beantwoord

Modem defect, kan ik tijdelijk een ander gebruiken?

• 10 maart 2016
  • 3 reacties
  • 826 keer bekeken

Goedenavond,

Vanavond bij een vriendin van mij geweest omdat internet het niet deed. Het modem (Zyxel) bleek overleden. Alle lampjes zijn uit, adapter geeft normale spanning aan, maar voor de zekerheid andere adapter, maar zelfde resultaat: modem doet helemaal niets meer

Zelf heb ik nog een Davolink DV-2020 modem in de kast liggen en vroeg mij af of deze tijdelijk te gebruiken is met Telfort of dat ik contact moet opnemen met de helpdesk (waren helaas al gesloten) om een nieuw modem te bestellen (wat waarschijnlijk pas ergens volgende week geleverd wordt) ?

Dan kan ze in ieder geval het weekend weer op internet.
icon

Beste antwoord door Stephen 11 maart 2016, 10:14

Hallo Nick, welkom op het forum! Wat jammer dat het modem de geest heeft gegeven. Ik ontvang graag de naw-gegevens van je vriendin in een privébericht. Na ontvangst zorg ik ervoor dat ze een nieuw modem ontvangt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
In principe kan webcare Telfort je ook aan nieuw modem helpen echter wat je zegt voor het weekend moet dan alles meezitten of jou modem het doet durf ik geen uitspraak over te doen
Reputatie 8
Badge +16
Het modem dat je hebt is alleen geschikt voor het tele2 netwerk. Het zou me verbazen als het werkt maar ik ga er vanuit dat dit niet zal gaan werken. Telfort zal je ongetwijfeld aan een nieuw modem helpen maar dit zal pas na het weekeind worden voor je dat in huis hebt.

Wil je niet zo lang wachten kijk dan even op marktplaats of er ergens in jouw buurt een ZyXEL 2812 HNU-F1 een Experiabox V8 of een Fritzbox voor weinig te krijgen is. De eerste 2 werken gegarandeerd en de fritzbox moet alleen opnieuw worden geconfigureerd. Het is een noodoplossing en het is aan jouw wat je er voor over hebt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Nick, welkom op het forum! Wat jammer dat het modem de geest heeft gegeven. Ik ontvang graag de naw-gegevens van je vriendin in een privébericht. Na ontvangst zorg ik ervoor dat ze een nieuw modem ontvangt.