnen jullie kijken wat hier aan te doen is?

Ik heb geen idee hoe het kan dat er sinds het nieuwe modem een dergelijk probleem kan ontstaan. Modem staat op dezelfde plek als voorheen.

Ik hoop op een oplossing.
Badge
@hrs,

Henk

Onze verbinding is al weken zeer traag. Hij lijkt wel of het sinds de nieuwe modem steeds trager wordt.
Zou je eens willen kijken of hier iets aan is te doen=

Groet,
Reputatie 8
Badge +16
Hoe ervaar je exact dat je verbinding traag is?

Welk modem heb je? En welke snelheid geeft het modem op de statuspagina aan?
Reputatie 8
Badge +16
@hrs,

(Ik spring er even tussen in Franzki)

Ik heb zojuist je verbinding gemeten. Deze ziet er stabiel uit en je haalt de juiste snelheid. Zie onderstaande afbeelding:

Zoals Franzki heeft aangegeven, hoe ervaar je exact dat de verbinding traag is? Ik lees dit graag van je.

Ik zie ook dat er VDSL beschikbaar is op jouw adres. Als je je abonnement verlengt dan wordt je overgezet naar een VDSL verbinding en zul je een snelheid halen van 30 Mb/s. Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken om deze optie te overwegen.
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen

Geachte heer/dame,

Gaarne verzoek ik uw aandacht.

In zulke gevallen is het misschien raadzaam om firma's dan het defecte apparatuur retour te doen.
Blijf vriendelijk, een beschaafd Nederlands scheldwoord mag wel, maar hou het binnen beperkingen.
Daarbij voegt u een brief/ebrief/email en in die brief laat u dan het volgende weten (dit uiteraard na enige tijd):

Geachte dame/heer,

Gaarne verzoek ik uw aandacht.

Hierbij zend ik uw firma het defect apparaat retour, gaarne wil ik van u een nieuw apparaat.
Aangezien het enige tijd is dat ik contact met uw firma opneem en uw firma om welke reden dan ook niet gereageerd heeft, deel ik uw firma het volgende mee:

Als uw firma om welke reden dan ook het probleem niet kan oplossen, voel ik mij genoodzaakt om een financïele terug vordering te doen.
Dit betreffende betaald abonnement over de periode die uw firma niet geleverd heeft, bij defect apparatuur is dat hetzelfde.
Dan zal uw firma tevens de totale kosten die het terug zenden van het defect apparatuur ook worden verrekend.
Mocht uw firma verder niet reageren om welke reden dan ook, wordt tevens het abonnement opgezegd en eventuele kosten die het dan met zich mee brengt om een nieuwe aansluiting te verkrijgen ook.

Mocht uw firma denken dat het niet mogelijk is, dan kan uw firma een uitnodiging doen ontvangen van het Gerechtshof.
Die kosten worden tevens door verrekend bij uw firma.

Waarom men het gerechtelijk zou winnen:
Uw firma heeft de betaling wel ontvangen, maar niet geleverd.
In Nederland is dit strafbaar.

Bij voorbaat dank voor al uw genomen moeite! :)

Hopende dat het snel en goed wordt opgelost, zodat wij een goede overeenkomst behouden, verblijf ik in afwachting van uw reactie.

M.v.g.:

(Uw ondertekening)

PS:
Een prettige werkweek & weekend! 🙂
Aparte reactie in topic van een jaar oud....:?
Reputatie 8
Badge +16
@HoofdGebruiker,

Bedankt voor het plaatsen van de reactie. Helaas word ik hier niet veel wijzer van. Daarom wil ik je vriendelijk verzoeken om een nieuw topic aan te maken. In dat topic graag aangeven wat er precies aan de hand is en om welk apparaat het gaat. Betreft dit een modem of TV-ontvanger? Hierbij sluit ik dit topic en zie ik je nieuwe topic graag tegemoet.