Modem defect

• 26 juni 2017
  • 1 reactie
  • 402 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren geen internet meer. Power lampje brand niet meer , DSL en internet lampje ook niet. Had een antwoord gezien op een forum van een ISP official van Telfort namelijk de volgende:

Een korte toevoeging, voor het geval dat anderen hier ook last van hebben.
Als het Power lampje van het ZyXEL modem niet stabiel blijft branden (dus valt uit of blijft knipperen), moet het modem op de volgende wijze gereset worden:

1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2. Modem uitzetten met het knopje achterop
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4. Modem aanzetten met het knopje achterop
5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6. Modem uitzetten met het knopje achterop
7. Het resetgaatje weer loslaten

Werkt dit niet, is het modem vermoedelijk defect.
Wouter

Had ik geprobeerd en toen deden zowel DSL als Power lampje het weer. Vervolgens heb ik de modem weer uit en aan gezet , toen deed het DSL lampje het weer wel maar Power lampje weer niet. Na nog een keer reseten deed het DSL lampje het weer niet maar het Power lampje weer wel.
Kortom ik heb geen internet en geen goed functionerende modem. Heb alle andere tips die ik kon vinden al geprobeerd (andere adapter, alle kabels eruit en er weer in enz.). Wat denken jullie , modem kapot of evt nog andere tips? Groeten Brian.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Breda, ik zie dat je hierover contact hebt gehad en vanochtend het nieuwe modem hebt ontvangen. Functioneert deze naar volle tevredenheid?

Reageer